Plexyglas case mod ideetjes gevraagt !!

Pagina: 1
Acties:

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
hallo allermaal .. ik heb hier ff rond gekeken naar case modds maar ik zie alleen maar verbouwde kasten ( duh ) .. maar ik wil zelf een kast gaan bouwen van plexyglas .. en ik zou graag wat ideetjes / ontwerpjes / foto's willen hebben van iemand die dat al eerder heeft gedaan ... om me ff opweg te helpen ...

Alvast bedankt !!

CYAAAAAA !!!

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

sorry

maareuh
virtual hideout

Verwijderd

er is ergen een topic geweest, waarin een link stond naar kant en klare plexiglas kasten.. als je die kunt vinden, heppie alvast een voorbeeld..

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
bedankt !! ( 't is neit veel ... maar er is een begin ... ;))

Verwijderd

Als je de hele PC doorzichtig maakt en een lopend slanglicht erin verwerkt heb je de computer van BLAKE'S SEVEN! *D

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
haha *D nee ik wil er wel waterkoeling inbouwen ( met kleurstof :) ) en nog wat leuke lampies . ( sotroboscoop of black lite ofzo :) ) 8-)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
kijk even op het [H]ard|Forum; daar zijn een aantal gasten die zo'n plexi kastje hebben gemaakt

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

van welk soort plexiglas wil je de kast maken?

houd er rekening mee dat lexaanplaat 170 x 80 zo'n 325 piekkies kost (trust me i know ik heb er zelf ook een gehaald :X )
Ben namelijk zelf ook bezig met een plexi kast maar dan van lexaan (is ook nog eens kogelwerend :P lekker makkelijk als ik zit te cs'en)

idd veel vragen bij lui die je tegen komt op de mod sites
en kijk ook ens idd bij hard forum op de hall of fame, staat een mega gaaf plexi kastje met dual proc in een mini kastje :)

en neem er de tijd voor, niks zo lelijk als een snel afgewerkt kastje ,zeker met plexiglas, want je ziet ALLES...

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Simpel
Gat in kast => plexyglas derachter => ff afwerken => keesmot

simepel id'tje

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
thnx ETM ik weet nog niet precies wat voor matteriaal 't word ... maar in ieder geval niet dat standaard plexyglas van de gamma ... maar kogel werend vind ik ook weer wat overdreven .. ;) hij wordt in ieder geval net zo hoog als m'n buro ( ong. 75 cm >:) ) en dat je alles ziet weet ik ... maar in ieder geval bedankt

en HitmanWVU .... ik zei dat ik zelf een kast wil gaan bouwen .. dus niet een bestaande verbouwen ... zomaar een opmerking hoor :P ( |:( )

Verwijderd

is een tof plan, mijn servertje zit ook in een complete plexiglaze kast. Leuk om aan mensen te laten zien die willen weten wat er echt in een pc zit:)

Zal kijken of ik er nog digitale foto's van heb.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

het is denk ik niet te voorkomen, dat je lexaan moet gebruiken, als je je kast 75 cm hoog gaat maken, en je doet dat met normaal plexiglas(2mm) wordt ie niet echt stevig denk ik.
of je moet met profielen gaan werken, hoe ik mijn kast vast maak zeg ik nog even niet, omdat er zover ik weet maar 1 iemand anders is die dat heeft en daar heb ik ook al technisch contact mee gehad (nee hij woont niet in nl :) ) Dus wat dat betreft heb ik wel iets aparts.
het lexaan wat ik gebruikt heb is 5 mm dik er is ook 3mm is wel een stuk goedkoper, maar ook zeker wel stevig.
suc6 en keep me posted :7

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:50

CasGas

.

ik ben zelf ook bezig met mijn lexaan kast en wat ETM ook al zei, die zooi is DUUR!
Ik zelf heb het gelukkig goedkoper dan ETM kunnen regelen, ik had 3 * 2 meter voor 275 piek.

Ik ben nog steeds bezig met het uit tekenen van de kast, dat is ongeveer het grootste gedeelte, je MOET alles tekenen en alles 3x opmeten voordat je het zeker weet :)
En neem vooral de tijd voor de afwerking, ik ben nou met me fanbus bezig (compleet nieuwe) en daar ben ik nu al iets van 3 a 4 avondjes mee zoet geweest, maar dat is alleen omdat ik het mooi wil hebben, die ene week dat die eerder klaar is boeit geen reet, je hebt er later alleen maar meer plezier van.

Als je nog vragen hebt over hoe en wat moet je maar even mailen!
En dat geld voor iedereen!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Stoned-cow foto's zijn van harte welkom !!!! :)

ETM ik weet niet precies wat voor spul 't wordt . ( zal dan wel lexaan worden ) 't wordt in iedergeval wel 5 mm ( een maat van me had al iets gezien :) )
en ik kan 't ook goedkoper regelen ( waarschijlijk )

ik ga me in ieder geval niet over haasten ... ( ik heb al een paar maand zoiets van dat wil ik doen ..) ik ben laatst een x bezig geweest met auto cad maar ik doe 't lekker rustig aan ... 't zou zonde wezen als ie lelijk werd ...

Verwijderd

Goedkoper? Ga je een reclame zuil slopen? :+

Verwijderd

kutkutkut ik ben dus ook nie meer orgineel, k wou ook plexi mod maken
maar als iemand die shit goedkoop weet laat het ff weten, ik maak maar een klein kastje en kan dus ook met 3mm
Pagina: 1