• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 23:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Voor een vriend moet ik een aantal foto's maken van 30X30CM-objecten.

In plaats van het afhuren van een fotostudio, dacht ik dat het slimmer is om gelijk een achtergrondsysteem aan te schaffen. Na het rondzoeken (op fora en websites) ben ik terecht gekomen op dit systeem (alleen het doek).

http://www.cameranu.nl/nl...ysteem-bsk-2016w-wit-doek

Ik heb echter nergens gebruikers reviews gelezen van dit systeem, dus wil ik de experts hier vragen wat zij van zoiets vinden.

Ik ga een camera lenen (Canon EOS300D dacht ik) voor de foto's), en voor de belichting heb ik nog geen goedkope oplossing gevonden dus die laat ik achterwege.

Wat denken jullie?

Gulfstream G650

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dus je hebt én geen camera én geen achtergrondsysteem, dus ook geen ervaring met dit soort dingen? Of is die conclusie te snel getrokken?
Als je niet bekend bent met fotografie met SLR's dan gaat er namelijk nog een hele grote wereld voor je open. Een 'goede' camera maakt namelijk niet automatisch mooie foto's.

Life is not about specs, it is about joy!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SalimRMAF schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:49:
, en voor de belichting heb ik nog geen goedkope oplossing gevonden dus die laat ik achterwege.
Wat denken jullie?
Hmmm, zonder licht wordt het lastig fotograferen.
Maar een gloeilamp kan al voldoende zijn hoor, dan moet je alleen wel je witbalans goed instellen.

Ik zou zelf niet zo snel zo;n achtergrond systeem kopen, maar een witte muur gebruiken of een wit laken.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Dat je hier helemaal niet aan moet beginnen zonder enige ervaring en kennis van licht en techniek.
Wees verstandig en oefen eerst wat met een eigen camera en flitser en dergelijke, voordat je voor anderen iets doet.
Ik vind je inzet daarnaast ook aardig onder de maat. Deze gaat op slot.

ps. tip: een flink formaat lichttent kan ook handig zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Dit topic is gesloten.