Artikel terug gestuurd, geen geld terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:44
Via een niet nader te noemen webshop heb ik een setje xenon lampen aangeschaft van een A-merk. Het gaat hier om precies 100 euro. De datum van aanschaf was 19 augustus 2014.

Besteld via het internet en daarna op locatie opgehaald.

Helaas blijkt het niet te werken met de boordcomputer van mijn auto.
Contact gehad met de winkel en het geheel is kosteloos om geruild.
De tweede set werkt ook niet, waarop ik besloot om het te retourneren.

De set heeft geen gebruikssporen aangezien het niet ingebouwd is maar alleen aangesloten.
Ik heb de lampen in originele verpakking teruggebracht met een ingevuld RMA formulier.
Via de mail heb ik verschillende bevestigingen gehad dat het ontvangen is. Dit allemaal op dezelfde dag (26-08).

Na twee weken heb ik geinformeerd waar mijn geld bleef. Via de mail is gemeld dat het bij de 'financiele man' ligt en het binnen een maand terug zou moeten zijn.

Nu zijn we ruim een maand verder (1 oktober 2014) maar nog geen geld terug gezien. Ook de status op de website zou moeten veranderen, maar staat nog steeds op 'Bestelling afgehaald'. De winkel reageert niet op mails. Telefoon wordt vandaag ook niet beantwoord.

Wat is wijsheid? Omdat ik de komende periode in het buitenland werk is even langsgaan geen optie.

Ik baal er een beetje van, de winkel geeft duidelijk zelf aan dat retouren toegestaan zijn. De winkel staat, voor zover ik weet, goed aangeschreven. Ze hebben een tweetal redelijk nette locaties op een industrie terreinen aan beide kanten van het land, hebben een marktplaats account dat al jaren actief is en ondersteunen iDeal/PayPal. Ze zijn ook officieel dealer van verschillende A-merken wat je denk ik ook niet zomaar doet als huis-tuin-en-keuken beunhaas.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Als je het product op locatie hebt opgehaald, zou ik ook het geld op locatie op gaan halen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Was niet mogelijk, moest een RMA formulier invullen, product moest nagekeken worden etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoe vaak heb je al gemaild? En wanneer was dat?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
19 aug, van hen naar mij:
Beste michel,

U krijgt het geld terug geboekt op uw rekening.
Hiervoor zou ik graag uw rekeningnummer willen noteren.

19 aug, van mij naar hen:
Hoe lang gaat dat duren? Er staat nog niks op.

4 sep, van hen naar mij:
Beste Michel,

Het wettelijke terugbetaal termijn is 30 dagen.
Wij zijn verplicht het binnen deze 30 dagen te crediteren.
Meestal lukt het eerder, echter kan het zijn dat er drukte is bij de financiele man!

19 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
24 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
28 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
Geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Opbellen al geprobeerd?
Levert vaak net iets betere feedback op, afhankelijk hoe groot de organisatie is.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:24

Perkouw

Moderator General Chat
Darkfreak schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:24:
Opbellen al geprobeerd?
Levert vaak net iets betere feedback op, afhankelijk hoe groot de organisatie is.
iichel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:39:
Nu zijn we ruim een maand verder (1 oktober 2014) maar nog geen geld terug gezien. Ook de status op de website zou moeten veranderen, maar staat nog steeds op 'Bestelling afgehaald'. De winkel reageert niet op mails. Telefoon wordt vandaag ook niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Tot vandaag heb ik niet gebeld.

Leuk detail, met een ander adresje even gemaild naar de klantenservice, binnen een half uur antwoord. Of ze zijn intern aan het overleggen, of het wordt gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07 14:07
iichel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:10:
19 aug, van hen naar mij:
Beste michel,

U krijgt het geld terug geboekt op uw rekening.
Hiervoor zou ik graag uw rekeningnummer willen noteren.

19 aug, van mij naar hen:
Hoe lang gaat dat duren? Er staat nog niks op.

4 sep, van hen naar mij:
Beste Michel,

Het wettelijke terugbetaal termijn is 30 dagen.
Wij zijn verplicht het binnen deze 30 dagen te crediteren.
Meestal lukt het eerder, echter kan het zijn dat er drukte is bij de financiele man!

19 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
24 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
28 sept heb ik ze gemaild met een herrinnering.
Geen reactie.
ze vragen om je rekening nummer heb je die wel gegeven :*) ?

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Yes yes. Stond ook op het formulier overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:33
Ik zou morgen gewoon even bellen en rustig vragen waar het geld blijft.

Indien ze moeilijk doen (we hebben het druk et. etc (geen excuus)) vertel je ze rustig dat je genoodzaakt wordt om je rechtsbijstand in te schakelen en dat zij dat dan verder afhandelen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

Tomatoman

Fulltime prutser

3 herinneringen met telkens een paar dagen ertussen, dat lijkt mij ruimschoots voldoende. Wat je kunt doen is een briefje sturen waarin je het volgende schrijft: Je maant de webshop het geldbedrag binnen 14 dagen op je rekening bij te schrijven. Mochten ze dat niet doen, dan blijven ze in gebreke. Desgewenst kun je toevoegen dat je dan je rechtsbijstandsverzeker zult inschakelen.

Achtergrond: pas als je iemand formeel in gebreke hebt gesteld, kun je vervolgstappen nemen. Voordat je iemand in gebreke stelt, moet je hem in de gelegenheid stellen om binnen een redelijke termijn zijn fout (in dit geval: niet betalen) te herstellen. Vaak wordt 7 of 14 dagen aangehouden als redelijke termijn. Het briefje stuur je per post en liefst ook per fax (verzendlog afdrukken als bewijs). Aangezien ze een webshop zijn kun je de scan bovendien per mail sturen - ze ontvangen je briefje dan dus drie keer. Aangetekend verzenden lijkt me in dit geval weinig toe te voegen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Geld terug

Laat u binnen de bedenktijd weten dat u het product terugstuurt? Dan moet de ondernemer binnen veertien dagen uw geld terugbetalen. Hebt u het product nog niet teruggestuurd? Dan mag de ondernemer wachten met terugbetalen tot hij het product van u heeft teruggekregen. Of tot u bewijst dat u het product hebt teruggestuurd.

ze zijn al in gebreken volgens de wet. overigens mag je rente rekenen niet dat je er rijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Bedankt, ik ga ze eens een nette, formele brief sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:56
Je kunt incassokosten rekenen van 15% over de eerste 2500 euro met een minimum van 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Alleen als je ze in gebreke hebt gesteld en aangekondigd hebt de vordering uit te besteden.

(uit mijn hoofd)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

aZuL2001 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:12:
Alleen als je ze in gebreke hebt gesteld en aangekondigd hebt de vordering uit te besteden.

(uit mijn hoofd)
En dan nog pas na 14 dagen na in gebreke stellen ;)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:56
Wil je incassokosten inrekening kunnen brengen dan moet je een incassohandeling verrichten. Daarnaast moet er sprake zijn van verzuim. Je kunt een ander in verzuim brengen door een ingebrekestelling te versturen met een redelijke termijn. Maar dan kan ook door het verstrijken van een fatale termijn.

Vervolgens zit er verschil tussen een consument-schuldenaar en een niet-consument-schuldenaar. De eerste moet de veertiendaagse aanmaning ontvangen na het intreden van verzuim, maar dat geldt niet voor een niet-consument-schuldenaar.

Hier is de veertiendaagse aanmaning en een ingebrekestelling dus niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, en, gezien de datum waarop de overeenkomst was gesloten, was de wettelijke termijn waarin moest worden terugbetaald volgens de nieuwe regels in afdeling 2b van titel 5 van boek 6 van het burgerlijk wetboek 14 dagen

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
alfatrion schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:02:
Wil je incassokosten inrekening kunnen brengen dan moet je een incassohandeling verrichten. Daarnaast moet er sprake zijn van verzuim. Je kunt een ander in verzuim brengen door een ingebrekestelling te versturen met een redelijke termijn. Maar dan kan ook door het verstrijken van een fatale termijn.

Vervolgens zit er verschil tussen een consument-schuldenaar en een niet-consument-schuldenaar. De eerste moet de veertiendaagse aanmaning ontvangen na het intreden van verzuim, maar dat geldt niet voor een niet-consument-schuldenaar.

Hier is de veertiendaagse aanmaning en een ingebrekestelling dus niet vereist.
Inderdaad:
Met betrekking tot vorderingen op (rechts)personen die handelen ter uitoefening van een beroep of een bedrijf, is overigens niet wettelijk voorgeschreven dat een aanmaning moet worden verstuurd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-141.html

Maar het kan helpen om 'm wél te versturen.

Ik zou een brief sturen met:

aankondiging dat ze het bedrag binnen 14 dagen zonder incassokosten kunnen voldoen op IBAN [...];
dat ze bij gebreke daarvan incassokosten verschuldigd raken;
noem daarbij de exacte hoogte aan verschuldigde incassokosten, in dit geval €40;

Je kan eventueel ook googlen welke deurwaarderskantoor er bij hun in de buurt zit, en er mee schermen dat je dat kantoor inschakelt als ze in gebreke blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Vandaag brief + mail verstuurd, en binnen een uur had ik m'n geld terug.

Aan de ene kant erg blij, aan de andere kant... moest het nou echt zo moeilijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
PS, bedankt allen voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fijn, en jammer dat het zo moeilijk leek.

Hebben ze trouwens inmiddels wel door dat 13 juni gepasserd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Ik denk het niet. Zelfs nog een mailtje gehad:
Beste Michel,

zojuist u telefonisch proberen te bellen echter kreeg ik iemand aan de lijn van buiten nederland,
ik heb uw klacht zojuist gelezen en wil dit graag oplossen.

de reden dat het wat langer heeft geduurd is omdat dit buiten de normale procedure is omgegaan ,
normaliter kunnen afgehaalde producten niet retour echter is hier een uitzondering gemaakt ivm niet functioneren van zowel
de goedkopere als de plus pro duurdere variant, dit is geen excuses en had inderdaad dan ook goed moeten verlopen.

Ik hoop dat u begrijpt dat wij alle kanten mee willen denken en het absoluut niet opzettelijk u hebben laten wachten met het crediteren,

de reden dat uw xenon niet werkt ligt niet aan het product dit heeft te maken met de canbus codering ,
in een polo is dit helaas erg lastig en ook niet op te lossen met einzelmann of pilot sets van 200 euro of meer.

ik zal per direct nu het geld crediteren ,

Graag zou ik u telefonisch nog even willen spreken echter heeft u ook een 06 nummer ?

met vriendelijke groet,
braven man van de klatenservice
Ik heb ze nog wel even verteld wat ik ervan vond, maar voor mij is de kous op zich wel af. :)

Pagina: 1