Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi antenne

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Hallo,

ik probeer het WiFi signaal van onze WiFi punten (TL-1043ND v2, OpenWRT) te verbeteren zodat meerdere buren ook kunnen meegenieten van ons snelle internet (Ziggo 180/18).

Nu zat ik te kijken hoe ik signaal stabieler en "sterker" kan krijgen (WiFi moet ook door max 2 lagen beton), ik heb de transmit power al op maximum power gezet (30dBm, 1000mW), maar het signaal zwakt al vrij snel af, waarschijnlijk doordat hier al VEEL WiFi netwerken in de buurt zijn.

Kan ik bovenstaand probleem oplossen door de antenne's van de routers te vervangen door betere exemplaren?

Verwijderd

Ja en nee.

Je kan het proberen, maar verwacht geen wonderen. Uiteraard, een betere antenne versterkt beter, echter, hij versterkt ook de "stoorsignalen" die door die twee lagen beton gemaakt zijn. Het is dan de vraag hoe goed de 1043 het allemaal uit elkaar kan houden.

Een betere oplossing (en daar zullen veel mensen mee eens zijn), kabels trekken naar de andere verdiepingen, en daar een AP (Access Point) ophangen. Als je kabels niet wilt of niet kan trekken, gebruik dan bv. MoCa (Media over Coax), ervan uitgaande dat daar al coax ligt. Indien niet zo, dan maar een power LAN setje, maar dat is ook niet echt betrouwbaar.

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Bedankt voor de uitleg!
was hier al bang voor inderdaad :(

Kabels trekken en uw andere suggesties gaan lastig (of het moet via het raam "hangen"), dit aangezien het om studentenkamers gaan ;)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kun je geen gaatje boren naar de buren? Bijvoorbeeld via een kruipruimte ofzo.

Sidenote mbt antenne, hou er ook rekening mee dat het device die het signaal ontvangt, ook een sterk genoeg signaal uit moet kunnen zenden om weer bij je router/ap terug te komen :9

Hoi!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Chrisiesmit93 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:08:
ik heb de transmit power al op maximum power gezet (30dBm, 1000mW), maar het signaal zwakt al vrij snel af,
Zet dit even weer op de standaard waarden. Zolang de ontvanger niet op het zelfde vermogen terug kan praten heb je er niks aan en verpest je het voor de andere netwerken in je omgeving.

Het is (zeker in de steden) al zo druk qua wifi, dan moet je niet ook nog eens een idioot hebben die vrij letterlijk enkel als stoorzender werkt. :+

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2014 23:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chrisiesmit93 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:18:
Bedankt voor de uitleg!
was hier al bang voor inderdaad :(

Kabels trekken en uw andere suggesties gaan lastig (of het moet via het raam "hangen"), dit aangezien het om studentenkamers gaan ;)
Dat is daadwerkelijk wat m'n vriendin had op haar kamer in Groningen - UTP en coax via het raam :+

Maar wees creatief. Bij ons in Nijmegen (long, long ago in a galaxy far away - eind jaren '90 toen netwerk/internet niet vanzelfsprekend was, ook niet in grote studentenhuisvestingscomplexen) hadden we systeemplafonds en hebben we de UTP boven de systeemplafonds in de gang gelegd. Tussen kamer en gang was er boven de systeemplafonds vaak een kier waar die UTP door paste - en zo niet was zo'n kier snel gemaakt :z

Of tape de boel aan de onderkant van traptredes en langs plinten. Werkt ook prima (dat deed ik dan weer in m'n eerste niet-studentenhuis). Of gebruik bestaande gaten voor andere diensten. Of ga over het dak. Of door de kruipruimte. Of.. of... of...

Waar een wil is, is een weg, als je maar een beetje out-of-the-box denkt.

Oslik blyat! Oslik!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:17
@dion_b.
zo heb ik het thuis dus opgelost :)
Muren en plafonds gaat indien nodig ook gewoon een boor doorheen (waar het een beetje weg te werken is).

@chris.
Zet idd het zendvermogen maar weer terug naar 100mW :s
Je bent met 5 á 10 x het toegestane vermogen aan het zenden, dus de meeste apparatuur zal het signaal waarschijnlijk wel zien, maar niet mee kunnen verbinden (en het is feitelijk illegaal).
Pagina: 1