Sinds 1 januari 2013 zijn alle bestuurders en commissarissen in de financiële sector verplicht de "bankierseed" af te leggen waarin ze beloven/zweren "dat ze hun functie integer en zorgvuldig zullen uitoefenen en daarbij het belang van de klant centraal stellen". Nu ben ik zelf werkzaam voor een groot IT-bedrijf en heb een opdracht bij een grote bank en zag daar langskomen dat dit binnenkort voor alle interne én externe medewerkers verplicht is voor 1 januari 2016 uit te voeren. Zijn er hier meer mensen die hier mee te maken krijgen en hoe kijk je hier tegen aan?
Persoonlijk heb ik zoiets; ik hoef geen eed af te leggen om m'n werk zorgvuldig en integer uit te voeren en vind ik dit weer een maatregel in een reeks van velen (compliancy e-courses bijv) die volgens mij meer bedoeld zijn voor beleidsmakers om zich in te dekken dan daadwerkelijk een betere dienst te gaan leveren.
Zelf ben ik software tester op een scrum-project.
nog wat linkjes;
Wikipedia: Bankierseed
http://www.nu.nl/politiek...t-nieuwe-bankierseed.html
met een mooie quote daarin;
"Maar de minister vindt dat de eed een ''mooi en belangrijk moment'' is voor (aanstaande) bankmedewerkers en ook iets waar ze ''beroepseer en trots om bij een bank te werken'' aan kunnen ontlenen.
Een bank kan er bijvoorbeeld twee keer per jaar een mooie bijeenkomst van maken, waarbij alle nieuwe medewerkers gelijk de eed of belofte afleggen om de klant centraal te stellen bij hun werk voor de bank of verzekeraar."
Persoonlijk heb ik zoiets; ik hoef geen eed af te leggen om m'n werk zorgvuldig en integer uit te voeren en vind ik dit weer een maatregel in een reeks van velen (compliancy e-courses bijv) die volgens mij meer bedoeld zijn voor beleidsmakers om zich in te dekken dan daadwerkelijk een betere dienst te gaan leveren.
Zelf ben ik software tester op een scrum-project.
nog wat linkjes;
Wikipedia: Bankierseed
http://www.nu.nl/politiek...t-nieuwe-bankierseed.html
met een mooie quote daarin;
"Maar de minister vindt dat de eed een ''mooi en belangrijk moment'' is voor (aanstaande) bankmedewerkers en ook iets waar ze ''beroepseer en trots om bij een bank te werken'' aan kunnen ontlenen.
Een bank kan er bijvoorbeeld twee keer per jaar een mooie bijeenkomst van maken, waarbij alle nieuwe medewerkers gelijk de eed of belofte afleggen om de klant centraal te stellen bij hun werk voor de bank of verzekeraar."
[ Voor 57% gewijzigd door monkel op 30-09-2014 15:36 ]