Manier om all audio-out van MBP -> iPodtouch 5g te streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
Hallo,

Ik ben in het bezit van een geluidsinstallatie met een 3,5mm audio jack ingang. Die staat echter aan de andere kant van de kamer. Wat ik graag zou willen doen, is het via bluetooth streamen van alle audio afkomstig van mijn late 2013 rMBP, naar de geluidsinstallatie.

Nou was mijn idee om een iPod touch te gebruiken als ontvanger. De 3,5mm jack van mijn geluidsinstallatie in zijn kont drukken en klaar. Maar wat blijkt? Alle apps die ik tegenkom in de app store streamen audio van de MBP via wifi naar de iPod. Ik zou juist via bluetooth willen streamen omdat dat betrouwbaarder werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Zijn er misschien voor een paar euro's bluetooth modules beschikbaar die ik kan gebruiken? Heb al wel rondgekeken op dealextreme, maar mijn voorkeur gaat uit naar het gebruiken van de ipod als ontvanger. Jailbreaken is geen probleem (iOS 7.1.2). Ik kan natuurlijk een bluetooth boxje kopen voor 100 euro of meer, maar ik zit natuurlijk niet voor niets op de site van tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Met een jailbreak kun je AirServer installeren. Je iPod Touch wordt dan een Airplay-doel voor audio van je MBP (alt-klik op volume-icoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Ik ben niet helemaal bekend met Airplay. Is dat beperkt tot audio van bepaalde apps (zoals vaak het geval, met iTunes), of werkt het met iedere app? VLC blijkt via wifi2hifi bijvoorbeeld geen audio te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb altijd Airfoil gebruikt om van mijn iPod een Airplay device te maken — geen jailbreak nodig. Op mijn mac kon ik dan een airplay verbinding maken met m'n ipod. Vroeger was dit idd iTunes only, maar tegenwoordig kun je alle output van je mac via airplay laten verlopen.

Sinds kort heb ik echter de NAD D7050 versterker. Deze ondersteunt Airplay, Spotify Connect, Bluetooth en een hele sloot bedrade verbindingen (UTP, coax, optical) dus gefriemel met andere devices is niet meer nodig. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Bedankt voor je suggestie! Heb het uitgeprobeerd. Het werkt voor muziek prima, maar de latency is jammer genoeg nog te groot om er bijvoorbeeld audio van films mee af te spelen.

De beste optie is denk ik toch gewoon een bluetooth set, aangezien er geen tweak bestaat om de iPod te laten fungeren als een bluetooth set. Die van jou is voorlopig alleen nog wel even buiten mijn pricerange :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Koop een logitech bluetooth adapter, werk prima en ben je voor 25 euro dacht ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
@incomer: Ziet er een leuk product uit!

@alcx:
Als je een goed audio systeem hebt en je wilt graag gebruik maken van Bluetooth, kijk dan naar apparaten die aptX Bluetooth ondersteunen. Goeie kwaliteit met een latency rond de 30ms, goed genoeg voor films en games. Anders lijkt de suggestie van incomer wel een goeie. Ik zou nog wel even kijken wat de latency is van die Logitech.

Echter zou ik voor films toch kijken naar een AppleTV + Beamer, ben je dat hele sync probleem ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Eerst maar even bij anderen kijken hoe dat zit met bluetooth latency inderdaad, goed punt! En anders wordt het voorlopig toch maar een bekabeld systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Laatste Airfoil heeft eigen videospeler die rekening houdt met latency toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
Da's waar ook ja. Film aanzetten op je laptop, geluid loopt draadloos naar je speakers, en Airfoil zorgt dat de twee netjes in sync blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
je kunt in andere software (vlc, plex etc) ook een audio delay instellen rond de -2000ms voor airplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Bedankt voor de tips allemaal!
Pagina: 1