Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem met mijn computer. Hij wil namelijk niet meer opstarten, hij gaat dan 5 seconden aan maar valt meteen weer uit. Hij gaat dan ook uit zichzelf weer en herhaald dit.

De klachten begonnen een paar weken terug toen de computer een paar keer plotseling uitviel uit het niks, toen kon hij wel gewoon opstarten daarna. In de tussentijd gebeurde het uitvallen steeds vaker en kreeg ik soms ook een blauw scherm. Of het beeld bleef gewoon vast staan en kon ik niks meer doen.

Aan de voeding ligt het niet want ik heb een nieuwe aangeschaft en met twee verschillende voedingen houdt hij hetzelfde probleem. Geheugen is ook verwisseld en levert ook geen ander resultaat op.

Mijn moederbord is een H61M-E33B3 en een celeron processor met een LGA 1155 socket.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Losse videokaart? Haal deze er eens uit en probeer eens op je onboard (mits aanwezig).

Anders kan je nog een andere hdd proberen. Mocht dit ook niet werken blijft alleeb je moederbord nog over...

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
Een Celeron heeft toch nooit onboard graphics?

Krijg je ook nog fout meldingen te zien?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Je kan een Linux livecd proberen, als je dan nog hetzelfde probleem hebt dan kun je Windows en je harddisk uitsluiten als oorzaak. Videokaart of moederbord blijft dan over.

Gebeurt het uitvallen ook als de pc nog koud is? Ik heb wel vaker gezien dat oververhitting door stof ophoping deze symptomen geeft. Kan ook zijn dat een koeler niet goed zit.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

.n.o. schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:48:
Een Celeron heeft toch nooit onboard graphics?

Krijg je ook nog fout meldingen te zien?
Celerons hebben ook gewoon onboard graphics.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de temperatuur, die waren wel gewoon altijd goed.

Videokaart lijkt me ook niet logisch aangezien hij gewoon niet wil opstarten.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:04:

nou hij wil opstarten op je videokaart en als die niet werkt start je systeem ook niet op..

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:04:

Ik zou het toch eens checken. Ik heb veel problemen gehad met mijn videokaart. Bij mij zat hij door mijn crappy aansluiting niet goed aangesloten en kreeg ik een seconde licht en viel hij direct uit. Zat daarna totaal geen leven meer in door die slecht aangesloten videokaart. Als je hem eruit haalt weet je het iniedergeval zeker. ;)

Veel succes! :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Het plotseling uitvallen van de hele pc is meestal een paniek reactie van voeding, moederbord of videokaart. Als de logica/firmware in het onderdeel besluit dat er iets te heet is of een ander ernstig probleem optreedt, dan zal deze onmiddellijk en zonder waarschuwing de hele pc uitschakelen of resetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Ploink op 02-10-2014 09:44 ]

Pagina: 1