Windows niet legitiem spontaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614340

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer gaf spontaan aan dat Windows niet legitiem was. Ik moest maar een nieuwe code kopen bij het her activering.

Maar kon ook de bestaande code weer opnieuw invoeren en hij was na het invoeren van de code gewoon weer legitiem.

Alleen Windows werkte hierna niet prettig meer kreeg vreemde reacties bij het openen van Internet, alle virusscanners er doorheen gehaald, Malware Bytes er door heen gehaald, Combofix gedraaid, ADW cleaner gedraaid en Hitman Pro gedraaid.

Er werd wel wat gevonden maar niet veel. Maar ook na het draaien van deze virusscanners/ spyware scanners bleef computer raar doen sinds die melding.

Vandaag pc maar opnieuw geinstalleerd uiteraard met dezelfde code en alle updates geinstalleerd en het ging gewoon goed.

Nu mijn vraag waarom kreeg ik spontaan die melding dat ik niet legitiem was en waarom werkte mijn computer hierna niet meer goed na de heractivering die gewoon goed ging?

Er is ook niets aan de hardware gewijzigd, gaat wel gebeuren binnenkort, maar goed heeft hier niets mee te maken.

Betreft hier Windows 7 pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 614340 op 30-09-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik denk dat de melding dat windows niet legitiem was, niet legitiem was :+

Kreeg je die echt vanuit een systeem proces of kan het een spyware-popup zijn geweest? Was wellicht een poging je een versie bij hen te laten kopen, of om je key the phishen. Spyware verklaard ook het andere vreemde gedrag dat je noemt.

[ Voor 68% gewijzigd door frickY op 30-09-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 15:18
Zoal fricky zegt klinkt inderdaad verdacht veel naar een vorm van malware.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:37
Heb je wellicht een registercleaner of soortgelijks gebruikt? Of een aparte tool om programma's te deïnstalleren (buitenom de std. Programma's en onderdelen van Windows)?

[ Voor 20% gewijzigd door Eegee op 30-09-2014 23:16 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gaat het om een particuliere computer? Zo ja, gekocht bij een grote keten of een kleine(re) computerzaak?

Een particulier met pro is vaak een illegale key namelijk ... of je moet thuis een domein hebben draaien

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 10:03
Imnoa schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:54:
[...]

Gaat het om een particuliere computer? Zo ja, gekocht bij een grote keten of een kleine(re) computerzaak?

Een particulier met pro is vaak een illegale key namelijk ... of je moet thuis een domein hebben draaien
Als je het nou over Ultimate of Enterprise zou ik je gelijk hebben gegeven, maar er zijn ook zat computers die verkocht werden met Professional versies (alhoewel dit minder gedaan werd dan Home Premium).

Verder was Windows 7 ten tijde van uitgave in mijn mening ook niet zo duur om een Pro versie (Retail) aan te schaffen (en dit kon nog een stuk goedkoper door een OEM Pro versie aan te schaffen).

Ik gok zelf ook zoals hierboven wordt aangegeven dat er iets door spyware/trojans/worms is gedaan en mogelijk door een registry cleaner of malafide software verwijderings programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:58
Hoeft niet, bij een foute update cyclus kan hij ook op illegaal springen, dat is te resetten.

Meer hier: http://forums.cnet.com/77...enuine-how-do-i-fix-this/

Aangenomen dat je een legale versie hebt, kan je ook legaal door via de slmgr door als admin een command prompt openen (cmd)
En dan invoeren: slmgr -rearm
Als je een illegale visie hebt, is dit laatste uiteraard niet toegestaan.

[ Voor 61% gewijzigd door OldSchoolPhoto op 01-10-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614340

Topicstarter
Dank voor de reacties.

De enige uninstaller van software die ik gebruik is Revo uninstaller meer niet.

Verder scan ik wekelijks mijn computer met:

ADW cleaner
Malwarebytes (realtime bescherming)

Ik kon de windows via de heractivering gewoon weer activeren, maar daarna deed hij allerlei vreemde dingen.

Heb een zelfbouw pc staan en gewoon een Windows 7 Pro gekocht omdat dit de eerste Windows versie is waar gpedit in zit. Dat is de reden waarom ik de Pro neem altijd.

Alle software is zo officieel als ik weet niet wat, ben wat dat betreft roomser dan de Paus.

Moet wel zeggen dat vlak voordat dit kwam wel een Windows update geweest is.

Het zal uiteraard Malware geweest kunnen zijn maar persoonlijk denk ik meer aan de update.

Maar PC is opnieuw geinstalleerd alle updates opnieuw gedaan en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17
Ik heb ook eens gehad dat mijn pc (met Acer OEM windows 7 er op) opeens vertelde dat mijn versie niet legitiem was. Maar na het invoeren van de productkey was alles weer koek en ei... Maar er was voor de rest niks vreemds te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb win7 premium legaal gekocht bij mijn eigen ontworpen en laten bouwen PC. De medewerker gaf me een DVD kopie met tekst premium. Het is geen origineel. Windows heeft van af begin niet moeilijk gedaan maar vandaag na inhalen van updates geeft ie aan dat versie 7601 niet legitiem is?! Ik heb een legale key en DVD bij informatieq gekocht voor 100 eur!

Hebben jullie deze melding vandaag ook gehad bij binnen halen updates?! wat kan ik doen? Of legitiem te worden behalve dan advies van microsoft bij partners een legale versie te kopen?! of online install?
Informatieque is een partner van microsoft en ik snap er niets van!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:18
Microsoft helpdesk bellen? Neem aan dat die je wel kunnen helpen, of anders naar informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 20:49

BLACKfm

o_O

Je reactie past heel erg bij je username (of visa versa).

Maar gewoon opnieuw activeren, al dan niet via de telefoon.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
nou... als je code niet werkt, lijkt het me vrij duidelijk dat die Windows versie minder legitiem is dan dat ze jou doen denken. Raar dat je geen originele DVD hebt gekregen van je betaalde Windows install.

Zat er wel een certificaat van echtheid bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

xFeverr schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:44:
nou... als je code niet werkt, lijkt het me vrij duidelijk dat die Windows versie minder legitiem is dan dat ze jou doen denken. Raar dat je geen originele DVD hebt gekregen van je betaalde Windows install.

Zat er wel een certificaat van echtheid bij?
Nee, ik vertrouw die jongens ze bouwen tenslotte mijn computer volgens mijn specs! :)
Wellicht hebben ze dat onbewust gedaan? Ik ga bellen met Microsoft en informatique.

Ik dacht wellicht weten jullie meer omdat kb304394 ook is gedownload en die gaf in verleden veel pos false errors op legitiem terwijl het legale versies waren?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
die bouwen jou computer volgens jou specs omdat je ze daarvoor betaald he...

ik zeg niet dat het zo is... maar het kan zijn dat ze een mooie kans zagen om je 100 euro lichter te maken. Ik zou eerst bellen met informatique denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik had dus precies hetzelfde probleem vandaag. Ik maakte me heel veel zorgen, omdat ik niet weet of dit valt onder "extended support".
Eerst dit gelezen, maar dat was niet het geval.
Daarna op YouTube gevonden:
  • Start command-prompt met administrator privileges. Da's even een tikkie meer dan gewone beheerrechten, geloof ik. Om dat voor elkaar te krijgen, zoek je het icoontje van opdrachtprompt in het startmenu en doe rechtermuisknop erop. (Je moet in instellingen voor de taakbalk het verslepen en editen van startmenu-items mogelijk hebben gemaakt.) Dan kies je "uitvoeren als administrator"
  • Voer in: "SLMGR -REARM". Druk op enter. Wacht even. Dialoogvenstertje zegt dat je moet herstarten.
  • Herstart, en voilà!
Het is dus echt geen gevalletje van oplichting of virus. Ik had een update gedaan die een nieuwe legitiemchecker binnenhaalde, en een grote taalpakket update. Windows raakte om een of andere reden in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Om op zo een oud topic te reageren...tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik heb win7 premium legaal gekocht bij mijn eigen ontworpen en laten bouwen PC..lees je wel wat je schrijft...dumbo
Pagina: 1