Sinds een week of 2 heb ik een Samsung 840 evo 250GB in gebruik, hier draait mijn OS op (W8.1 x64).
Ik ben overgestapt van de Crucial m4 64gb naar de samung met een clean install van windows.
De prestaties van de Samsung vallen echter forst lager uit dan opgegeven in de specificaties.
Volgens de specs zou de samsung 840 het volgende doen:
Leessnelheid: 540 mb/s
Schrijsnelheid: 520 mb/s
Random write: 66000 IOPS
Random read: 97000 IOPS
Uit de benchmark van Magician krijg ik de volgende waardes:
Leessnelheid: 330 mb/s
Schrijsnelheid: 246 mb/s
Random write: 22589 IOPS
Random read: 24613 IOPS
Inmiddels de webshop gebeld en het probleem gemeld, zij stellen een onderzoek voor, maar mocht blijken dat het niet aan de SSD ligt maar aan de hardware icm de software, dan zijn de onderzoekskosten voor mij.
Moederbord:
Asus p67 Sabertooth
De SSD is aangesloten op een sata 6GB/s poort (ter controle ook te zien in Samsung Magician)
De SSD is via Magician geoptimaliseerd voor optimale performance, behalve de hybernation (deze staat uit).
Kunnen jullie me verder helpen?
Ik ben overgestapt van de Crucial m4 64gb naar de samung met een clean install van windows.
De prestaties van de Samsung vallen echter forst lager uit dan opgegeven in de specificaties.
Volgens de specs zou de samsung 840 het volgende doen:
Leessnelheid: 540 mb/s
Schrijsnelheid: 520 mb/s
Random write: 66000 IOPS
Random read: 97000 IOPS
Uit de benchmark van Magician krijg ik de volgende waardes:
Leessnelheid: 330 mb/s
Schrijsnelheid: 246 mb/s
Random write: 22589 IOPS
Random read: 24613 IOPS
Inmiddels de webshop gebeld en het probleem gemeld, zij stellen een onderzoek voor, maar mocht blijken dat het niet aan de SSD ligt maar aan de hardware icm de software, dan zijn de onderzoekskosten voor mij.
Moederbord:
Asus p67 Sabertooth
De SSD is aangesloten op een sata 6GB/s poort (ter controle ook te zien in Samsung Magician)
De SSD is via Magician geoptimaliseerd voor optimale performance, behalve de hybernation (deze staat uit).
Kunnen jullie me verder helpen?