Ik snap dat ook niet helemaal, hoewel ik prima een eenvoudige UI in elkaar kan zetten mbh bootstrap om mijn backend apps wat inzichtelijk te maken heb ik geen behoefte om me hardcore javascript en alle andere recente ongein meester te maken.
Breed inzetbaar zijn is erg belangrijk, en hoewel ik primair ontwikkelaar ben vind ik het ontzettend leuk om soms een paar dagen devops achtige dingen te doen, omdat dat gewoon binnen het backend domein valt.
Als frontender heb je daar verder weinig mee te maken denk ik, hoewel je wel in staat moet kunnen zijn om je eigen deployments werkend te houden

.
Ik ben er zelf nogal tegen als Frontender. Ik probeer ook steeds meer de backenders uit de frontend te houden.
Dank

Dus; je kan ook gewoon aan het web developen zonder frontend te hoeven doen. Duidelijk in zijn in je sollicitatie. Maar het loopt wel vaak doorelkaar inderdaad...
Het zal van het bedrijf en de teams afhangen. Microservices zijn tegenwoordig ook erg hip, waardoor je als backender gewoon niet verder dan je json kijkt. Als je in een groot monolitisch project werkt is het lastiger idd.
Sinds kort doe ik als java/scala/python/etc ontwikkelaar exclusief golang voor mijn werk, dit is een nieuwe rol en daarvoor heb ik nog geen golang gedaan. Die stap was redelijk eenvoudig te maken omdat je het landscap al kent.
Een overstap nar .NET plus de hele MS stack zie ik mezelf nooit maken, het trekt me gewoon totaal niet. Evenals een SAP/Oracle/etc ontwikkelaar niet snel naar een open source stack zal stappen.
Je kan de markt wat dat betreft wel wat segmenteren volgens mij, waarbij overstappen binnen je segment redelijk eenvoudig is.
"De taal maakt niet uit" gaat opzich wel op, ik zou best wat C# kunnen schrijven, maar voor ik het draaiend heb op een productie omgeving met alles er op een aan ben ik behoorlijk wat tijd verder. Zoeken buiten je "segment" is dus niet altijd even handig, of zelfs mogelijk.
[
Voor 28% gewijzigd door
Kettrick op 01-10-2014 17:38
]