Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop stroom adapter kapot? Probleem achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb een Asus N56VZ laptop welke ik sinds mei 2013 in mijn bezit heb. Zojuist zette ik de laptop op de adapter aan en kreeg ik de melding dat ik 10% stroom had. Ik plugde de adapter in, maar geen reactie. Een keer geprobeerd in een andere stopcontact maar nog steeds nog geen reactie.

Ik heb gelukkig een reserver adapter liggen, maar toen bleek dat ook die niet werkte.

Inmiddels is de accu leeg en zit ik dus met een laptop die ik niet aan de praat krijg.

Kan ik op een of andere manier achterhalen waar het probleem zit? In de accu? In de stroom-ingang? Of ...?

Hopelijk heeft er iemand raad voor me, dank je!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Hang said laders aan een andere laptop en kijk of ze het daar wel doen? Eventueel ligt het aan het stopcontact?

Uitsluiten is de enige degelijke methode.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
D4NG3R schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:34:
Hang said laders aan een andere laptop en kijk of ze het daar wel doen? Eventueel ligt het aan het stopcontact?

Uitsluiten is de enige degelijke methode.
Ik heb meerdere stopcontacten geprobeerd met 2 laders.. werkt niet.. (lijkt me voldoende uitsluiting?) ik kan de laders echter niet op andere apparaten testen gezien ik niks heb waar ze in passen.. heb verder een HP laptop maar past helaas niet..

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 16:59
multimeter

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dan kan je er redelijker wijs van uitgaan dat er iets aan het laadcircuit kapot is, in de meeste gevallen zal dit de aansluiting zelf zijn maar het kan ook wat meer intern liggen.

Tenzij je aan de aansluiting kan zien dat er lomp mee om is gegaan zou ik er gewoon garantie voor aanvragen. "Laptop laad niet I.C.M. originele lader".

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken