Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:02
Ik ben aan het speuren naar een rom voor mijn telefoon om van de wifi problemen af te komen.

Er zijn niet zo heel veel roms voor deze telefoon beschikbaar (Huawei ascend mate) en het merendeel is Chinees en heeft daarom geen GAPPS ingesloten.

Bij het speuren naar de mogelijkheid om zelf de gapps toe te voegen las ik een thread op xda waarin een reeks gapps beschikbaar was, heel compleet met het hele google pakket, maar ook super basic, met ik meen alleen de agenda sync, play store en play services.
Deze waren echter voor android 4.4 en voor de mate zijn alleen oudere roms beschikbaar.

Kan ik als ik een rom zonder gapps installeer daar gewoon elke geschikte set gapps aan toe voegen? Dus bij android 4.2.2 gapps voor 4.2.2, ongeacht bij welke custom rom ik die gepubliceerd vind?

Of zijn apps ook toestelspecifiek?

Als ik elke passende set gapps kan gebruiken, kan ik ook zelf alles uit de .zip verwijderen om tot een minimale set te komen?
Zo ja, welke moeten daar dan perse in zitten zodat ik zelf uit de play store kan installeren wat ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:37

Greveldinges

Thank you, thank you very much

De GAPPS die je moet downloaden hebben niets te maken met het toestel, alleen met de Android versie. Je kunt ze dus gewoon flashen, zonder problemen. Er kan natuurlijk altijd iets aan de hand zijn, maar over het algemeen werken GAPPS universeel. Om even op je laatste vraag te reageren, waarom zou je dat willen? Pak dan gewoon de minimal GAPPS en installeer alle andere Google apps die je wilt gewoon met de play store.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Gewoon een APK'tje van de Play Store ergens vandaan halen, installeren, en vanuit de Play Store elke Gapp halen die je wilt hebben. Dat werkt bij mijn Xiaomi in elk geval altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Is er ergens een centrale plek waar de gapps te vinden zijn?

Ik zie ze tot nu toe alleen bij threads van telefoons of een enkele op xda die over gaps meer in het algemeen gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:09

Quad

Doof

http://www.teamandroid.com/gapps/

Cyanogenmod of niet moet niet veel uitmaken dacht ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ah, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
461943 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:13:
Gewoon een APK'tje van de Play Store ergens vandaan halen, installeren, en vanuit de Play Store elke Gapp halen die je wilt hebben. Dat werkt bij mijn Xiaomi in elk geval altijd.
Ik probeer al weken de Play Store uit de Play Store te halen. Maar het lukt me niet. ;w
Pagina: 1