Dag beste tweakers.
Na enkele weken twijfelen heb ik besloten om de best buy guide van September in elkaar te boxen. Nu had ik graag een Nvidea gtx 980 geinstalleerd in dit system. Aangezien dit mijn eerste build wordt weet ik niet of de gtx 980 optimaal zal werken/passen in dit system en of er betere opties zijn voor de andere (betere/compatibelere) componenten binnen het budget
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerste doelstelling: gamen. Eerstvolgende games in de wishlist: shadow of mordor, ac unity, dragon age. Daarnaast gebruik ik photoshop, illustrator, indesign en lightroom voor niet proffesionele doeleinden. Meestal voor het bewerken van foto's of het maken van uitnodigingen voor het lokaal vereningswerk. Als laatste indien mogelijk had ik graag kunnen surfen
?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het system mag in totaal een 1300 euro gaan kosten, Indien nodig mag het net iets meer zijn maar laten we de 1300 als richtprijs houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik dacht aan het systeem van de best buy guide September 2014 met een gtx 980 erin:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een grafische kaart die 2 beeldschermen kan aansturen.
mogelijke scenario's:
1 waar er op gegamed wordt in HD een ander voor de webbrowser/andere zaken.
Beeldschermen met illustrator, photoshop en indesign afwisselend op de voorgrond
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle gefundeerde meningen en opties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote, geluid minder van belang. indien mogelijk een laag stroomverbruik
Ga je overklokken?
Aangezien dit mijn eerste build is niet direct. Maar mogelijks in de toekomst wel.
Na enkele weken twijfelen heb ik besloten om de best buy guide van September in elkaar te boxen. Nu had ik graag een Nvidea gtx 980 geinstalleerd in dit system. Aangezien dit mijn eerste build wordt weet ik niet of de gtx 980 optimaal zal werken/passen in dit system en of er betere opties zijn voor de andere (betere/compatibelere) componenten binnen het budget
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerste doelstelling: gamen. Eerstvolgende games in de wishlist: shadow of mordor, ac unity, dragon age. Daarnaast gebruik ik photoshop, illustrator, indesign en lightroom voor niet proffesionele doeleinden. Meestal voor het bewerken van foto's of het maken van uitnodigingen voor het lokaal vereningswerk. Als laatste indien mogelijk had ik graag kunnen surfen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het system mag in totaal een 1300 euro gaan kosten, Indien nodig mag het net iets meer zijn maar laten we de 1300 als richtprijs houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik dacht aan het systeem van de best buy guide September 2014 met een gtx 980 erin:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked | € 561,- | € 561,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 70,18 | € 70,18 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,48 | € 89,48 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,94 | € 27,94 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,96 | € 91,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.240,59 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een grafische kaart die 2 beeldschermen kan aansturen.
mogelijke scenario's:
1 waar er op gegamed wordt in HD een ander voor de webbrowser/andere zaken.
Beeldschermen met illustrator, photoshop en indesign afwisselend op de voorgrond
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle gefundeerde meningen en opties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote, geluid minder van belang. indien mogelijk een laag stroomverbruik
Ga je overklokken?
Aangezien dit mijn eerste build is niet direct. Maar mogelijks in de toekomst wel.