Hallo,
Wij hebben op mijn stage een database die werkt met ParentID's.
Wat ik nu wil is 1 variable met de naam van de locatie (bijvoorbeeld Naam: hoofdstraat ID: 2 ParentID: 1)
en de 2e variable die ik wil is de naam van de Parent die erbij hoort(bijvoorbeeld Naam: Amsterdam, ID: 1)
Database ziet er dan ongeveer zo uit:
ID: "1", Name: "Amsterdam", ParentLocationID: "NULL"
ID: "2", Name: "Hoogstraat", ParentLocationID: "1"
Ik heb dan in een foreach loop staan waar hij elke keer bijvoorbeeld "Hoogstraat" pakt, om dat te kunnen zetten in een treeview moet ik de naam van de bijbehorende parent hebben.
Ik ben zelf niet zo heel goed met linq, heb al even zitten knutselen maar het lukt me niet helaas.
Wat ik nu heb geprobeerd:
Het kan zijn dat daar helemaal niks meer vna klopt, maar dat komt omdat ik het 100x veranderd heb vanuit mijn eerste idee.
Als er iets niet duidelijk is dan kan ik meer informatie geven, alvast bedankt!
Edit: Het zit in een stuk JavaScript voor de treeview
Wij hebben op mijn stage een database die werkt met ParentID's.
Wat ik nu wil is 1 variable met de naam van de locatie (bijvoorbeeld Naam: hoofdstraat ID: 2 ParentID: 1)
en de 2e variable die ik wil is de naam van de Parent die erbij hoort(bijvoorbeeld Naam: Amsterdam, ID: 1)
Database ziet er dan ongeveer zo uit:
ID: "1", Name: "Amsterdam", ParentLocationID: "NULL"
ID: "2", Name: "Hoogstraat", ParentLocationID: "1"
Ik heb dan in een foreach loop staan waar hij elke keer bijvoorbeeld "Hoogstraat" pakt, om dat te kunnen zetten in een treeview moet ik de naam van de bijbehorende parent hebben.
Ik ben zelf niet zo heel goed met linq, heb al even zitten knutselen maar het lukt me niet helaas.
Wat ik nu heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| @foreach (var item in Model)
{
var ParID =
from n in Model
where item.ID == item.ParentLocationID
select n.ParentLocationID;
var ParName =
from n in Model
where int.Parse(ParID.ToString()) == item.ID
select n.Name.First();
@Html.DisplayFor(model => item.Name)
Html.Raw("','");
@ParName.ToString();
Html.Raw("','']");
} |
Het kan zijn dat daar helemaal niks meer vna klopt, maar dat komt omdat ik het 100x veranderd heb vanuit mijn eerste idee.
Als er iets niet duidelijk is dan kan ik meer informatie geven, alvast bedankt!
Edit: Het zit in een stuk JavaScript voor de treeview
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl