Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp in zoektocht naar gaming/school laptop

Pagina: 1
Acties:

• rrjw
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo allemaal!

In mijn zoektocht naar een geschikte laptop ben ik meerdere malen terecht gekomen sites zoals tweakers.net en ik vind altijd wel een laptop die mij in eerste instantie perfect lijkt, maar na wat meer review op te zoeken zijn er toch weer wat minpunten aan, daarom roep ik jullie hulp in. Ik ben op zoek naar een laptop die de nieuwere games makkelijk aankan, maar niet om bijvoorbeeld een GTA V of Battlefield 4 op Ultra-settings te spelen, meer als in League of Legends op de maximale settings spelen met een fijne FPS. Ik zal de vragenlijst verder even invullen:

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, games zoals League of Legends moeten makkelijk te runnen zijn op hoge settings. OS liefste Windows 7, maar 8 is ook geen probleem. Video's/foto's bewerken is geen must, maar kan fijn zijn als het op een redelijk sneheid kan gebeuren, maar de laptop zal hier niet veel voor gebruikt worden. Verder moet de laptop makkelijk meerdere office-programma's aankunnen (voor schoolgebruik uiteraard).

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 1200 euro, ligt natuurlijk een beetje aan de kwaliteit van de laptop of ik er iets meer/minder voor over heb.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus een redelijk dunne/lichte laptop is gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefste Intel i7-processor met een nvidia geforce videokaart, een SSD is tegenwoordig ook wel een must. Er zijn ook een aantal mensen die een Alienware-laptop aanbevelen, maar net zo veel mensen raden deze laptops af omdat ze overpriced zijn etc. Alternatieven zijn altijd welkom :)

Zelf had ik deze laptops gevonden:
http://www.laptopshop.nl/...2pe-269nl-apache-pro.html
http://www.medion.com/nl/...ng-laptop-30016701a1.html

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Eventueel:

pricewatch: HP Envy 15-k046nd

Heeft een i7 aanboord 12gb geheugen en een GTX 850m volgens notebookcheck kan je een groot aantal games met degelijke settings spelen. Hij heeft ook een touchscreen wat het leed(?) windows 8 iets verzacht.

Verder gewoon Fhd scherm, en een 1tb harde schijf. in de pw nu volgens mij 950 euro dan nog eventueel een 256gb SSD van Crucial erin (MX100) en een hdd caddy mocht je de HDD niet kwijt willen en de DVD drive bijna niet gebruiken.

EDIT:
als ik ga kijken puur op graka dan heb je nog deze die aardig in de buurt komt van die MSI alleen 300 euro goedkoper
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

of pricewatch: BTO X-Book 13CL58 QUAD IPS
met ips scherm wel maar 13.3inch

Alleen durf ik niet te zeggen hoe goed zij hun warmte af kunnen voeren zodat cpu/gpu niet gaat throttlen dit zou je eventueel even moeten onderzoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door Splitinfinitive op 01-10-2014 17:33 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

BTO is volgens mij een heel vreemd merk, althans, misschien is het nu veranderd, maar "vroeger" hadden veel mensen er problemen mee.

De Lenovo Ideapad Y50 is een idee, geen extreme high-end performance maar je kan er comfortabel op gamen, hij is vrij dun. Het "basis" model kost geloof ik 1000 euro, zit een prima processor in (een i5 4200H), een GTX 860m, FHD scherm, 1TB HDD + 8GB SSD Cache. Voor 300 euro meer heb je bijna hetzelfde, alleen een snellere processor en 16GB RAM i.p.v. 8. Weet niet of die snellere processor (i7) echt veel toevoegt, en aan 8GB RAM heb je zat als je niet tientallen programma's tegelijk draait.

Verwijderd

MSI classic cr70 m2 + crucial mx100 256/500 + 4GB = lol @ 60 fps max settings. Totaal kleine 600 euro.

Eigen ervaring , weet niet of de rest van de laptop aan jou eisen voldoet.