Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC doortloopt 2x de BIOS voor het starten van Windows

Pagina: 1
Acties:

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-11 08:14
Hey,

sinds het installeren van mijn nieuwe videokaart (AMD HD7950) heb ik een vervelend opstartprobleem. Als ik mijn PC aanzet, blijft eerst het scherm een tijdje zwart en vervolgens zie ik pas het BIOS scherm. Daarna start windows véél te traag (zonder videokaart start het allemaal veel sneller).

Soms zie ik ook een knipperende underscore waar ik dan even op wacht voordat hij windows gaat laden.

Ik heb dit probleem niet, als ik mijn pc uitzet en vlug daarna weer aanzet. Er zijn ook geen problemen met de videokaart als het systeem draaiende is.

Ik heb zelf het vermoeden dat de kaart op een of andere manier laat herkend wordt.

Iemand die me kan helpen dit probleem op te lossen ?

Ik heb momenteel Windows 7 geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door suikerberg op 30-09-2014 20:43 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windows 8? Grote kans dat het een probleem is met AMD drivers en hybrid shutdown. Kijk of je dat uit kunt schakelen.

• suikerberg
_JGC_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:42:
Windows 8? Grote kans dat het een probleem is met AMD drivers en hybrid shutdown. Kijk of je dat uit kunt schakelen.
Oh, sorry. Vergeten te vermelden.

Ik gebruik Windows 7.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-11 20:27

wowi

Wat voor video kaart zat er eerst in, en welke voeding heb je erin zitten, krijgt je videokaart wel genoeg stroom?

• suikerberg
wowi schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:44:
Wat voor video kaart zat er eerst in, en welke voeding heb je erin zitten, krijgt je videokaart wel genoeg stroom?
Ik heb er ook een R9 290 mee kunnen draaien, dus de voeding zal niet het probleem zijn. Het is een Seasonic M12ii, heb het probleem specifiek bij deze videokaart.