Beste Tweakers,
Mijn gehele leven game ik al op consoles, momenteel doe ik dat op een X360 en een PS3. Over de komst van de huidige generatie consoles was ik initieel heel enthousiast, echter een gebrek aan ‘backwards compatibility’, hoge aanschafprijs van console en games en matige performance (ivm PC) heeft mij doen besluiten geen nieuwe console te kopen.
Daarom wil ik graag de overstap maken naar de PC voor onder mijn TV.
Wel moet ik vermelden dat ik geen component kenner ben. Voor de samengestelde PC (zie onderaan deze post) heb ik dan ook de Best Buy guide gevolgd. Met deze lijst hou ik echter nog wat budget over, vandaar mijn post hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op mijn TV in de huis kamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten heb ik een budget van 650 euro. Er zijn mogelijk twee componenten die ik mee wil nemen uit mijn huidige desktop (zie hieronder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onder voorbehoud ja.
Een CPU, een MOBO, RAM, opslag geheugen, een kast, koeling en een voeding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja maar of deze gezien het budget realistisch zijn is de vraag. Het liefst zou ik de PC, net als mijn huidige consoles, onder de TV plaatsen. Ook zou ik de PC graag zo stil mogelijk willen maken, of in ieder geval stiller dan mijn huidige consoles. Beide zijn echter geen must.
Daarnaast wil ik blijven gamen met een controller. Een tobo, muis en dualshock 4 controller heb ik reeds gekocht.
Ga je overklokken?
Nee, heb vaak pech dus laat ik dit maar niet proberen
Mijn gehele leven game ik al op consoles, momenteel doe ik dat op een X360 en een PS3. Over de komst van de huidige generatie consoles was ik initieel heel enthousiast, echter een gebrek aan ‘backwards compatibility’, hoge aanschafprijs van console en games en matige performance (ivm PC) heeft mij doen besluiten geen nieuwe console te kopen.
Daarom wil ik graag de overstap maken naar de PC voor onder mijn TV.
Wel moet ik vermelden dat ik geen component kenner ben. Voor de samengestelde PC (zie onderaan deze post) heb ik dan ook de Best Buy guide gevolgd. Met deze lijst hou ik echter nog wat budget over, vandaar mijn post hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op mijn TV in de huis kamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten heb ik een budget van 650 euro. Er zijn mogelijk twee componenten die ik mee wil nemen uit mijn huidige desktop (zie hieronder).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onder voorbehoud ja.
- videokaart: MSI R9 280x Gaming 3GB
- voeding: Corsair RM450
Een CPU, een MOBO, RAM, opslag geheugen, een kast, koeling en een voeding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja maar of deze gezien het budget realistisch zijn is de vraag. Het liefst zou ik de PC, net als mijn huidige consoles, onder de TV plaatsen. Ook zou ik de PC graag zo stil mogelijk willen maken, of in ieder geval stiller dan mijn huidige consoles. Beide zijn echter geen must.
Daarnaast wil ik blijven gamen met een controller. Een tobo, muis en dualshock 4 controller heb ik reeds gekocht.
Ga je overklokken?
Nee, heb vaak pech dus laat ik dit maar niet proberen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,25 | |