Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PowerLine Adapters; snelheidsverlies, betrouwbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 3.571 views

• Dennis!90
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Kan iemand me iets meer vertellen over PowerLine Adapters. Ik heb al van alles gelezen op internet, weet hoe ze werken en dergelijke, maar is het snelheidsverlies nu echt groot of valt dat reuze mee? Bij reviews geven mensen steeds iets anders aan. Ook over de betrouwbaarheid (uitvallen bv).

Ik zoek - als het mogelijk is - een goede powerline adapter voor max 50 euro.

Verwijderd

Alles wat je wil/moet weten is allemaal al te vinden hier..
http://gathering.tweakers...B%5D=19&keyword=powerline

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Niet aan beginnen! Zelf regelmatig bij vrienden/kennissen/anderen thuis die dingen uit de muur getrokken en een fatsoenlijke accespoint (cloudtrax) neergezet die een goed bereik met een goede snelheid heeft.
Maargoed, je zult vast wel een reden hebben waarom en hoe je deze dingen wilt gaan gebruiken, misschien is wat meer uitleg handig?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bartjezz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:09:
Niet aan beginnen! Zelf regelmatig bij vrienden/kennissen/anderen thuis die dingen uit de muur getrokken en een fatsoenlijke accespoint (cloudtrax) neergezet die een goed bereik met een goede snelheid heeft...
Lijkt me een beetje kort door de bocht: in een huis met binnenmuren of plafonds van gewapend beton ga je echt niets hebben aan wifi. En als je dan ook geen kabels kunt trekken, zijn powerline adapters je enige optie. Dat die optie vervolgens ook teleurstellende resultaten oplevert, tja ...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Mijn eigen ervaring met powerline adapters is vrij positief tot negatief. Ik heb een setje TP-Link 200Mbps gehad, die werkten perfect, geen uitval of storing.
Daarna een set van 500Mbps gekocht, die werkten in het begin best goed. Na verloop van tijd veel uitval en verlies in snelheid.
Daarop heb ik die adapters vervangen door een CAT5e UTP kabel (gaten boren, kabel trekken).
Kortom, je moet gewoon geluk hebben met die adapters. In sommige huizen werkt het voor geen meter, in andere woningen werkt het wel goed. Je moet er wel rekening mee houden dat je altijd wat verlies in snelheid zal hebben.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Persoonlijk heb ik een Sitecom 300mbps setje geretourneerd, moest 4 maal daags gereset worden. TP-Link 500 mbps werkt wel goed en geeft in praktijk hier 40-80 mbit/s

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dennis!90 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:30:
Kan iemand me iets meer vertellen over PowerLine Adapters. Ik heb al van alles gelezen op internet, weet hoe ze werken en dergelijke, maar is het snelheidsverlies nu echt groot of valt dat reuze mee? Bij reviews geven mensen steeds iets anders aan. Ook over de betrouwbaarheid (uitvallen bv).

Ik zoek - als het mogelijk is - een goede powerline adapter voor max 50 euro.
"Snelheidsverlies" :?

Wat bedoel je daarmee? Het is niet alsof netwerkcompontenten last hebben van wrijving ofzo 8)7

Elke verbinding heeft gewoon een max snelheid. Als het verkeer wat je eroverheen wilt pompen meer is dan die max, dan is de verbinding een bottleneck. Zo niet niet.

Zonder enige info over wat je met de verbinding wilt doen kan dan ook niemand zeggen of het wat voor jou is. Komt bij dat we het hebben over Powerline, dus er is sowieso geen garantie op voorhand te geven. Bij de ene situatie kun je met een goed setje 90Mbps halen, bij de ander krap 9Mbps en bij weer een ander (+-30% van situaties) werkt het totaal niet of niet betrouwbaar.

Doe jezelf een lol, EUR 50 koopt heel veel UTP. Daarmee heb je 100% zeker 1Gbps overdracht en tenzij je in een natuurkundig lab of fabriekshal woont geen enkel probleem met betrouwbaarheid.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Grappig... Op de doos staat 500 MBps (of soms nog hoger....) Echter, er zit een 100 Mbps poortje in (staat zelfs in de technische specificaties).....

Heb ik ook bij WiFi routers gezien....

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

Ik gebruik een tplink 500mbit setje en ben daar best tevreden over. Ik haal mijn 60 mbit over wifi en dan via powerline naar mijn kabelmodem zonder problemen.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van proberen, heb je wat storing in je stroomnet en werkt het niet heb je pech, de resultaten zijn zo wisselend dat je het gewoon in je eigen omgeving moet proberen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier werkt het op zich best aardig met drie Zyxel 500Mbit apparaten, pakweg 90-130Mb/s en vrijweel nooit verbindingsproblemen (1-2x/jaar). Tot ik tzt toch eens hier alle kabels ga vervangen en ik er vermoedelijk wat UTP bijtrek is het voor mij goed genoeg, en stuk beter verticaal bereik dan WiFi (ook met andere antennearrangementen) in ieder eval.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 09:58
Heb al zeker twee jaar 4 Belkins in gebruik. Hier heb ik "wifi" camera's op draaien. Op Wifi vielen ze regelmatig uit. Op de Belkins werken ze al de tijd al zonder problemen. Voor mij de perfect oplossing.

Bing

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is al genoeg over te vinden, lijkt me niet nog eens een keer een topic voor nodig.
Dat je zo ontzettende veel verschillende resultaten ziet is juist 1 van de eigenschappen van powerline : bij de een werkt het prima en bij de ander voor geen meter. Daar valt van tevoren niets zinnigs over te zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.