wifi wireless ac adapter of vaste wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een nieuwe laptop gezien die aan al mijn wensen voldoet behalve het draadloze wifi welke de n standaard heeft ipv wireless ac.

Nu vroeg ik mij af of een losse wireless ac adapter zoals bv de Linksys AE6000 een optie is.

Zijn dit soort adapters net zo goed als de ingebouwde wifi kaartjes of kan ik toch betr kijken naar een laptop die dit wel standaard in zich heeft.

• Guppie3
iemand?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
De antennes in een laptop zijn een stuk groter dan in zo'n kleine usb ontvanger (toch diegene waar jij aan denkt). Dus zelfs al ondersteunt die ontvanger in theorie AC, volgens mij gaat die nooit een beter signaal hebben dan de N ontvanger van je laptop zelf en bijgevolg ook zelden meer bandbreedte hebben. Als je in een laptop die toch al WiFi heeft nog eens een USB ontvanger gaat zetten, kun je bijna even goed bedraad ethernet gebruiken, het is even onpraktisch.

Je kunt wel de interne mini PCIe netwerkkaart vervangen en zo toch de antennes van je laptop blijven gebruiken. Een goed voorbeeld is deze pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Daarvan kun je bij reviews ook zien dat iemand dit kaartje in een Asus N550 gestoken heeft (En jij was toch van plan een N750 te kopen? Is de praktisch de grotere versie van de 550 toch?). Dit is normaal gezien goedkoper dan die Linksys én een stuk beter.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:26
Dat van MacPoedel sluit ik me bij aan. Ik heb hem zelf ook in mijn laptop vervangen en ben er zeer tevreden over. Zorg er wel voor dat je natuurlijk een fatsoenlijke AC Router hebt die dat signaal kan versturen. De interne ontvangen van een laptop is veel beter dan iets in een usb stickje + het gebruikt geen poort. Als je een Dell hebt kan je op internet prachtige handleidingen vinden hoe je zoiets moet vervangen. Zo niet, het gaat bij iedere laptop ongeveer op de zelfde wijze hoe je zoiets moet openmaken. De ene keer zit de PCI-e adapter achter een klepje onderop je laptop. Bij andere zit hij weer onder het toetsenbord.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ik google gewoonlijk "Acer HP Aspire Probook whatever 2000 disassembly" (je moet je eigen model invullen natuurlijk) en dan vind je gegarandeerd een goede uitleg. Meestal zijn er ook filmpjes op Youtube.

• Guppie3
Oke super bedankt dat maakt mijn keuze een stuk gemakkelijker :)
Pagina: 1