“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Hoe heb je hem aangesloten? En wat zijn je SMART waardes?
Aangesloten met SATA direct op de controller van mijn moederboard.
Voor SMART waardes ben ik nu sisandra aan het downloaden.
Voor SMART waardes ben ik nu sisandra aan het downloaden.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
wat voor controller gaat het om? is het sata150, 300 of 600? idem voor de schijf. Als de schijf oud is, moet ie soms in compatibility mode draaien. Wat je ook nog kunt proberen is een andere kabel.
En inderdaad, check even smartwaardes. Wat je ook nog kunt doen, is een smart selftest draaien (met smartmontools: smartctl -t long <device>)
En inderdaad, check even smartwaardes. Wat je ook nog kunt doen, is een smart selftest draaien (met smartmontools: smartctl -t long <device>)
Hierbij de SMART waardes:
Ik zou even kijken of er nog garantie op de disk zit. Re-Allocated smart waardes zijn er teveel.
Bla Bla Bla
Zit helaas sinds 2012 al geen garantie meer op.
Dus deze kan echt de prullenbak in?
Re-allocated sectoren zijn sectoren die niet lees / schrijfbaar zijn gebleken tijdens gebruik, deze sectoren zijn via mapping verplaatst naar een gereserveerd stuk op je harde schijf.
Het toch redelijk hoge aantal re-allocated sectoren (4ED is hexadecimaal voor 1261!) samen met je opmerkingen over belabberde prestaties bevestigd inderdaad dat deze harde schijf het loodje heeft gelegd.
Als je echt bent gehecht aan je schijf kun je een oppervlakte scan doen, kijken waar deze slechte sectoren zich op de schijf bevinden en vervolgens een partitie aanmaken buiten die sectoren... Ik raad dit echter sterk af, dit zijn de laatste zuchten voor overlijden.
Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO
De disk wordt de ene keer wel in bios herkent, de andere keer niet.
Ik ga er dus geen moeite meer in steken.
Thanks all!
Ik ga er dus geen moeite meer in steken.
Thanks all!
zoweinig draai uren en dan al zo verrot.. die heeft eens een stuiter gemaakt ofzo denk ik
404 Signature not found
Pagina: 1