Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Thinkpad E450

Pagina: 1
Acties:

• Alpende
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Mede tweakers,

Graag zou ik jullie mening willen hebben over de Lenovo E450 met onderstaande specs.

Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Nvidia Geforce GT G740M 2GB
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+

Ik kan ook nog een SSD erin zetten maar vraag ik mij af of dat voor mij wel zo handig is. Series en films plaats ik op een externe schijf en documenten sla ik op in de cloud.

4GB RAM is volgens mij wel voldoende. Kan ook nog 8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM) en 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM erin doen voor 63 eurie maar weet niet of dat nodig is.

Ook is er nog de keuze om een 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+ erin te doen voor 12 eurie, is dat het waard?

Totaal zou die dus voor het bovenstaande op 680 eurie afgerond komen. Dan kan ik ook nog een 10% korting ritselen, las ik in een ander topic, dus dan kom je op 615 uit.

Is dit een laptop die weer een tijdje mee kan? Degene die ik nu heb is zo'n 5 jaar en wordt toch een beetje sloom.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik weet niet zoveel over laptop specs. Maar mischien dat je later nog een 4gb reepje bij plaatst. Wat ga je ermee doen eigenlijk?

Verder over SSD. Ik heb die in mijn laptop zitten van 4 jaar oud nu en heb dat naar 2 jaar gedaan. Ik wou dat ik het eerder had gedaan. De SSD geeft gewoon nieuw leven aan een pc. Alles is echt enorm snappier. nadeel is wel dat het weinig opslag is ten opzichte van een conventionele harde schijf. De oplossing hiervoor zou kunnen zijn dat je (mits je de dvd brander niet of weinig gebruikt) een HDD caddy kunnen bestellen en hier de 'langzame' schijf in plaatsen voor opslag. zo heb je de snelheid van de SSD en de opslag van de HDD.

Wel even letten op bios settings zoals AHCI.

Als je alleen wat filmpjes kijkt en af en toe een casual game speelt lijkt mij die graka wel voldoende. (Dan zou je eventueel nog richting een laptop kunnen gaan met integrated graphics Intel HDG 4000/4400/4600) Afhankelijk van welke chip de 740m heeft kun je best een aantal oude spellen goed spelen volgens notebookcheck.

[ Voor 5% gewijzigd door Splitinfinitive op 01-10-2014 17:15 ]

• Alpende
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Zware games ga ik sowieso niet draaien, heb ook nog een PS4 en daar speel ik mijn games op. Zal de laptop voornamelijk gebruiken voor word en dat soort zaken, films, muziek en internet. Misschien wel eens een indie spelletje die niet al te zwaar is, zulk spul trekt mijn huidige laptop al niet meer.

En ruimte gebrek heb ik niet. Heb nu een 461GB schijf erin waarvan 391GB van beschikbaar is.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ah zo dan zou je de HDD mischien kunnen klonen bespaart je weer een komplete reinstal al ben je dan wel van alle crapware af.

Maar dan lijkt mij die 740 ruim voldoende.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou er wel een SSD inzetten, maar dat kan je ook makkelijk zelf doen. Als je toch niet zo veel ruimte gebruikt is een 128GB SSD of allicht 256GB voldoende. RAM zou je er later zelf ook bij kunnen zetten als het toch niet genoeg blijkt, met 4GB kom je in ieder geval een heel eind. Voor games is zowel de processor als GPU niet echt geschikt, al kan je iets als CS:GO of een low-end indie game makkelijk draaien. Voor films, browsen, etc. is het prima.