Zojuist een tweedehandse Xbox 360 gekocht. En nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 08:40
Ik heb voor mijn dochter (van 10) een tweedehandse Xbox 360 S gekocht. De 250GB versie. Nu weet ik absoluut helemaal niets van consoles af (ik ben een PC gamer) dus ik heb werkelijk geen idee wat dat ding allemaal kan.

Er zaten 5 games bij: GTA 4 en 5, Fifa 12 en 13 en Homefront.

Maar goed. Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik 'm aansluit? Moet ik 'm eerst factory resetten of juist niet? Wat heb ik nodig om online te kunnen spelen? Moet ik nog ergens op letten bij het spelen/installeren van de (tweedehandse) games? Andere tips en tricks?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Een PC is anders een stuk gecompliceerder dan een console. Wat heb je allemaal al via Google gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Het aansluiten: http://support.xbox.com/n...nnect-xbox-360-console-tv
(daar staan de rest van je antwoorden ook)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
bram1984 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 06:46:
Een PC is anders een stuk gecompliceerder dan een console.
Ja, ik begrijp wel hoe je 'm aansluit, daar gaat het niet om.

Waar het mij omgaat is of het verstandig is om 'm eerst te factory resetten, of raak ik dan belangrijke dingen kwijt? Hoe werkt dat met de games die erbij zitten als ik online wil spelen? Ik kan me voor stellen dat er op de XBox abonnementgegevens staan van de vorige eigenaar. Wat gebeurt er als ik de Xbox aansluit op mijn netwerk? Gaat-ie dan contact maken met een server of zo? Gaat-ie dan misschien klagen dat er twee apparaten zijn met dezelfde abonnementgegevens (de vorige eigenaar heeft een Xbox One gekocht)?

Worden de games op de HD geïnstalleerd? Zo ja, wat gebeurt er dan als ik de Xbox factory reset? Kan ik ze dan zonder problemen opnieuw installeren of gaat de Xbox (net als bij sommige games op de PC) dan klagen dat de game al geïnstalleerd is op een andere console?

Als ik 'm niet factory reset, moet ik dan op andere dingen letten? Accounts resetten? Gebruikers wissen? Zijn de games (via serienummers) gekoppeld aan accounts (net als de meeste PC games)?

Dat soort zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Zippy1970 op 02-10-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Misschien gaat het me niets aan, maar jij laat je dochter van 10 GTA spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dat staat er niet. De topicstarter geeft aan dat die spellen er bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
shoombak schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:59:
Nee, maar ik zal ongetwijfeld zelf ook af en toe de controller oppakken. ;)

Gek genoeg wilde mijn dochter graag een Xbox hebben zodat ze Fifa kan spelen. :)

Edit: En inderdaad vermeldde ik het alleen omdat ik eigenlijk ook wilde vragen of ik een goede deal had gekregen. Dus een Xbox S 250GB met die 5 games, twee controllers en een headset voor €70.

[ Voor 21% gewijzigd door Zippy1970 op 02-10-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Factory reset en een nieuwe xbox profiel aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:41
Dat is geen slechte deal. Ik zou een factory reset geven en dan kan je met je Windows live account (als je dat hebt) inloggen. Anders even een aanmaken en hij download wel weer wat hij nodig heeft.

Nog even op de harde schijf checken of er geen oude meuk op staat (https://support.xbox.com/...0/games/manage-games-data) en eventueel opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:44
shoombak schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:59:
ik speelde vroeger ook wel zulke games toen ik 10 was. Tenminste wel met veel geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:41
Vader tegen dochter: En als je deze hoer met die loden pijp mept, krijg je je geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Ff een duw in de goede google richting. Ik ga namelijk niet uittypen wat al op het internet in 3 tellen gevonden is. :) (snap dat het lastig is als je niet weet waar je moet beginnen.)

Zeker factory reset en eigen microsoft account koppelen.

Verder family settings/ouderlijk toezicht googlen. Aan jou of je daar iets mee wil.

Xbox gold is nodig voor online spelen. Is via keysites voordelig te halen.

Veel plezier met je nieuwe console (tip netflix is top voor vaders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
We hebben een "factory reset" gedaan (was eigenlijk niets anders dan het formatteren van de HDD) en daarna dachten we gewoon FIFA 13 erin te kunnen stoppen om te spelen. Dat ging dus niet. Hij bleef roepen dat we een Xbox Live account nodig hadden. Dat zorgde voor verwarring want we hadden al een account aangemaakt op de Xbox, en iedere keer als we een Xbox Live account aan wilde maken, gaf hij ons de optie om je met dat account aan te melden. En als je dan aangemeld was, gaf hij bij Fifa weer de melding dat we een Xbox Live account nodig hadden...

Uiteindelijk is het ons wel gelukt om een gratis account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
Overigens iemand een idee waar ik de officiële handleiding(en) van de Xbox 360 kan downloaden? Op de Microsoft site zelf zijn ze niet te vinden (de handleidingen hier zijn niet de gebruikershandleidingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 13:26
Eerste hit op google met het zoeken naar Xbox360 gebruikershandleiding.

http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/system/manual-specs

Onder het kopje "Aan de slag" vindt je meer info over de ingebruikname van de Xbox.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
Flex0r schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 03:02:
Eerste hit op google met het zoeken naar Xbox360 gebruikershandleiding.

http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/system/manual-specs
En zoals ik zei zijn daar niet de handleidingen te vinden.
Onder het kopje "Aan de slag" vindt je meer info over de ingebruikname van de Xbox.
Meer info, ja. Maar ik vroeg waar ik de officiële handleiding kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 13:26
Ah juist overheen gelezen.
Kun je hier wat mee?

http://www.videogameconso...05_MS_360_s_en-Manual.pdf

http://download.microsoft...leelite_emea_eng_0708.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Flex0r op 04-10-2014 22:07 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Ik zou hem factory resetten, eigen profiel aanmaken, en evt. nog software-update van het systeem uitvoeren indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:07:
Ik zou hem factory resetten, eigen profiel aanmaken, en evt. nog software-update van het systeem uitvoeren indien nodig.
No shit sherlock... :X

De deal die je gemaakt hebt is meer dan prima. Man, ik dacht dat ik mijn 360 gedumpt had, maar dit is echt een koopje :Y

Ik zou vooral even kijken naar dat ouderlijk toezicht. Ik bedoel, GTA V is gaaf, maar niet voor een kleine dame van 10.

Voor de rest veel plezier ermee! d:)b

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
pas je wel op met de leeftijd welke je hebt opgegeven bij het account? Je zal zometeen xbox live moeten kopen om online te kunnen, doe dit niet op een account waar je een leeftijd van 10 hebt ingegeven! EA hanteert namelijk een strenge leeftijdsrestrictie, je moet minstens 13 jaar zijn om online te mogen gamen.
Met 10 jaar kom je xbox live wel op, maar niet op origin.

Ik heb uiteindelijk met veel moeite mijn eigen origin account aan het xbox live account van mijn zoontje kunnen koppelen, waardoor EA spellen wel online te spelen zijn. Maar mijns inziens is het makkelijker om even een leugentje om bestwil te plegen en minstens 13 jaar op te geven (of ouder, maar daar ben je als ouder bij).

Overigens is de xbox wat mij betreft voor een meisje een mindere keuze dan de ps3, daar zijn toch wat meer op gezelligheid gerichte games op te vinden. Ze wil op een gegeven moment best meer spelen dan fifa, en dat zal waarschijnlijk geen gta zijn (Call of duty vinden de dames leuker meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat niet alleen. Op de PS3 is online gaming gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09:58

Pykow

Angelo OTR

Gta spelen met je 10 jaar. Waarom niet ik was ook tien toen gta 1 volgens mij uitkwam haha.

Btw een console is vrij makkelijk te bedienen. Pc is stuk lastiger met de updates en steam. Ubiplay en origin en losse games.

[ Voor 41% gewijzigd door Pykow op 05-10-2014 10:08 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
DinoPK schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:45:
pas je wel op met de leeftijd welke je hebt opgegeven bij het account? Je zal zometeen xbox live moeten kopen om online te kunnen, doe dit niet op een account waar je een leeftijd van 10 hebt ingegeven! EA hanteert namelijk een strenge leeftijdsrestrictie, je moet minstens 13 jaar zijn om online te mogen gamen.
Met 10 jaar kom je xbox live wel op, maar niet op origin.
Had je dit berichtje maar een paar dagen eerder geschreven. :-(

Ik had voor haar al een gratis Xbox Live account aangemaakt. En toen ik een beetje ging lezen over de voordelen van een Xbox Live Gold abonnement, las ik dat je iedere maand twee gratis games kon downloaden. En voor deze maand was dat o.a. Battlefield Bad Company 2. Omdat de Battlefield serie mijn favoriete games zijn, heb ik toen meteen (voor €32) haar account omgezet naar een Gold account.

En inderdaad, toen kwam ik er dus achter dat ze die games niet kon downloaden omdat ze daar te jong voor is... En nu lees ik dat ze ook al niet Fifa online kan spelen? Dus eigenlijk heb ik €30 weggegooid... Overigens staat nergens op de (officiele) Xbox website waar ze je het Gold abonnement proberen aan te smeren, dat je deze games niet mag downloaden onder een bepaalde leeftijd. Dus ik voel me wel lichtelijk genaaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

In elk geval de controllers goed schoonmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Zippy1970 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

Dus eigenlijk heb ik €30 weggegooid... Overigens staat nergens op de (officiele) Xbox website waar ze je het Gold abonnement proberen aan te smeren, dat je deze games niet mag downloaden onder een bepaalde leeftijd. Dus ik voel me wel lichtelijk genaaid...
Kom op zeg, er zit leeftijdsrestrictie op die games. Wat had je dan verwacht van Microsoft? Oh, een 10 jarige gebruiker op het account. Laten we ze een M-rated game geven 8)7

Als je die gratis games wil, pas je (waarschijnlijk via de helpdesk) de geboortedatum van het account toch aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Rmg schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Kom op zeg, er zit leeftijdsrestrictie op die games. Wat had je dan verwacht van Microsoft?
Het zal wel zo leuk zijn dat als je ze niet kan spelen op een account dat je ze dan ook niet kan kopen, of dat ze even groot een waarschuwing geven dat je een game koopt die je niet op het huidige account kan spelen.

Ah geen game maar een gold account dus 8)7
Maar als je als 10 jarige toch niets mag spelen online waarom verkopen ze dan wel een gold account aan een 10 jarige ?

[ Voor 16% gewijzigd door chucky666 op 05-10-2014 20:40 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Het probleem hier is niet een leeftijdsrestrictie van microsoft, maar van EA. Je dochter kan gerust call of duty online spelen, 18+, maar dus geen EA games. EA heeft zijn eigen origin platform met deze restrictie erop.

Ik heb het ergens op kunnen lossen door een ander origin account aan het xbox live account te koppelen, probeer dit eens uit.

Overigens staat het wel in kleine lettertjes op de EA doosjes, maar je verwacht bij Fifa gewoon geen leeftijdsbeperking. Oud genoeg voor de single player, maar te jong voor de 13 jarige leeftijdsgrens van origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
http://help.ea.com/nl/art...r-ea-classic-screen-name/
volgens mij heb ik het zelfstandig kunnen wijzigen binnen origin. Maak gewoon zelf een origin account aan op de pc, let op je leeftijd, probeer ergens binnen de settings van de origin client de gamertag te koppelen.
Formeel kam je dit alleen via EA support corrigeren, maar dat heb ik niet nodig gehad.

Overigens ook een nadeel van de 360: xbox live abo nodig per persoon. Op de one is 1 xbox live abo goed voor alle spelers op die console... ik snap echt niet waarom MS dit op de 360 niet gecorrigeerd heeft. Resultaat is dat ik nooit online speel op de 360, geen zin om nog een abo af te nemen terwijl mijn zoontje dit al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
Rmg schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:23:
[...]
Kom op zeg, er zit leeftijdsrestrictie op die games. Wat had je dan verwacht van Microsoft? Oh, een 10 jarige gebruiker op het account. Laten we ze een M-rated game geven 8)7
Dit had ik niet verwacht, nee. En of dat nou naïef van me was of niet, als er zoveel beperkingen zitten op een Gold account voor een minder-/tienjarige, mogen ze daar best wel een melding van maken bij de activatie of op zijn minst de prijs aanzienlijk verlagen. Bij iedere mogelijkheid die ze krijgen, proberen ze je een Gold abonnement aan te smeren met als incentive de gratis games en het online kunnen spelen van je aangeschafte games. Om dan achteraf te melden "Oh ja, al die extras? Niet toegankelijk voor een tienjarige."
Als je die gratis games wil, pas je (waarschijnlijk via de helpdesk) de geboortedatum van het account toch aan..
Dat werkt niet als je het zelf verandert, en de helpdesk mag het niet veranderen.

En wat nou het vervelende is, dat het dus ook onmogelijk is om dat Gold abonnement over te zetten op mijn account. Dus mijn dochter heeft er niets aan, en overzetten naar een account die er wel wat aan heeft, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Je kan je email waar je XBL gamertag op geregistreerd is ook veranderen, maak een ander email adres aan met een oudere leeftijd en koppel deze aan je gamertag (kan volgens mij x keer per jaar). Zo ging het vroeger in ieder geval toen men dat probleem veelvuldig tegenkwam bij FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
Dat heb ik geprobeerd en je mag één wijziging per 30 dagen doorvoeren. En aangezien het minder dan 30 dagen geleden is dat ik het account heb aangemaakt, zal ik nog even moeten wachten voordat ik dat nogmaals kan proberen...

Maar goede tip, hoop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
staat ook niet op de Microsoft site - waarom moeten zij waarschuwen bij het aanmaken van zulk gold account?, ze weten toch niet welke games je thuis hebt liggen of nog wilt gaan spelen?
Maar 't staat wel op de doos van je game wat de minimum leeftijd is om online te kunnen gamen.

euhm aanmaken is toch niet wijzigen? maw: dat zou normaal moeten lukken, toch?

en anders even je eigen account ook omzetten naar Gold en daar die games op spelen...
(want dat ga je toch nodig hebben als je jouw games online wilt gaan spelen - of ga je dat met het profiel van je dochter doen ?)

[ Voor 53% gewijzigd door soulrider op 06-10-2014 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:32

D4NG3R

kiwi

:)

Zippy1970 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:46:
Om dan achteraf te melden "Oh ja, al die extras? Niet toegankelijk voor een tienjarige."
Het klinkt misschien als mosterd na de maaltijd, maar dit staat allemaal vermeld in de overeenkomst(en) die je accepteert bij het aanmaken en online gaan van een account. Bijna niemand die die leest nee, maar je kan niet claimen dat ze het nergens fatsoenlijk vermelden.

Voor online gameplay bij EA games staat dit vermeld op het doosje (You must be 13+ to create an Origin Account). klik
chucky666 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:37:
Ah geen game maar een gold account dus 8)7
Maar als je als 10 jarige toch niets mag spelen online waarom verkopen ze dan wel een gold account aan een 10 jarige ?
Omdat dit niks te maken heeft met Microsoft. EA speelt hier (zoals vaker) nogal vies met haar eigen platform. Microsoft heeft alle restricties netjes op een rijtje staan: klik. Bij EA moet je de kleine regeltjes en lettertjes tot op de laatste punt lezen. Pas dus beiden op wie je bashed. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2014 04:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
soulrider schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 02:55:
staat ook niet op de Microsoft site - waarom moeten zij waarschuwen bij het aanmaken van zulk gold account?, ze weten toch niet welke games je thuis hebt liggen of nog wilt gaan spelen?
Allereerst gaat het (voornamelijk) om de gratis games die ze aanbieden en waarmee ze je richting een Gold account lokken. Dat die vervolgens niet toegankelijk zijn daar mogen ze best van tevoren een melding over maken.

Wat betreft de games die je al hebt: Ook daar zou een waarschuwing op zijn plaats zijn. Ze hoeven niet een lijst van games te geven die ze niet mag spelen, maar je zou op zijn minst mogen verwachten dat games die ze wel lokaal mag spelen, ook online mag spelen.

Hoe het ook zei, een kinder Gold account is behoorlijk gelimiteerd. En "dat had je moeten weten" vind ik een zwak excuus. Het is zoiets als kinderen een kaartje laten kopen voor een film om ze vervolgens in de bioscoop zelf een blinddoek op te zetten, want "ja, dit is nou eenmaal een film voor 16+".

Laten ze dan op zijn minst een speciale prijs hanteren voor een kinder Gold account.
D4NG3R schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 03:57:
[...]

Het klinkt misschien als mosterd na de maaltijd, maar dit staat allemaal vermeld in de overeenkomst(en) die je accepteert bij het aanmaken en online gaan van een account. Bijna niemand die die leest nee, maar je kan niet claimen dat ze het nergens fatsoenlijk vermelden.
Het melden in de gebruikers overeenkomst waarvan iedereen weet dat die door niemand gelezen wordt, vind ik niet "fatsoenlijk" vermelden. Dat zijn de "kleine lettertjes".
Pas dus beiden op wie je bashed. ;)
Ik bash het "systeem". Niet Microsoft of EA afzonderlijk. Ik vind dat ze me op slinkse wijze een Gold account hebben laten aanschaffen voor een tienjarige die er achteraf weinig aan heeft. Had ik dat kunnen weten als Xbox noob? Vast wel, als ik eerst een maand had uitgetrokken voor het lezen van alle voorwaarden, doosjes, online disclaimers, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 14:09
Zippy1970 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

Had je dit berichtje maar een paar dagen eerder geschreven. :-(

Ik had voor haar al een gratis Xbox Live account aangemaakt. En toen ik een beetje ging lezen over de voordelen van een Xbox Live Gold abonnement, las ik dat je iedere maand twee gratis games kon downloaden. En voor deze maand was dat o.a. Battlefield Bad Company 2. Omdat de Battlefield serie mijn favoriete games zijn, heb ik toen meteen (voor €32) haar account omgezet naar een Gold account.

En inderdaad, toen kwam ik er dus achter dat ze die games niet kon downloaden omdat ze daar te jong voor is... En nu lees ik dat ze ook al niet Fifa online kan spelen? Dus eigenlijk heb ik €30 weggegooid... Overigens staat nergens op de (officiele) Xbox website waar ze je het Gold abonnement proberen aan te smeren, dat je deze games niet mag downloaden onder een bepaalde leeftijd. Dus ik voel me wel lichtelijk genaaid...
Geen weggegooid geld:
-probeer eerst gewoon de leeftijd te veranderen op account.live.com
-anders voeg je een ouderlijk account toe(vanaf je eigen ms-account/outlook account/hotmail account)

-nieuw account voor dochter maken dat 18+ is, er zitten bijzonder veel restricties aan 18- op ms-accounts vanwege rechtzaken in de VS.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
WoutervOorschot schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:14:
-probeer eerst gewoon de leeftijd te veranderen op account.live.com
Dat werkt niet...
-anders voeg je een ouderlijk account toe(vanaf je eigen ms-account/outlook account/hotmail account)
Dat had ik al gedaan, maar dat maakt niet uit. Kan ik nog steeds de gratis games niet downloaden en kan zij nog steeds niet Fifa online spelen.
-nieuw account voor dochter maken dat 18+ is, er zitten bijzonder veel restricties aan 18- op ms-accounts vanwege rechtzaken in de VS.
Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar ik mag pas over een maand wijzigingen aanbrengen aan haar huidige account (email overzetten naar het nieuwe account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

Een factory reset wist mogelijk wel DLC al aanwezig op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Heb je mijn tip mbt het aanmaken op de pc van een ander origin account (18+), daar het xbox live account aan koppelen al geprobeerd? Dat zou in ieder geval het FIFA probleem op moeten kunnen lossen.

De gratis games with gold, ik wist niet dat daar een restrictie opzat eigenlijk, ik kan alles downloaden met het 12 jarige account van mijn zoon.

Voor zover ik begrepen heb kan je alles wijzigen van een Xbox live account, behalve de geboortedatum. Je kan wellicht visueel de datum wel aanpassen, maar het account blijft op de achtergrond een kinderaccount meen ik.

Bovenstaand is exact de reden dat de xbox hier in huis voor mijn zoon is, alleen maar gezeur door iets te eerlijk te zijn geweest. Ik wil geeneens meer een eigen live account en zelf blijf lekker bij de systemen van de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
DinoPK schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:13:
Heb je mijn tip mbt het aanmaken op de pc van een ander origin account (18+), daar het xbox live account aan koppelen al geprobeerd? Dat zou in ieder geval het FIFA probleem op moeten kunnen lossen.
Ja dat had ik al geprobeerd, maar ik mag haar account de komende 3 weken niet wijzigen. Dus ik heb een ander account aangemaakt (18+), en geprobeerd haar gamertag daar aan te koppelen. Maar dat mag dus niet omdat je maar 1x per maand een wijziging mag doen op een bestaand account.
De gratis games with gold, ik wist niet dat daar een restrictie opzat eigenlijk, ik kan alles downloaden met het 12 jarige account van mijn zoon.
Ik dus niets...
Voor zover ik begrepen heb kan je alles wijzigen van een Xbox live account, behalve de geboortedatum. Je kan wellicht visueel de datum wel aanpassen, maar het account blijft op de achtergrond een kinderaccount meen ik.
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Misschien een domme opmerking, maar weet je zeker dat je op de console zelf geen parental restrictions aan hebt staan? Het kan best dat als je de Xbox opstart en daar bij profiel instellingen kijkt dat je daar wat kan veranderen en anders in de systeeminstellingen. Er is een speciaal tabje ergens met parental control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
De "Parental Control" had ik ook al gevonden, maar die stond uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Je hoeft mijns inziens niets te wijzigen aan het xbox account, maar aan de origin kant. Aan een origin account met de juiste leeftijd kan je het bestaande xbox account koppelen. Nu staat het xbox account gekoppeld aan een origin account met 10 jaar.

Dat je 30 dagen niets mag wijzigen aan het xbox account maakt denk ik niet uit..
Pagina: 1