Lasdoos zonder schroef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste tweakers, ik heb netjes mijn utp kabels door mijn loze leiding getrokken, en nu zie ik tot mijn verbazing dat deze wanddoos geen schroefdraad heeft om iets aan te monteren. Weet iemand misschien een oplossing zonder dat ik mijn muur moet slopen bij het vervangen van zo'n wanddoos?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oo_JK3gXef8/VCVi8KyQkXI/AAAAAAAALRg/mHgP3SBh5Yw/w737-h553-no/IMG_20140926_145801.jpg

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er een op plakken met epoxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:48
Zitten de schroefjes die normaal links en rechts horen te zitten verstopt achter het stucwerk?
Je kan voorzichtig links en rechts even wat stucwerk wegkrabben om te kijken of de schroefjes er zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door slein78 op 01-10-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en als er echt geen schroeven zitten (wel raar dan) gewoon een schroef in de rand tussen het plastic en beton draaien. Been there, done that

Oh, en vaak zittern aan een wcd ook haken die je uit kan zetten naar links en rechts

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32
slein78 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:43:
Zitten de schroefjes die normaal links en rechts horen te zitten verstopt achter het stucwerk?
Je kan voorzichtig links en rechts even wat stucwerk wegkrabben.
Die zitten normaal aan de binnenzijde.

De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk om in de metalen draagring (vierkant) in de hoeken gaatjes te boren (indien niet reeds aanwezig), voorzichtig een gaatje te boren in de muur en zo vast te zetten direct in de muur.

Je kunt ook een kleine constructie met hout oid in de doos maken, maar dat is gepiel aangezien het precies uit moet komen met de draagring en de rest van het schakelmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:39

mb1

Ik denk dat de binnenring mist!
Zie voorbeeld

https://www.google.nl/sea...52Fgroot%252F%3B650%3B488

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat je wil hebben is een inbouw met klemmen, die klemt zich vast in de doos

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/2/1/9/9200000010589120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29073540b00135f8d8dc2bb3d368929c7/T/340x340/C/FFFFFF/url/berker-2948-schakelklok.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Aapie op 01-10-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32
joosthaarman schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:53:
Wat je wil hebben is een inbouw met klemmen, die klemt zich vast in de doos

http://s.s-bol.com/imgbas.../1/9/9200000010589120.jpg
Ten eerste hoop ik dat je nooit een wandcontactdoos alleen met klemmen vast zet.

Ten tweede moet ik de eerste netwerk / UTP-jacks schakelmateriaal nog tegenkomen met klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een stopcontact is niet handig nee. maar een utp inbouw moet geen probleem zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/online/8711332153655.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Aapie op 01-10-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Zo bedankt voor het meedenken, ik zal eens op zoek gaan naar zo'n utp inbouw met klemmen!

Ik vond het ook een beetje raar, zijn echt geen schroefbusjes te vinden in deze wanddoos.. Verkeerde zuinigheid zou ik zeggen..

[ Voor 42% gewijzigd door Dr_Dirk op 01-10-2014 21:05 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomoGreenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 12:44
De binnenring (bevestigingsring, correctiering) mist indd bij deze inbouwdoos. Die klemmen is sowieso een betere oplossing, dat zit veel steviger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr_Dirk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:02:
Zo bedankt voor het meedenken, ik zal eens op zoek gaan naar zo'n utp inbouw met klemmen!

Ik vond het ook een beetje raar, zijn echt geen schroefbusjes te vinden in deze wanddoos.. Verkeerde zuinigheid zou ik zeggen..
Als ik heel goed kijk zie ik nog net iets dat een schroefbusje zou kunnen zijn rechts in het midden op de foto. Je zou iig even kunnen proberen of je op 12, 3, 6 en 9 uur van die doos een stukje met een schroevendraaier weg kunt halen. Want dr moet dr eentje onder zitten :)

Dat gezegd hebbend: bij de bouwmarkt haal je zo afdekplaten met klem voor een lege doos. Al is een UTP klemdoos natuurlijk wel mooier :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52
The Eagle schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:22:
[...]

Als ik heel goed kijk zie ik nog net iets dat een schroefbusje zou kunnen zijn rechts in het midden op de foto. Je zou iig even kunnen proberen of je op 12, 3, 6 en 9 uur van die doos een stukje met een schroevendraaier weg kunt halen. Want dr moet dr eentje onder zitten :)

Dat gezegd hebbend: bij de bouwmarkt haal je zo afdekplaten met klem voor een lege doos. Al is een UTP klemdoos natuurlijk wel mooier :)
Als ze er om 12 uur niet zitten, dan komen ze in de loop van de dag er echt niet bij hoor :D

Maar om even serieus te zijn, lijkt erop of er een ring inheeft gezeten met die schroefgaten erin,
Misschien de stucadoor, vorige bewoner zo lomp geweest om deze er mee uit te slopen?
Wat heeft er voorheen op deze plaats gezeten? zullen geen open dozen zijn geweest verwacht ik.

En hoe zit het bij eventuele andere stopcontaten o.i.d. in dezelfde ruimte? hebben die wel een ring/schroefgaten?
Anders bij de bouwmarkt kijken voor eenzelfde soort doos, en de ring overzetten

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm Niko heeft die toch gewoon http://www.niko.eu/nlbe/niko/artikel/100-65125 met haakjes, in Belgiê word er niets anders verkocht, je kan zelfs langere haken krijgen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 17:43
Lijkt mij idd dat er een dubbel rand is waar zo'n ring gezeten heeft

http://www.electrokarweis...are-ring-voor-inbouwdozen

misschien is dit een oplossing
weet alleen niet of de diameter goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Rukapul schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:56:
[...]Ten eerste hoop ik dat je nooit een wandcontactdoos alleen met klemmen vast zet....
Enkel klemmen is héél courant in België, denk dat je honderden huizen moet doorzoeken om een andere bevestigingsmethode te vinden. Indien goed uitgevoerd is klemmen perfect stevig en is daar niets op aan te merken.

Voor zover ik weet toch, heb je iets om te staven waarom dat niet goed zou zijn :?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Liever klemmen dan met zo van die kleine vijsjes vast zetten in de plastiek.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

naftebakje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:26:
[...]Voor zover ik weet toch, heb je iets om te staven waarom dat niet goed zou zijn :?
Met name randaarde stekkers (contactstoppen) kunnen best wel vast zitten.
Ik heb meerdere malen op die manier een stopcontact uit de muur getrokken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Nou het is nieuwbouw, en het was een loze leiding hiervoor, dus heeft verder nooit wat in gezeten. Ik heb nog beetje zitten peuren bij die 3, 6, 9 en 12 uur, maar er zit daar niks..

Zo'n ring ziet er goed uit, al weet ik niet zeker of deze doos daar voor geschikt is, het lijkt er echt op dat deze doos letterlijk loos is, geen enkele vorm van aansluiting mogelijk behalve klemmen.

Voor UTP kabels moet zo'n klemsysteem prima werken, want het is niet de bedoeling dat deze kabels er steeds uitgetrokken worden (zoals bij stroom/stopcontacten). Thanks voor de input zover, ik laat weten hoe het geworden is als ik een dubbele utp inbouw wandcontactdoos met klemmen gevonden heb!

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Brahiewahiewa schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:14:
[...]Met name randaarde stekkers (contactstoppen) kunnen best wel vast zitten.
Ik heb meerdere malen op die manier een stopcontact uit de muur getrokken
Thuis nog nooit enig probleem hiermee gehad, alles zit muurvast (met klemmen).
Denk dat het misschien een beetje "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Wat is trouwens de juiste term voor die klemmen? Google vind het niet..

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

naftebakje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:55:
[...]
Thuis nog nooit enig probleem hiermee gehad, alles zit muurvast (met klemmen).
Denk dat het misschien een beetje "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" is.
Nou nee, ik geef toe, ik heb het ook wel eens gehad met een WCD die met schroeven vast zou moeten zitten. Maar als je die d'r uit trekt, jas je d'r gewoon een parker of spaanplaatschroef in; dan zittie wel weer even vast. En met die klemconstruktie gaat dat een stuk moeilijker

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Speedmaster

Make my day...

Hier kan je de inzetring los bestellen:

http://electro-etc.nl/product-categorie/inbouwdozen-abb-haf/

Afbeeldingslocatie: http://electro-etc.nl/wp-content/uploads/2014/03/tmp_6st3aW-181x181.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomoGreenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 12:44
Dr_Dirk schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:29:
Wat is trouwens de juiste term voor die klemmen? Google vind het niet..
Meestal klauwbevestiging, sommige noemen het ook inbouwsokkels

[ Voor 40% gewijzigd door TomoGreenway op 04-10-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yves Van Dijck
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-02 15:35
Zo'n inbouwdoosje kan je er normaal makkelijk uitkrijgen door met een schroevendraaier tussen doosje en de muur te gaan. Het plastic buigt dan wat, waardoor je het er makkelijk kan uithalen. Een nieuwe erin plaasten mag dan geen probleem meer zijn.
Lijkt me een snellere en betere oplossing dan losse onderdeeltjes te gaan kopen, die dan toch net niet blijken te passen...
TIP: plaats de schroevendraaier op half2, half 5, half8 en half11, deze stukken zitten verborgen achter het raampje rond het stopcontact,... en mogelijke kleine beschadigingen aan het stucwerk zal je dan ook niet opmerken

[ Voor 23% gewijzigd door Yves Van Dijck op 05-10-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Heeft de nieuwe inbouwdoos dan nog goed grip?

Ik heb in ieder geval een dubbele datawandcontactdoos met klauwbevestiging aangeschaft en dit zit als een huis. Beetje jammer alleen dat een van de twee poorten het niet goed doet, dus ik moet hem nu alsnog even omruilen voor een goede, maar that's beside the point.

Dank allen voor het meedenken!

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Yves Van Dijck schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:54:
Zo'n inbouwdoosje kan je er normaal makkelijk uitkrijgen door met een schroevendraaier tussen doosje en de muur te gaan. Het plastic buigt dan wat, waardoor je het er makkelijk kan uithalen. Een nieuwe erin plaasten mag dan geen probleem meer zijn.
Lijkt me een snellere en betere oplossing dan losse onderdeeltjes te gaan kopen, die dan toch net niet blijken te passen...
TIP: plaats de schroevendraaier op half2, half 5, half8 en half11, deze stukken zitten verborgen achter het raampje rond het stopcontact,... en mogelijke kleine beschadigingen aan het stucwerk zal je dan ook niet opmerken
En op het moment dat hij dan eindelijk los komt trek je vervolgens met de PVC mof die aan het ding gegoten zit 5 cm stucwerk uit de muur. Naar boven waar dus die pvc leiding zit en maar een dun laagje stuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dit is volgens mij zon kabel doorvoer doosje voor naar een opbouwbak. jawel dat is er. en zal waarschijnlijk maar iets van 50mm doorsnee hebben. normale dozen zijn 80mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Het resultaat, prima tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dO_xz_c6TSg/VEJc58_CGNI/AAAAAAAAM0o/POjjgzsg0YA/w637-h849-no/IMG-20141018-WA0032.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-lIjqeqHl_XU/VDlKixcqnSI/AAAAAAAAM-8/nC8OZO9kqIM/w696-h849-no/IMG_20141011_171830.jpg

Curiousity is a bitch

Pagina: 1