Ik gebruik doorgaans poppler-gebaseerde tools (bijvoorbeeld Okular. Evince of Inkscape), soms ook PDF.js of libpdf van chromium. voor speciale gevallen heb ik Qoppa PDF studio (en Adobe Reader uiteraard... jammer dat ze stoppen) achter de hand.
Welke features zou je in een vervanger zoeken/welke hinder verwacht je als verschillende toepassingen worden gebruikt?
Welke features zou je in een vervanger zoeken/welke hinder verwacht je als verschillende toepassingen worden gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 02-10-2014 09:56 ]
Ik heb eigenlijk altijd Evince geïnstalleerd (de GTK versie, die heeft minder/geen Gnome dependencies). Werkt prima, kan alles lezen wat ik er tegenaan gooi. Enige jammere is, is dat 't gewoon ruk integreert in m'n XFCE omgeving mbt looks. Heb geen beter alternatief gevonden eigenlijk. Het prettige aan Evince is ook dat 't epub e.d. kan lezen.
Xpdf heb ik ook eens geprobeerd, maar kwam toch bestanden tegen waar 't niet mee overweg kon.
Xpdf heb ik ook eens geprobeerd, maar kwam toch bestanden tegen waar 't niet mee overweg kon.
Commandline FTW | Tweakt met mate
werkzaam in onderwijs, enige ubuntu school van nld, de 80% is gewoon plain text (of ingescande documentin in pdfbegintmeta schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:55:Welke features zou je in een vervanger zoeken/welke hinder verwacht je als verschillende toepassingen worden gebruikt?
offtopic; via pxe kan gebruiker kiezen tussen windows7 en ubuntu 1204, streven na een zo soepelmogelijke transitie, dus libre office op beide systemen, thunderbird als lokale client etc..
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 02-10-2014 10:34 ]
Hmm, je zou MuPDF en eventueel Okular/Evince eens kunnen proberen, als je dat nog niet hebt gedaan...
OpenOffice LibreOffice kunnen PDF toch ook openen..
ehhh.. noppes
Het enige waarvoor ik adobe's reader voor gebruik is voor invulbare formulieren waar bijlages bij moeten, voor declaraties. Als dat ook mogelijk wordt in Evince ben ik tevreden.
Nee, GIMP wel.Thc_Nbl schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:20:
OpenOffice LibreOffice kunnen PDF toch ook openen..
Commandline FTW | Tweakt met mate
LibreOffice kan het wel als je libreoffice-pdfimport installeert. Ik heb er niet zo'n beste ervaringen mee, maar het bestaat wel.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Pagina: 1