Garantie Asus laptop van 2.5 jaar oud, graag advies

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Hallo medetweakers!

Ik heb 2.5 jaar geleden een laptop voor mijn vriendin aangeschaft. Het gaat hierbij om een laptop van het merk Asus. Weinig tot zeer weinig gebruikt.
Ongeveer een half jaar geleden ging de dvd drive spontaan kapot. Ach kan gebeuren, en die gebruiken we toch weinig.
Nu is het alleen zo dat er spontaan kapotte pixels verschijnen in het display. Hierbij zijn er geen scheuren of krassen aanwezig en het is dus nu ook pas zichtbaar(plusminus 1cm groot)

Wat is hierin te doen qua garantie en welke rechten heb ik als consument? Ik ben wel van mening dat als zoiets optreed na gering gebruik dit niet normaal is toch?

En bij wie kan ik het beste aankloppen? De webshop van aanschaf of bij de fabrikant?

Ik kan ze nu beide niet bereiken, dus vandaar dat ik de vraag alvast hier even stel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik mis nu wel heel sterk je eigen input. Het is hier op Tweakers geen helpdesk. We verwachten dus ook eigen inzet en dus input.

Er is afdoende over dit onderwerp te vinden. Het topic laat ik nog even open zodat je dit in orde kan maken. Indien dit niet gebeurd vrees ik dat er toch een slotje op komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 30-09-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar garantie is minimaal volgens europese wetgeving
nederlandse wetgeving heeft het echter over een te verwachten levensduur. en die is hoger dan 2 jaar.

details.. doe net als de modbreak aangeeft er maar iets meer moeite voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Ik ben van mening dat ik er zeker al wel moeite voor heb gedaan.
De mailtjes zijn de deur uit richting de betreffende partijen, ik zal er morgen ook even achteraan bellen.

Ik was nieuwschierig of meer mensen zoiets hebben gehad met een asus product en hoe asus hier in staat.

Tevens heb ik het topic mbt garantie e.d. Doorgenomen voordat ik dit topic opende.
Blijkbaar heb ik over mijn rechten en plichtn heen gelezen, die zijn me nu wel duidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Topic gaat in dat geval dicht

Dit topic is gesloten.