Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:31

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Beste allemaal,

Vandaag heeft mijn videokaart (HIS HD4850 IceQ) het loodje gelegd. Helaas ben ik niet meer zo thuis in videokaart als pakweg 6 jaar geleden, dus hopelijk is er hier iemand die kan en vooral wil helpen.

Om te beginnen met het systeem:
Moederbord: Asrock 4core1333-fullhd
CPU: Q6600 (Stock speed, Coolermaster TX3 koeler)
Voeding: OCZ StealthxStream 500w
RAM: 4 gb 667 Mhz Kingston
Kast: Antec Sonata Elite

+ een cd/dvd lezer, M-Audio 2496 geluidskaart, ssd + hdd's.

De eisen voor een nieuwe kaart zijn:
- Moet passen in het systeem, zowel qua grootte als qua aansluitingen. Mijn oude kaart kreeg z'n prik uit het PCI-slot en een enkele 6-pins aansluiting.
- Stil (in idle)! Het liefst zo stil mogelijk, maar wel met een actieve fan (kan warm worden mijn kamer).

Mijn oude HD4850 voldeed qua snelheid, aangezien ik alleen maar Awesomenauts speel met mijn kleine neefje en af en toe Left 4 Dead 2. Qua budget zat ik dus te denken aan een kaart van rond de 100 - 150 euro. Alle kaarten in deze prijsklasse zijn een bak sneller dan de oude dus dat is geen probleem.

In een notendop: Heeft iemand van jullie misschien een tip voor een stille videokaart die aangesloten kan worden op mijn bejaarde moederbord met maximaal een 6-pins aansluiting als extra voeding?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:28
Er zijn heel veel leuke kaartjes te scoren op V&A voor minder dan die 150 euro :)

Vooral Asus en MSI hebben erg stille koelers.

Kaartje met goede prestaties en 1x6 pins aansluiting :

http://tweakers.net/categ...nK1EBHqaSyILVYySpaKVEpthY
V&A aangeboden: Asus GTX660 (DC2-2GD5)

Erg stille kaart. Presteert vergelijkbaar met een r9 270 :

http://www.tomshardware.c...ew-benchmarks,3669-4.html

Ik zie trouwens dat je voeding CapXon condensatoren bevat. Dat zijn goedkope condensatoren die er om bekend staan dat ze het wat minder lang vol houden dan andere merken. Misschien is dit meteen een mooi moment om je voeding te vervangen?

Bv. door deze : pricewatch: XFX Pro 450W v2

Past met bovenstaand kaartje precies in het budget :) en geeft je de mogelijkheid om wanneer je weer es gaat upgraden of een andere build samenstelt, wat zwaardere videokaarten met meer dan 1x6 pins aansluitingen te gebruiken.

De 660 had een mooi prijsje daarom raadde ik hem aan maar je kunt left4dead met gemak ook op z'n max spelen op een HD 7850 (r9 265). Deze staan ook op V&A :

http://tweakers.net/categ...tRAR6mksiC1WMkqWilRKbYWAA

Als je 2e hands niks vind dan kun je natuurlijk ook gewoon voor een nieuw kaartje gaan. Een r9 265 is vergelijkbaar met een HD 7850 : pricewatch: MSI Radeon R7 265 2GD5 OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:31

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord Baloes!

Mijn voeding is inderdaad niet echt best, dus ik ga deze ook maar vervangen.

Qua videokaart ben ik uiteindelijk toch voor een GTX 750 Ti OC gegaan. Voldoet qua snelheid en schijnt erg stil te zijn, en redelijk energiezuinig.

Nogmaals ontzettend bedankt voor je tijd!