vastlopende nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een week of 2 een nieuwe laptop(Acer aspire overigens), hij bevalt prima, tot vandaag dan haha.

Er stond Mcaffee antivirus als trial op(vanuit winkel al), alleen ik wilde liever een andere scanner omdat ik weet dat Mcaffee veel vertraagd. Dus ik heb net een eset scanner(wel is waar trial, ik had er nog geen ervaring mee dus ik denk laat ik dat eerst maar proberen dan) op gezet. Met het idee om Mcaffee er daarna af te gooien(had ik mcaffee er maar eerst afgegooid :'( ). Alleen sinds dat moment loopt eigenlijk alles vast, ik krijg zelfs internet niet geopend om een removal tool te downloaden. Nu neem ik aan dat het probleem ontstaan is door hetzij Eset hetzij de wisselwerking tussen Eset en Mcaffee. Dat het spontaan ontstaan lijkt me heel onwaarschijnlijk getimed.

Ik heb de laptop al een paar keer met harde reset uitgedaan en weer aan om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik na 3 klikken weer helemaal vast zat. Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSQ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 09:48
Beste..

Wat is het OS wat erop staat.. ik neem aan windows 8 of 8.1
staat er een " restore partitie" op die je pc in fabrieks instellingen zet ?
graag wat meer info aub

grtx
G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
Ik wist geeneens dat er nog een onderscheid was binnen windows 8, ik ga eens even kijken wat ik erover kan vinden, zal het zo posten. En om heel eerlijk te zijn zou ik zo ook niet weten wat een restore partitie is en al helemaal niet of dat erop zit:$ Ik ben van origine een Mac-gebruiker maar moest vanwege prijs een windows laptop nemen, vandaar dat ik ook van toeten nog blazen weet.

Allright:
Wat ik zo op de onderkant zie is het windows 8. Ik zie ook een of ander verzonken knopje waar je met een pen op kunt drukken(herken dat als een resetknop), nu is het volgende dat er een paar documenten zijn die ik nodig heb van die laptop, hij had het via dropbox gewoon moeten synchroniseren maar kwam er dus gister ook achter dat ie dat ook al niet deed. Dus ik durf hem ook niet zomaar te resetten, omdat ik dan het risico loop de hele boel kwijt te raken(of niet?)

[ Voor 38% gewijzigd door justasking op 01-10-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

justasking schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:45:
... Dus ik durf hem ook niet zomaar te resetten, omdat ik dan het risico loop de hele boel kwijt te raken(of niet?)
Da's maar goed ook, want je gaat zeker alles kwijtraken.

Je moet de harde schijf er even uithalen en met een speciaal usb-kabeltje aan een andere PC (of MAC) koppelen. Dan kun je de bestanden in kwestie ergens anders opslaan.
Alternatief kun je de PC booten van een liveCD (of liveusb) en dan de bestanden redden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
aha,dat gaat m niet worden, ik zou de HDD niet eens herkennen geloof ik haha. Ik denk dat ik dan maar even langs een vriend van me ga, die heeft daar vast meer verstand van dan ik.

Maar is er niet een mogelijkheid om windows op te starten zonder dat ie externe programma's opent? Want als ik m opstart(na een aantal keer proberen) kan ik er wel iets mee tot ik meer vraag dan overschakelen naar het app scherm(firefox openen kan al niet). Dus als ik als leek een hypothese op zou mogen stellen is dat McAffee en/of Eset de processor gewoon plat leggen, kortom als ik ze weet uit te schakelen ik ze(1 of beide) rustig kan removen om mijn laptop weer werkende te krijgen. Klinkt als een stuk minder werk dan de hele boel resetten(wat betekent dat ik dropbox, word ed er ook weer opnieuw op moet zetten schat ik in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Veilige modus?
Of is dat in 8 verdwenen

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
Geen notitie, ik gebruikte altijd apple dus ik zou het echt niet weten. hoe start ik op in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Heb je al geprobeerd de antivirus software te verwijderen via configuratiescherm?

Als je een removal tool moet downloaden, dan kun je dat natuurlijk ook doen vanaf een andere computer en het even op usb stick zetten.

Je kan proberen om alle antivirus taken te sluiten vanuit taakbeheer (ctr-alt-del), misschien maakt dat je pc stabiel genoeg om de software te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
taakbeheer loopt vast, het is alsof dat ding opstarten een tikkende tijdbom is, en ik vind het ook maar een slecht idee want ik heb hem nu al een flink aantal maal de harde reset moeten geven en dat is ook niks volgensmij. En wat betreft veilige modus: heb ik ook al geprobeerd(google zei f8 ingedrukt houden tijdens opstarten) Dat maakte helaas weinig verschil(er was zelfs 0 uiterlijk verschil, dus misschien heeft windows 8 t echt niet meer), hoewel ik idd geen pop-ups van de scanners heb gezien. Kortom mijn inspiratie raakt ook een beetje op...

[ Voor 3% gewijzigd door justasking op 01-10-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
How To Access Advanced Startup Options in Windows 8 or 8.1

Bij mijn ASUS transformer T100TA kom ik via F9 bij boot in dat menu, misschien is dat voor jouw laptop weer anders, dus even googelen als het niet lukt.

Vanuit het advanced menu kun je misschien terug naar een restore point van voordat je die virus scanner installeerde.

[ Voor 16% gewijzigd door Ploink op 01-10-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
justasking schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:26:
Geen notitie, ik gebruikte altijd apple dus ik zou het echt niet weten. hoe start ik op in veilige modus?
En Google werkte niet op een apple? ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
aZuL2001 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:01:
[...]

En Google werkte niet op een apple? ;)
Daar had je gewoon nooit dit soort problemen haha, maar ik had al gegoogled alleen ik had dus verkeerde google resultaten te pakken.

Anyway ook via de goede manier (opnieuw opstarten met shift ingedrukt) lost de boel niet op, hij blijft in een zwart scherm(maar wel verlicht en muis is zichtbaar, dus hij is niet uit) hangen. Ik ga vanmiddag maar gewoon langs de mediamarkt, eens kijken wat ze er daar van maken. Aangezien ie in veilige modus ook vastloopt lijkt het meer dan 2 virusscanners die elkaar in de haren zitten.
Pagina: 1