Dennis!90 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:30:
Kan iemand me iets meer vertellen over PowerLine Adapters. Ik heb al van alles gelezen op internet, weet hoe ze werken en dergelijke, maar is het snelheidsverlies nu echt groot of valt dat reuze mee? Bij reviews geven mensen steeds iets anders aan. Ook over de betrouwbaarheid (uitvallen bv).
Ik zoek - als het mogelijk is - een goede powerline adapter voor max 50 euro.
"Snelheidsverlies"
Wat bedoel je daarmee? Het is niet alsof netwerkcompontenten last hebben van wrijving ofzo
Elke verbinding heeft gewoon een max snelheid. Als het verkeer wat je eroverheen wilt pompen meer is dan die max, dan is de verbinding een bottleneck. Zo niet niet.
Zonder enige info over wat je met de verbinding wilt doen kan dan ook niemand zeggen of het wat voor jou is. Komt bij dat we het hebben over Powerline, dus er is sowieso geen garantie op voorhand te geven. Bij de ene situatie kun je met een goed setje 90Mbps halen, bij de ander krap 9Mbps en bij weer een ander (+-30% van situaties) werkt het totaal niet of niet betrouwbaar.
Doe jezelf een lol, EUR 50 koopt heel veel UTP. Daarmee heb je 100% zeker 1Gbps overdracht en tenzij je in een natuurkundig lab of fabriekshal woont geen enkel probleem met betrouwbaarheid.