Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaux
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-03-2023
Hallo allen,

Sinds mijn Samsung Galaxy S3 afgelopen zomer is gestolen tijdens mijn vakantie ben ik op zoek naar een vervanger. Echter is deze keer mijn budget aanzienlijk lager dan destijds aangezien ik niet veel meer kwijt wil zijn dan het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag.

Ik zoek...
Een smartphone met een goed scherm (details staan hieronder), een degelijke camera, minstens 16GB (maar het liefst 32) aan intern geheugen of uitbreidbaar geheugen en last but not least een fatsoenlijke accu.

Budget:
Ongeveer € 300,-

Wensen:
Ik luister veel muziek, internet redelijk veel en wil zonder problemen meerdere apps/games tegelijkertijd kunnen draaien. Een goede camera zou fijn zijn (maar ik kan ook overleven met iets minder). 4G is ook gewenst.

Ik wil een schermdiagonaal tussen de 4,7" en 5,5", goed leesbaar bij daglicht maar ook prettig in het donker.
Mijn voorkeur gaat uit naar een amoled scherm, maar ik hoor verschillende meningen over amoled vs. lcd, dus ik hoor graag of mensen ervaring hebben met beiden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals de topictitel al doet vermoeden ben ik uitgekomen bij de Motorola Moto X (2013), Motorola Moto G (LTE) en de LG Nexus 5. De OPO is ook voorbij gekomen tijdens mijn zoektocht maar die heeft geen 4G voor mij en daarnaast weet ik niet hoe lang het nog duurt voordat die in de reguliere verkoop gaat.

Ik sta ook nog open voor andere alternatieven, wellicht heb ik een pareltje gemist. En er zit geen gigantische tijdsdruk achter dus als jullie denken dat ik beter nog even kan wachten tot Smartphone X uitgebracht wordt o.i.d., geen probleem, ik hoor het graag. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Leaux op 02-10-2014 00:20 . Reden: Beschrijving iets aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Misschien de Huawei Ascend P7?

Toestel presteert wel fijn, accu is iets beter dan Nexus 5 en de prijs is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaux
Bedankt voor je reactie. De P7 lijkt mij op het eerste gezicht ook geen verkeerd toestel inderdaad, maar als ik hem vergelijk met de toestellen die ik gevonden heb ben ik nog niet helemaal overtuigd. Aan de ene kant omdat ik het design niet erg praktisch vind (ik laat nog wel eens wat vallen en zo'n glazen oppervlak biedt nou eenmaal weinig grip en is ook nog eens extra breekbaar). Aan de andere kant omdat de interface van Huawei mij niet direct aanspreekt. Maar misschien is dat slechts een kwestie van gewenning. Ik denk dat ik hem nog maar eens opzoek in de winkel om hem even in de hand te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Leaux op 02-10-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Ik zou gaan voor de Moto-X(13), Z30, LG G2.
Zowel de N5 als Moto-G hebben geen goede naam op batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaux
Hmm, die houden het geen dag uit denk je? Dan zou het voor mij inderdaad de Moto-X worden. Ik hoor negatieve verhalen over de camera van de G2 en Blackberry OS is een no-go voor mij. Ik ben echt een Android fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Dan zeker gaan voor de Moto-X,
Hij heeft gewoon net wat meer 'slimme' functies dan zijn generatiegenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:13
Ik dacht dat de Moto G juist wel geroemd werd/wordt om zijn batterijduur..?
Maar afgezien daarvan, zou ik ook voor de X gaan.

Overigens draait BB OS10 ook Android apps, mocht je dat nog niet weten.
Na Android, WP(8) ben ik nu overtuigd gebruiker van een Z10 (die je dan weer zeker niet moet hebben voor de batterijduur...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaux
Mja, het kan, maar ik heb dan toch liever gewoon Android draaien. En met de Moto-X als alternatief lijkt de keuze voor mij snel gemaakt.

Nu nog een winkel vinden die de 32GB variant verkoopt.

Edit: Als ik de berichten op het internet moet geloven is alleen de 16GB beschikbaar in Nederland en ik ga daar niet genoeg aan hebben ben ik bang. Dus tenzij iemand een tip heeft waar ik alsnog de 32GB variant kan kopen wordt het misschien toch nog de G of de Nexus... Dilemma!

[ Voor 59% gewijzigd door Leaux op 02-10-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Laatst online: 04-05 17:42
Tussendoor: Als je gehecht bent aan snelle updates, zou ik de Moto X 2013 toch links laten liggen. Gezien de aparte SoC-structuur met die M8 cores enzo, zou het me niets verbazen als ze relatief snel stoppen met het ontwikkelen voor de X uit 2013.

Wat betreft AMOLED en LCD zou ik me geen zorgen maken. De schermen van alledrie de telefoons die je noemt zijn prima. Tegenwoordig is het enige verschil nog een klein verschil in energieverbruik (AMOLED gebruikt slechts energie voor elke pixel die moet oplichten; veel zwart op je scherm bespaart energie; tegenover een constant energieverbruik door een backlight bij LCD) en contrast (AMOLED heeft een hoger contrast dan LCD).

Qua camera's denk ik dat de Nexus 5 en de Moto G op gelijke hoogte staan. De camera van de Moto G (heb ervaring met zowel de 2013 als 2014 versie) is niet erg fantastisch zo gauw je onderwerp wat minder licht vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik zou de Xiaomi Mi3 64GB ook nog even overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenAnTuRan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-11-2022
Vind persoonlijk de G3 wel gaaf!
Pagina: 1