Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Korte latency spikes.

Pagina: 1
Acties:

• Breydel1990
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-10 23:49
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik last van hele korte latency spikes. Hoogstens 2 a 3 seconden, maar tijdens gaming natuurlijk desastreus.

Om de situatie te schetsen:
Beneden staat een CISCO EPC3925 van Ziggo. Van deze modem gaat een ethernet kabel naar boven naar een CISCO Linksys WRT120N die ik gebruik als accespoint/switch. Van hieruit een ethernet kabel naar de PC.

Nu als ik een ping test stuur naar de modem geeft deze het herkenbare probleem van korte latency spikes, in onregelmatige intervallen. Mijn eerste gedachte gaat naar de router, gezien ik hier ook vaker problemen mee heb qua wi-fi signaal. Vaak geeft deze gewoon signaal naar mijn gsm, maar deze kan toch niet op internet. Iets wat gelukkig na een reset verholpen is. Echter helaas werkt het "aan-en-uit"schakelen voor het andere probleem niet. Tevens het wisselen van de ethernet kabels in verschillende LAN-poorten werkt ook niet. (noob-technicus hier 8)7 )

Dus mijn vraag; kunnen routers, die gebruikt worden als accespoint/switch of überhaupt, "bad" gaan en dit soort gedrag vertonen?

Zo ja, zal ik waarschijnlijk een nieuwe router moeten kopen, maar ik wou dit toch van te voren aan jullie vragen.

Bij voorbaat dank.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Kan je het een keer testen met een switch ertussen in plaats van de Linksys?
Heb je de mogelijkheid om de kabel van beneden direct in je pc te stoppen?
Kan je een keer testen met een liveCd (van elke willekeurige Linux bakker) of de spikes dan ook optreden. Hiermee kan je eventueel je OS uitsluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Breydel1990
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-10 23:49
Helaas heb ik geen beschikking tot een andere router of een netwerk switch. Anders had ik inderdaad het zo kunnen testen en eventueel mijn vraag niet hoeven te stellen.

Een directe connectie van de modem is bijna onmogelijk. De langste kabel die ik heb zou de omweg door de huis niet halen en de PC naar de reeds getrokken kabel brengen zou in mijn situatie zo klungelig zijn dat ik liever op goed geluk een nieuwe router koop ;-)

Een liveCd is een interessant voorstel. Iets dat ik wel aannam wat mogelijk was maar nooit de term voor kende en zeker niet aan had gedacht om nu te gebruiken. Ben me er nu aan het in lezen en zal dadelijk reageren of het eventueel verholpen is.

Bedankt voor de reactie! (y)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Breydel1990 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:21:

Een directe connectie van de modem is bijna onmogelijk. De langste kabel die ik heb zou de omweg door de huis niet halen en de PC naar de reeds getrokken kabel brengen zou in mijn situatie zo klungelig zijn dat ik liever op goed geluk een nieuwe router koop ;-)
Je hebt twee kabels die bij de tweede router samen komen. Zou je die niet met een koppelstukje kunnen verbinden?