Toon posts:

Compacte Game-PC / Mediacenter wenslijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Hieronder het systeem dat ik op het oog het, met daarbij de vraag of jullie denken dat dit een geschikt systeem is, en of er nog verbeterpunten zijn. Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een systeem voor mijn bij mijn familie thuis, waar hij in de woonkamer bij de televisie zal komen te staan. Mijn broertje zal hem vooral gebruiken om mee te gamen op de televisie als vervanging van zijn xbox. Hij hoopt de nieuwste spellen op ultra te kunnen spelen. Voor de rest moet het systeem een beetje in de woonkamer passen, om als mediacenter dienst te kunnen doen. Denk hierbij aan Netflix, muziek afspelen en blu-rays kijken. Kortom, een compacte PC die in de woonkamer de blu-ray speler, de mediabox en de gameconsole kan vervangen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €1000,- kosten. Ik wil hem zelf in elkaar zetten. Dit wordt voor mij de eerste keer :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We willen hem aansluiten op een Pioneer versterker, die doorschakelt naar een surround-sound opstelling en een Sony-beamer

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie één videokaart, met de mogelijkheid om uit te breiden naar een tweede in SLI. Met de nieuwe kaarten van Nvideo kan de PSU relatief laag blijven denk ik. We hebben een NAS staan, dus geen HDD nodig. Wel een SSD uiteraard om vanaf op te starten en veel gespeelde spellen vanaf te spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeur. Mijn neef en tweakerlid Darsstar vertelde me dat ik om in SLI te kunnen spelen de Gigabyte-versie van de gtx 970 nodig heb, omdat andere kaarten niet passen in de kleine behuizing.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer te staan, dus geluidsniveau is wel degelijk van belang. Uiteraard geldt hoe stiller, hoe beter. Voor de rest moet hij, zoals eerder gezegd, niet teveel ruimte innemen en qua uiterlijk in een TV-omgeving passen. Ik dnek dat dit met de case die we nu geselecteerd hebben aardig in de buurt komt.

Ga je overklokken?
Nee, tenzij dit als een must wordt gezien in deze situatie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,85€ 169,85
1ASRock Z87M Extreme4€ 91,-€ 91,-
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 365,50€ 365,50
1BitFenix Colossus Micro-ATX€ 73,-€ 73,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,65€ 24,65
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Lite-On IHOS104 Zwart€ 40,01€ 40,01
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 81,95€ 81,95
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,40

Dit zijn de componenten die we nu voor ogen hebben, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Groeten,
Nicolaas

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Geen links want via telefoon..

Neem een mobo met h97 series chipset ipv z87
Verder is dit baar mijn idee een erg prijzige gpu maar wellicht persoonlijk, ik zou kijken naar een 280x bijvoorbeeld. Nu geld besparen=later nieuwe gpu ipv SLI.
(Je kunt dan vanzelfsprekend ook af met een lichtere psu)

• TeunVD
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik zou mooi een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed nemen, goedkoper en het verschil merk je niet. Een Z-moederbord is voor overclocken, dit kan je processor niet dus niet nodig. Neem een mooi B85 (wat ouder) of een H97 (iets duurder) bordje.

Je PSU is overkill, neem een fijne 550 watt. Niet-modulair pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of modulair pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W.

[ Voor 6% gewijzigd door TeunVD op 01-10-2014 21:54 . Reden: linkje naar Pricewatch niet goed ]

Verwijderd

Is die gigabyte juist niet enorm?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

TweakerXs schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:15:
Geen links want via telefoon..

Neem een mobo met h97 series chipset ipv z87
Verder is dit baar mijn idee een erg prijzige gpu maar wellicht persoonlijk, ik zou kijken naar een 280x bijvoorbeeld. Nu geld besparen=later nieuwe gpu ipv SLI.
(Je kunt dan vanzelfsprekend ook af met een lichtere psu)
970 is toch wel de "killer" GPU op het moment, beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment, vind dit een betere keus dan een 280x.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie snelle antwoorden!

Wat zijn de voordelen van de mobo's die jullie voorstellen (de H97 en B85)? Ze lijken allebei geen SLI te ondersteunen, of is dat juist de reden dat ik beter voor een van die kan gaan? en Wat is dan het voordeel van de duurdere H97?

Wat de videokaart betreft trok de 970 mij vooral ook vanwege de geringe warmte- en geluidsproductie. Iets waar ik me met deze kleinere case toch zorgen over maak.

Het verschil in kloksnelheid tussen de i5-4590 en 4460 is volgens de specificaties 3,2 vs 3,3 GHz, en 3,4 vs 3,7 GHz in turbo. Denken jullie dat dit verschil ook bij een SLI niet uit zal maken? Of is het inderdaad beter om helemaal van de SLI gedachte af te stappen?

Tot slot lijkt van de twee genoemde voedingen de modulaire beter geschikt in deze case, vanwege de weinige ruimte en het kunnen weglaten van kabels. Is dat een juiste gedachte?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik heb het gevoel dat het echt wat gaat worden.

Groeten,
Nicolaas

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

met een 970 kom je echt al een heel eind, je kan dan vrijwel alles op max spelen. SLI hoeft dus niet, kan je denk ik beter over een jaar of 2 geld steken in een totaal nieuwe GPU. Verschil tussen die processoren maakt ook geen verschil voor de meeste games, je kan denk ik beter voor een 4460 gaan al verschillen ze maar een 10tje in prijs, dus wat dat betreft kan je misschien toch net zo goed de 4590 nemen.

• TeunVD
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01-2024
Zoals hierboven al gezged wordt, laat SLI vallen. Je kunt beter over een paar jaar een compleet nieuwe GPU kopen. Een H97 bordje is vaak iets luxer en de BIOS hoeft niet geupdate te worden. Is het de meerprijs waard? Ik denk het niet.

Wat de voeding betreft, je zou even moeten googlen wat het beste past in die case.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
H97 ondersteunt ook de 5e generatie Intel CPU's, dat is toch zeker wel een voordeel.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1