Begin augustus heb ik bij een webshop een bestelling voor computeronderdelen gedaan. Wegens een foutje tijdens de bestelprocedure, kreeg ik geen orderbevestiging en heb ik contact opgenomen met de webshop. Uiteindelijk kwam het allemaal goed en kreeg ik (een dag later dan gepland) mijn bestelling binnen. De volgende dag ging de bel echter weer en kreeg ik van de bezorger dezelfde bestelling een tweede keer bezorgd. Op dat moment zat ik dus met twee keer de bestelde onderdelen en was er maar één keer voor betaald (nagekeken op de rekening zelf). Daarop heb ik de webshop gebeld, dit voorval gemeld en ze zeiden dat ze iemand zouden sturen die het tweede pakket de volgende dag zouden ophalen. Er gebeurde echter niks...
Daarna heb ik er niet zoveel aandacht meer aan besteed, omdat ik die tijd niet zo vaak thuis zou zijn om het pakket af te geven. Deze week wist ik dat ik genoeg tijd had om thuis te zijn, dus heb ik afgelopen maandag weer gebeld om te zeggen dat ik hier nog iets van hen heb liggen. Ik kreeg dezelfde persoon aan de lijn en weer werd er gezegd dat het zou worden opgehaald. Gisteren bleef het weer stil aan de deur, dus blijf ik met de extra bestelling zitten.
Ik heb dus twee keer gemeld dat ze hun spullen bij mij kunnen ophalen en twee keer hebben ze daar geen gehoor aan gegeven. Daarom heb ik ook niet meer zo'n zin om er vaker achteraan te gaan. Uit eerdere topics ben ik te weten gekomen dat je na vijf jaar blijkbaar eigenaar wordt van dit soort goederen:
Heeft iemand een suggestie wat ik nu kan doen? Is het beter om een laatste mail te schrijven (zodat ik ook iets schriftelijks heb) waarin ik zeg dat ik over X weken niet meer kan garanderen dat de spullen in originele staat terug te geven zijn, of moet ik het hierbij laten en er niet verder op ingaan?
Daarna heb ik er niet zoveel aandacht meer aan besteed, omdat ik die tijd niet zo vaak thuis zou zijn om het pakket af te geven. Deze week wist ik dat ik genoeg tijd had om thuis te zijn, dus heb ik afgelopen maandag weer gebeld om te zeggen dat ik hier nog iets van hen heb liggen. Ik kreeg dezelfde persoon aan de lijn en weer werd er gezegd dat het zou worden opgehaald. Gisteren bleef het weer stil aan de deur, dus blijf ik met de extra bestelling zitten.
Ik heb dus twee keer gemeld dat ze hun spullen bij mij kunnen ophalen en twee keer hebben ze daar geen gehoor aan gegeven. Daarom heb ik ook niet meer zo'n zin om er vaker achteraan te gaan. Uit eerdere topics ben ik te weten gekomen dat je na vijf jaar blijkbaar eigenaar wordt van dit soort goederen:
Nou is het voor deze spullen nutteloos om vijf jaar ongebruikt in een doos te zitten, op dat moment zijn ze helemaal verouderd. Daarom is het een beetje zonde om vijf jaar lang te wachten op iets dat toch niet gaat gebeuren.3:309 BW
Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.
Heeft iemand een suggestie wat ik nu kan doen? Is het beter om een laatste mail te schrijven (zodat ik ook iets schriftelijks heb) waarin ik zeg dat ik over X weken niet meer kan garanderen dat de spullen in originele staat terug te geven zijn, of moet ik het hierbij laten en er niet verder op ingaan?