In een webformulier check ik met jQuery of veldje1 (een gewoon inputveld) is ingevuld, en dan doe ik nog een query waar true of false uitkomt. Als ie true is kan ik het formulier verzenden, en als ie fout is dan komt er een melding met 'fix eerst nog je waarde'. Dat gaat dus goed allemaal. Dit is mijn jQuery functie.
So far so good. Maar nu is er in het formulier ook nog een veldje2 (een selectbox). Zou ik die op een bepaalde waarde kunnen laten verspringen a.d.h.v. de uitkomst (true/false) van de remote query met bovenstaande jQuery functie? Of kan dit alleen met normaal javascript als ik bijvoorbeeld achter veldje2 een onChange neerzet? Ik ben al vanaf 22:00 uur aan het pielen hiermee, maar helaas nog zonder resultaat. Weet iemand raad?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $( "#mijnform" ).validate({
rules: {
veldje1: {
required: true,
remote: "checkveldje1.php"
}
}
}); |
So far so good. Maar nu is er in het formulier ook nog een veldje2 (een selectbox). Zou ik die op een bepaalde waarde kunnen laten verspringen a.d.h.v. de uitkomst (true/false) van de remote query met bovenstaande jQuery functie? Of kan dit alleen met normaal javascript als ik bijvoorbeeld achter veldje2 een onChange neerzet? Ik ben al vanaf 22:00 uur aan het pielen hiermee, maar helaas nog zonder resultaat. Weet iemand raad?