RCA Versterker gezocht voor in de auto.

Pagina: 1
Acties:

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06-2025
Goeie middag,

Ik ben op zoek naar een versterker voor in de auto, die makkelijk in het dashboardkastje past. Ik heb namelijk een Peugeot 307 met RCA (Tulp) Audio aux aansluiting, maar daar wordt het geluid niet hard genoeg van doorgestuurd. (Lijkt me toch dat meer Peugeot eigenaren hier last van hebben? :? )

Nu heb ik enkele Jack/RCA->RCA versterkers gezien voor in de auto, maar de stroomvoorziening moet je dan aansluiten via de bekabeling van de auto. Nu lijkt mij dat er ook apparaten op de markt moeten zijn, die kunnen functioneren via de 12V aansluiting van de auto. Ik heb alleen geen idee waar ik deze kan vinden.

Het mooiste zou zijn als de versterker zichzelf van stroom voorziet via (micro) usb, dan hoef ik niet nog extra nieuwe adapters aan te schaffen.

Eventueel iets met bluetooth zou ook nog kunnen maar ook dan moet er mogelijkheid zijn deze op te laden via de 12V aansluiting.

Alvast enorm bedankt! _/-\o_

Groet,
Juriën

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:16

JT

VETAK y0

Heb je het volume van je externe apparaat hard genoeg gezet? Je kunt inderdaad ook een bluetooth ontvangertje nemen die je qua stroom aansluit op USB en dan met een kabeltje naar de aux in.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jurie92
Heb het volume van mijn HTC One op maximaal, ook andere telefoons geen verschil. Vervolgens moet ik de volume knop van de auto op max zetten wil ik iets horen.

Weet jij zo welke ik via usb kan aansluiten op de 12V? Zoek me een ongeluk... Natuurlijk wel een beetje een goede, wil zeker weten dat ik dan niet alsnog het probleem heb.

Dank!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56

Jag

Bluetooth is wel een aardige oplossing. Telefoons geven wel een wat zwak signaal, dit is gemaximeerd vanwege risico op gehoorschade met oordopjes. Een bluetooth ontvanger geeft wel meer signaal dan een telefoon.

• Jurie92
Klopt, maar ook die beveiliging negeer ik na de melding, dus zet het volume gewoon hoger.

Maar als Bluetooth zou moeten werken, is het wat mij betreft zelfs een betere oplossing. Stuk handiger. Kwaliteitsverlies lijkt mij ook minimaal maar weet niet of dat klopt?

Stel ik zou hier voor kiezen, welke kan ik hier dan voor gebruiken? Denkend aan de 12V oplossing en RCA uitgang?

[ Voor 17% gewijzigd door Jurie92 op 30-09-2014 16:27 ]

• Jurie92
Gekozen voor een: Logitech bluetooth audio adapter & 12V adapter naar het juiste aantal Ampère.

Telefoon wordt automatisch verbonden als ik de auto start, ook gebruiken van meerdere apparaten is geen probleem.

Bijkomend voordeel, waarvoor ik deze oplossing gekozen heb, het Logitech kastje is verwijderbaar waardoor ik hem ook binnenshuis kan gebruiken. Bijvoorbeeld handig voor feestjes e.d..

Zeker aan te raden. (Let wel op, helaas kan ik mijn dynamo soms horen tijdens het rijden. Niet storend alleen bij de zachtere nummers. ;) )

Allen bedankt voor het mee zoeken. :)
Pagina: 1