Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Voeding aarzelt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 15:32
Ik heb al een tijdje iets raars met mijn pc. Na het opstarten 'aarzelt' mijn pc eventjes, ik heb de voeding al een keer verwisseld.

Met aarzelen bedoel ik het volgende:
*Bij het indrukken van de knop spinnen de fans eventjes op, dit duurt ongeveer een tel
*Daarna valt de pc voor twee tellen uit
* Vervolgens start de pc normaal op.

http://tweakers.net/gallery/153746#tab:inventaris

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Ik heb exact hetzelfde! Maar dan met Gigabyte GA-970A-UD3

Ik heb hier en daar wat gelezen dat als je de "boost" aan of uit zet in je bios dat het probleem zou moeten verhelpen. Bij mij is dat dus niet zo ;(

Edit: Ik lees hier en daar dat het ook aan je geheugen kan liggen....

Edit2: Internal PLL Over-Voltage-Disabled , no more cold boot problems ! <-- is ook nog een mogelijke optie

[ Voor 25% gewijzigd door Quadradial op 01-10-2014 11:38 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
necessaryevil schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:22:
Met aarzelen bedoel ik het volgende:
*Bij het indrukken van de knop spinnen de fans eventjes op, dit duurt ongeveer een tel
*Daarna valt de pc voor twee tellen uit
* Vervolgens start de pc normaal op.
Dat is niet je voeding maar je moederbord, die bepaald ook wanneer de PC start, voor veel moederborden is dit overigens ook een normaal fenomeen bij overklokken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 15:32
-The_Mask- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:12:
[...]
Dat is niet je voeding maar je moederbord, die bepaald ook wanneer de PC start, voor veel moederborden is dit overigens ook een normaal fenomeen bij overklokken.
Je hebt gelijk. Ik had de term 'voeding' arbitrair gekozen, ik had beter 'PC aarzelt...' kunnen kiezen.
Ik ga zo eens kijken naar de bios instellingen. Ik heb de pc overigens niet overgeklokt.