Toon posts:

Chieftec of Antec: Wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen waarschijnlijk wel weten is er enerzijds Antec en anderzijds Chieftec en beiden verkopen bijna dezelfde kasten. Anteckasten zijn schijnbaar moeilijk te verkrijgen de laastste tijd in Europa :( , bij Chieftec is dit niet zo.

Ik vroeg mij nu af wat de relatie is tussen deze bedrijven. Ik hoor vanalles, bv. Antec is Bmerk van Chieftec, ANtec en Chieftec kopen bij een derde, enz... :? Heel vaag dus.

Nu meer specifiek : Een vrij bekende Antec-kast (Antec SX1030BEC Entry Level Server Case BLACK) en zijn tegenhanger bij Chieftec. Wat zijn de echte verschillen? Die Chieftec heeft schijnbaar een betere PSU (340W, Antec 300W) en ook in de Chieftec zitten 2 standaard fans, net als in de Antec. Toch is Chieftec goekoper. :) Echter gaan alle reviews over de Antec, die Chieftec wordt nooit gereviewed.

Tot slot: ik wil die kast dus kopen maar welke moet ik nemen, de Antec of de Chieftec? En zou een Enermax voeding het geheel verbeteren?

Verwijderd

De Chieftec is goedkoper en lihter, dus ik denk dat het metaal wat dunner is.

en je krijgt bij de antec 2x 80 mm fan erbij

Ik heb nu een antec, bij Nedcool besteld en het was binnen 1 week in huis

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Heb zelf ook een Antec 1030BEC bij Nedcool vandaan.. met 4x80mm.. toppertje :)

Weet niet of Chieftec ook zwarte kaste heeft...

Verwijderd

De CHieftec is exact hetzefde als de Anteckast.
Het verschil is de voeding en fans(ander merk).
Ik heb de Chieftec zwarte uitvoering

mail naar treb@freeler.nl voor info over de Chieftec kasten.

Verwijderd

Ik heb mijn kast bij www.bonchic.nl vandaan en dit is dus precies dezelfde als de antec SX830, het materiaal, echt alles is hetzelfde.
Mijn broertje heeft nl een "echte" Antec van Ned-cool en er is geen verschil (Hij heeft met deurtje, ik zonder).

Antec, bonchic en waarschijnlijk kopen die kasten gewoon in bij een Taiwanese dealer en zetten allemaal hun eigen voeding erin en evt. casefans. De kasten zijn in ieder geval identiek.

:)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

*zucht*
hoevaak dit ook al wel niet aan bod is geweest :( ooit weleens van de search optie gehoord?

Antec en Chieftec maken hun kasten niet zelf ... dat doet de Taiwanese fabrikant Chemning voor ze.
http://www.uneec.com/English/E-html/product/product.htm

Ohja en betere CPU omdat het ding meer vermogen leverd?! Dat is natuurlijk lulkoek. Er zijn veel meer eigenschappen die een psu goed of slecht maken. Die van Antec zijn als beste getest bij o.a. Anandtech (check http://www.ned-cool.nl even ofzo)

raadpleeg deze topic trouwens ook even ... [topic=130795]

Verwijderd

Topicstarter
Ojawel, ik heb die search gebruikt... en het grootste gedeelte blijkt al een paar maand geleden gepost en die chieftec kast is schijnbaar al aangepast in de tussentijd (bvb wel 2 fans).

Verder werkt die website die je gaf voor geen meter (had het al eerder geprobeerd).

Oja, winkels uit NL heb ik nie veel aan. Ik woon in België :P

www.mpl.be levert de Antec kast voor 6500bfr (350fl)
wallabie.be levert de Chieftec voor 6000bfr (324fl).

Dat meer vermogen niet persé een betere PSU oplevert weet ik ook wel maareuh, misschien is ie wel beter? Ik kan geen review vinden :(

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Precies wat er gezegd wordt, Antec, chieftec, enermax en nog een aantal andere merken kopen deze kasten bij Chemning. Alle kasten zijn hetzelfde met uitzondering van de gebruikte voeding en de ventilatoren. Een antec is dus niet beter als een chieftec. Via Treb kan je chieftec kasten met of zonder PSU kopen, via hem kan je de kast ook met een enermax voeding krijgen. De kast die je bedoeld is een absolute aanrader (wel met enermax natuurlijk)

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Op dinsdag 12 juni 2001 22:06 schreef MXL het volgende:
. Via Treb kan je chieftec kasten met of zonder PSU kopen, via hem kan je de kast ook met een enermax voeding krijgen. De kast die je bedoeld is een absolute aanrader (wel met enermax natuurlijk)
Ook met de standaardvoeding is het een echte aanrader :)

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een vreemde antwoorden vind je hier zeg :)
De Chieftec is goedkoper en lihter, dus ik denk dat het metaal wat dunner is.
Beetje hard op je duim geslagen :?
Weet niet of Chieftec ook zwarte kaste heeft...
Jazeker wel, ook in het zwart te verkrijgen >:)

En dan maar even mijn verhaal.....

De fabrikant is (zoals reeds door Wampie en erniemars aangegeven) Chenming.
Je kunt Chenming vinden op http://www.chenming.com.tw

Chenming levert de kasten aan diverse bedrijven, waarvan Antec, Chieftec en Enermax de bekendste zijn.

Wat zijn de onderlinge verschillen ?
- De gebruikte voeding
- Het merk en aantal case fans
- Het wel of niet aanwezig zijn van een casebadge (Antec Outside)
- En dan het aantal interne HD bays.

Antec levert b.v. de 830 met 2x3œ" extern en 3x3œ" intern (dus 1 HD bay).
Chieftec levert de DX-01W met 2x3œ" extern en 6x3œ" intern (dus 2 HD bay's).

Maar anders als dat zul je geen verschillen in de kasten tegenkomen.
Verder zul je absoluut geen verschillen tegenkomen,

Inderdaad gaan de meeste reviews over de Antec kast. Dit komt omdat Antec zeer veel aan marketing doet, en daar betaal je uiteraard ook voor een deel voor.

Mijn advies, kijk goed naar wat ik heb opgesomt bij de onderlinge verschillen en dan maakt het echt niet uit welke kast als je verder koopt.
Antec, Bonchic, Chenming, Chieftec, Enermax.....ze komen allemaal uit dezelfde fabriek.

Als jij een M&M kast wil, in de M&M kleuren dan kan dat.....bestel je ze gewoon bij Chenming.
Want zoals op hun site staat....."CUSTOM COLORS AND BEZEL DESIGN SERVICE AVAILABLE"
Je zult er echter wel meer als 1 moeten bestellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Treb. Ik heb ondertussen door dat enkel de chinese versie van die Chenming website werkt. :) Gelukkig is daar het meeste in het engels.

Ik ga ne keer zien of die diverse aanbieders wat duidelijkere specs kunnen doorgeven. Ik zou vooral graag hebben de em stil is (nouja, zoveel mogelijk), maarja als iedereen andere fans heeft enzo... wordt een beetje gissen.

Als er 300 gegadigen zijn voor een M&M kast, dan kan ik beginnen denken aan zo'n bestelling in dat apenland. :P Maar eerder niet... Wel leuke gedachte!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
ik werk voor een redelijk groote groothandel.
En wij staan voor de keuz of wij antec of chieftec moeten gaan doen.
Antec wordt op dit moment door DLI gedistribueerd.
Chieftec volgens mij door memo.
Waar denk jij dat de meeste vraag naar is.
Ik denk zelf chieftec, omdat deze in goedkopere en ook meerdere uitvoeringen te krijgen zijn.

Ik wil niet bij chenming kopen want dan moet ik 24" containers gaan doen.
En ik denk niet dat wij dat snel voor mekaar kunnen krijgen.
Op woensdag 13 juni 2001 11:49 schreef M&M het volgende:
Tnx Treb. Ik heb ondertussen door dat enkel de chinese versie van die Chenming website werkt. :) Gelukkig is daar het meeste in het engels.

Ik ga ne keer zien of die diverse aanbieders wat duidelijkere specs kunnen doorgeven. Ik zou vooral graag hebben de em stil is (nouja, zoveel mogelijk), maarja als iedereen andere fans heeft enzo... wordt een beetje gissen.

Als er 300 gegadigen zijn voor een M&M kast, dan kan ik beginnen denken aan zo'n bestelling in dat apenland. :P Maar eerder niet... Wel leuke gedachte!

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 19:02 schreef nova het volgende:
ik werk voor een redelijk groote groothandel.
En wij staan voor de keuz of wij antec of chieftec moeten gaan doen.
Antec wordt op dit moment door DLI gedistribueerd.
Chieftec volgens mij door memo.
Waar denk jij dat de meeste vraag naar is.
Ik denk zelf chieftec, omdat deze in goedkopere en ook meerdere uitvoeringen te krijgen zijn.

Ik wil niet bij chenming kopen want dan moet ik 24" containers gaan doen.
En ik denk niet dat wij dat snel voor mekaar kunnen krijgen.
[..]
Er zijn 3 bedrijven welke de officiele distributie van de Chieftec kasten in Nederland verzorgen:
Memo (slechts enkele modellen).
Progress
TweakShop

24' containers bestaan overigens niet, dan is het 20' of 40'. Maar 20' wordt voor de kasten eigenlijk niet gedaan, dan kom je gelijk in de 40' uit.
Van de meest gangbare types (b.v. DX-01-XX) gaan er dan een kleine 700 in een container.
Overigens is het niet mogelijk om zo zelf een container bestellen als je dat zou willen....
Pagina: 1