Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet soms 10Mb/s soms de volle 50, wisselt zomaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even de situatie schetsen:

UPC in, naar UPC modem(router?)-> +- 50meter cat5e -> 10/100 Switch -> Laptop/ andere dingen.

Meeste van de tijd haal ik de volle 50mbps, en een snelle ping. Maar zo af en toe haal ik maar 10, en geeft de switch ook aan dat die niet op 100mbps verbinden kan komen. Voor zover ik weet bewegen de kabels niet, en kan ik er ook niet bijkomen waardoor het af en toe opeens naar beneden gaat.

Iemand ervaring of een idee? Multimeter is een beetje buiten mijn budget.

Verwijderd

Wat is je upload op die momenten? Als je 50mb up/down hebt en je krijgt maar 10mb down, dan moet je up dus 90mbps zijn.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Begin eens met een iets kortere kabel en sluit deze aan op je laptop en test opnieuw......

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Kabel is brak!!! nieuwe connectoren knijpen = probleem opgelost.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 50/5 van upc, en die 5up haalt die gewoon. Pc is net opnieuw opgestart.

Wss zijn het brakke kabels, maar korter kan niet.
Kabel direct vanuit de modem naar de laptop was idd wel 50.
Maar ik zoek eigenlijk een verklaring waarom ze switchen tussen snel en 'langzaam'

edit: Want er word dus niet aan de kabel gezeten, tenzij er muizen door het plafond lopen, maar die heb ik nog niet gehoord of gezien, dus ik ga er vanuit dat de kabel stil ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 14:15 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

als je aders in je cat5e kabel geen goed contact maken met de connector in je switch door wat voor reden dan ook gaat de switch hoogstwaarschijnlijk door auto-sensing switchen van snelheid. Knijp je connectoren opnieuw als eerste en als tweede, probeer een andere switch.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Na even fiddlen met de kabel zit die weer op 50. ik zal eens deze kant opnieuw knijpen hopen dat dat wat oplost.
Pagina: 1