audio kabel, voorversterker nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Voor een feest is het nodig dat er op drie verdiepingen dezelfde muziek te horen is. Omdat het een huisfeest is moet het zo goedkoop mogelijk dus tegen beter weten in heb ik het nu tussen slechts twee verdiepingen geprobeerd met 1 tulp kabel van 25 meter. Dit werkt op de tweede verdieping enkel als ik op de eerste verdieping niet al een versterker heb aangesloten, doe ik dit wel dan is er bijna alleen maar brom, er komt lijkt mij dus te weinig signaal nog door na de eerste versterker.

Heb ik bijvoorbeeld een extra voorversterker nodig of zijn er nog trucjes om dit met de bestaande versterkers (standaard stereo versterkers) te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Lange audio kabels is vragen om problemen. Die dingen gaan telefoonbrom oppikken bijvb en echt hufterproof zijn dat soort kabels niet, lopen makkelijk breukjes op. Best lullig als het geluid uitvalt op een feestje. Lange laagvermogen audiokabels moet je eigenlijk gebalanceerd doen, dus met XLR bijvb, en op iedere verdieping een versterker. Of één versterker met veel uitgangen en lange speakerkabels. Nog een idee is om een streamingservertje op te zetten en op iedere verdieping een eigen client. Zal niet 100% sychroom lopen, maar wel overal dezelfde muziek. En ja, wat is dan het goedkoopst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik heb de kabels al een XLR kan niet met deze versterkers lijkt mij, op zich werkt het ook wel als ik er slechts 1 versterker aan hang.

Zou en versterkertje ertussen helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door huub8 op 01-10-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Welke versterkers en speakers heb je ?

Er zijn ook tulp naar xlr verloopjes mocht je wel een xlr kabel hebben maar het liefst heb je versterkers met xlr aansluitingen. Anders zou je mengpanelen (met xlr) kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Beter 25 meter speakerkabel en dan de versterker beneden :)

Heb je iets liggen met airplay? Zoals bv een Airport Express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een simpele FM transmittertje.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik heb (omdat deze het goedkoopst waren) 2 kabels van 25 meter met tulp aansluitingen (geel rood wit) waarvan de video kabel dus nu niet wordt gebruikt.

Ik kan, lijkt me, deze ook als speaker kabel gebruiken (of niet?). Het zijn standaard huis tuin en keuken stereo verterkers, dus zonder xlr aansluiting.

Nu is bedacht dat eigenlijk maar op 2 verdiepingen de muziek hetzelfde moet zijn, dus dacht ik er aan om ook eens mono te proberenl, als in rechter kanaal naar de beneden versterker en linker kanaal naar de boven versterker. De belasting van de linker en rechter output van de mixer is dan (door verschil in lengte kabels) niet hetzelfde, is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Tulp splitters? 1 ingang -> 2 uitgangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Doorlussen via tape-out o.i.d. van de versterker op de eerste verdiepimg naar de versterker op de tweede verdieping moet probleemloos kunnen werken. Je hebt toch niet twee versterkers met een splitter op dezelfde kabel aangesloten? Dat is namelijk wel vragen om problemen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik had het via video out gedaan. Dat is dan zeker Ik tegenstelling tot tape out eigenlijk een splitter in de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Via rec out hen Ik dezelfde brom
Pagina: 1