Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 07:45
Laatst heeft AMD de 860K aangekondigd, en als eigenaar van de 760K ben ik behoorlijk geïnteresseerd.

Na een beetje googlen zag ik op cpu-world.com dat deze ook PCI Express 3.0 ondersteunt.
Ik zie overigens nergens anders iets over de 860K i.v.m. PCI Express 3.0 staan, maar het lijkt mij wel een behoorlijke plus als het klopt..

Een van jullie een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeh, kan een processor met grafische unit support hebben voor pci express? Je steekt een cpu toch niet in een pci slot, of communiceert het grafische gedeelte met de pci slots op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PCIE slot gaat direct je CPU in, dus ja, dat kan hij. Of hij het wel ondersteunt of niet maakt geen bal uit; lang voordat je een PCIE 3.0 x16 voltrekt met data gaat deze CPU bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:51

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:09:
Eeeh, kan een processor met grafische unit support hebben voor pci express? Je steekt een cpu toch niet in een pci slot, of communiceert het grafische gedeelte met de pci slots op een of andere manier?
Dingen die 'vroeger' vaak door je Northbridge werden gedaan (denk aan memory controller, PCI-e lanes, enz) zitten tegenwoordig bijna allemaal in de processor zelf verwerkt.
Dus vandaar dat PCI-e 3.0 (of 2.0 of welke versie dan ook) ook te maken heeft met je processor, omdat daar de 'northbridge' eigenlijk inzit tegenwoordig.

@TS:
Staar je niet blind op PCI-e 2.0 of 3.0, volgens mij is er nog geen een kaart die een 2.0 bus vol kan krijgen, dus de meerwaarde van 3.0 is echt te verwaarlozen.
Dus al zou die 'maar' PCI-e 2.0 support hebben, merk je echt niks negatiefs van.