Geen mappen kunnen kopieren vanaf WD passpord 1Gb 2,5"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 09:56
Recent wilde ik mijn gegevens van mijn externe hdd backuppen op mijn vast computer. Hiervoor wilde ik simpel alle bestanden selecteren en kopieren naar een map op mijn vaste schijf...

Bestaande mappen welke op de schijf staan kan ik niet kopieren naar waar dan ook. Zodra ik bijv een nieuwe map kopieer naar de schijf en deze daarna in zijn geheel wil terugzetten lukt dit ook.
Knippen werkt helaas ook niet.

Ik heb, voor ik hier achter kwam, de schijf moeten controleren op fouten. Dit heb ik toen ook vrolijk gedaan, ik heb echter het resultaat niet gezien want dit was snachts gebeurd en daarna was de computer uitgeschakeld.

Ik kan alle bestanden wel lezen, ook kan ik bestanden of mappen er op zetten.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, er staan namelijk best wat foto's op welke ik over wil zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
MatthijsTange schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:01:
Ik heb, voor ik hier achter kwam, de schijf moeten controleren op fouten. Dit heb ik toen ook vrolijk gedaan, ik heb echter het resultaat niet gezien want dit was snachts gebeurd en daarna was de computer uitgeschakeld.
In de event log staat ook het resultaat van de schijfcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
Oh, dan zal ik daar is in kijken.. Maar ik denk niet dat daar het antwoord in te vinden is voor dit probleem. Zou wel mooi zijn! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
In dit geval denk ik dat je eerste stap & prioriteit moet zijn om een backup van de schijf te maken waarop je data staat.
Hiervoor kan je bijv. Norton Ghost gebruiken.
Daarna kan je proberen de backup uit te pakken op je computer, als dit gelukt is en succesvol is zou ik je externe hd formatteren en de data ook daarop plaatsen.

Mijn tip, maak eerst een backup en ga daarna "klooten" met de backup, niet met het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De veiligste en makkelijkste methode is om de schijf te kopieren naar een VHD bestand. Dan kun je met Hyper-V (ook in Windows 8) de VHD mounten en snapshots maken voor en tijdens het recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MatthijsTange schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:01:
Recent wilde ik mijn gegevens van mijn externe hdd backuppen op mijn vast computer. Hiervoor wilde ik simpel alle bestanden selecteren en kopieren naar een map op mijn vaste schijf...

Bestaande mappen welke op de schijf staan kan ik niet kopieren naar waar dan ook. Zodra ik bijv een nieuwe map kopieer naar de schijf en deze daarna in zijn geheel wil terugzetten lukt dit ook.
Knippen werkt helaas ook niet...
Sorry maar aan termen als "kan ik niet" en "werkt niet" hebben we helemaal niks.
Jij probeert iets te bewerkstelligen, en je computer gaat dat proberen. Als dat niet lukt, geeft je computer een foutmelding. Die foutmelding moeten we hebben, anders gaat je topic wat mij betreft op slot (maar ik ben geen mod, dus 't is een loos dreigement)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Komen de bestanden op de externe schijf van een ander systeem ? Misschien heb je geen rechten als eigenaar toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
Ik ga proberen om via een backup programma het voor elkaar te krijgen.. bedankt voor de tip
Brahiewahiewa schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:52:
[...]

Sorry maar aan termen als "kan ik niet" en "werkt niet" hebben we helemaal niks.
Jij probeert iets te bewerkstelligen, en je computer gaat dat proberen. Als dat niet lukt, geeft je computer een foutmelding. Die foutmelding moeten we hebben, anders gaat je topic wat mij betreft op slot (maar ik ben geen mod, dus 't is een loos dreigement)
Als ik een foutmelding kreeg zou ik deze noemen... maar zoals ik al zei, deze krijg ik niet. Dus volgende keer graag geen "loze dreigementen". Als je niet wilt meedenken dan moet je maar niet reageren...
Pagina: 1