Geassembleerde computer werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

• lvl21magikarp
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hallo,

Ik heb geen idee of ik hier wel in het goede topic zit maar ik kon niks toepasselijker vinden, dus sorry als ik verkeerd zit.

Vanochtend kreeg ik dus mijn geassembleerde computer binnen die ik iets van een week geleden besteld had, dus ik bracht hem meteen naar mijn kamer en kwam er eigenlijk meteen al achter dat mijn intel core i5-4690 niet in mijn computer was gezet.

Ik weet niet veel van computers af dus ik probeerde op internet een beetje te zoeken naar waar ik die i5 dus moest plaatsen, ik kwam er toen achter dat op de plek waar de processor moet zitten een zogenaamde 'CPU Cooler' zat.

Omdat ik hem niet wou vervangen voordat ik de computer had getest ging ik eerst de computer testen of hij het zonder processor gewoon deed, dat deed hij dus niet. (hij gaf alleen zwart beeld)

Daarom heb ik de CPU Cooler vervangen door de processor en daarna weer getest, nu heb ik nog steeds zwart beeld en ik weet zeker dat het beeldscherm goed is aangesloten.

Nu is mijn vraag dus, wat doe ik nou verkeerd?

Ik heb ook al een mailtje naar de winkel gestuurd waar ik alle producten heb gekocht.

De cooler wat ik het over had is trouwens de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Alvast bedankt.

• lvl21magikarp
  • Niet online
oh en de computer zelf werkt trouwens wel gewoon. (de ventilatoren draaien en hij geeft licht)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 13:28
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:41:
Hallo,

Ik heb geen idee of ik hier wel in het goede topic zit maar ik kon niks toepasselijker vinden, dus sorry als ik verkeerd zit.

Vanochtend kreeg ik dus mijn geassembleerde computer binnen die ik iets van een week geleden besteld had, dus ik bracht hem meteen naar mijn kamer en kwam er eigenlijk meteen al achter dat mijn intel core i5-4690 niet in mijn computer was gezet.

Ik weet niet veel van computers af dus ik probeerde op internet een beetje te zoeken naar waar ik die i5 dus moest plaatsen, ik kwam er toen achter dat op de plek waar de processor moet zitten een zogenaamde 'CPU Cooler' zat.

Omdat ik hem niet wou vervangen voordat ik de computer had getest ging ik eerst de computer testen of hij het zonder processor gewoon deed, dat deed hij dus niet. (hij gaf alleen zwart beeld)

Daarom heb ik de CPU Cooler vervangen door de processor en daarna weer getest, nu heb ik nog steeds zwart beeld en ik weet zeker dat het beeldscherm goed is aangesloten.

Nu is mijn vraag dus, wat doe ik nou verkeerd?

Ik heb ook al een mailtje naar de winkel gestuurd waar ik alle producten heb gekocht.

De cooler wat ik het over had is trouwens de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Alvast bedankt.
Dus er zat een Cooler op je Moederbord zonder Processor erin ?, en toen heb je de Cooler verwijdert en de Processor geplaatst en de computer aangezet zonder de Cooler erop ?.

Klinkt behoorlijk als dat je dan je Moederbord gefrituurd heb.

Verwijderd

Dit moet wel een troll zijn niet?
Daarom heb ik de CPU Cooler vervangen door de processor en daarna weer getest
Vervangen? Heb je de koeler er daarna ook weer op de processor geplaatst?

Laat iemand anders er naar kijken en blijf er zelf verder vanaf.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat zijn de specs en waar heb je hem laten bouwen? Hoe kon het dat ze daar de CPU (processor) er niet in hebben gezet?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Wacht slow down (hij staat indd verkeerd trouwens). Je hebt een computer samengesteld, deze heb je door een webwinkel in elkaar laten zetten(hier betaal je voor) en dan zit de CPU er niet op/in maar wel de CPU cooler?!

Het feit dat de fans gaan draaien zegt niks, leuk dat ie stroom heeft, maar hij doet het niet hoor, het hart van je PC zit er niet in!

Ik zou hem lekker terugsturen en vragen of ze hem nu wel normaal in elkaar kunnen zetten.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hoi nlafleur,

Gezien jouw kennis van computers (Is natuurlijk niet erg, niet iedereen weet er veel van af) zou ik de computer terug brengen naar de desbetreffende winkel en hun het laten oplossen.

Hun moeten namelijk jouw computer assembleren en zorgen dat deze werken bij jou thuiskomt. Dat jij daar thuis aan moet gaan sleutelen hoeft niet, dan had je hem net zo goed niet kunnen laten assembleren toch?

Je doet het een en ander verkeerd. Je kan op google al heel veel vinden over hoe je nou precies een computer in elkaar moet zetten.

Maar nogmaals, breng hem terug naar de winkel. Hun zijn er verantwoordelijk voor dat de computer volledig geassembleerd bij jouw thuis komt.

Succes !

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-03 21:11
En je hebt de cooler wel weer op de processor gezet? want dat mis ik een beetje in het verhaal....

Zonder cooler zal de processor heel snel heet worden en stoppen, je hebt geluk dat het geen AMD is, die gaan kapot bij zulks oneigenlijk gebruik.

Verwijderd

Is het niet zo dat je een boxed CPU besteld hebt (met de stock intel koeler dus), en nog een andere (extra fancy) CPU koeler. Dan krijg je de boxed CPU koeler gewoon (extra) meegeleverd... Die zit dan in het doosje van de processor. (maar dat is niet de processor zelf natuurlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 13:47 ]

• lvl21magikarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:45:
[...]

Dit moet wel een troll zijn niet?

[...]

Vervangen? Heb je de koeler er daarna ook weer op de processor geplaatst?

Laat iemand anders er naar kijken en blijf er zelf verder vanaf.
nee ik heb hem serieus vervangen maar na jullie comments heb ik meteen al door dat ik het verkeerd heb gedaan :'(

Is het mogelijk dat ik het moederbord niet heb "gefrituurd" (las ik in een andere comment) en wat moet ik nu doen???

Verwijderd

Dit is de koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.endpcnoise.com/e/images/intel_1155_cpu_cooler.jpg

Dit is de processor:
Afbeeldingslocatie: http://www.cpusolutions.com/store/pc/catalog/intel-core-i7-3770k_851_detail.jpg

Dus, welke van de 2 heb je geplaatst / vervangen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 13:51 ]

• lvl21magikarp
  • Niet online
roches schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
En je hebt de cooler wel weer op de processor gezet? want dat mis ik een beetje in het verhaal....

Zonder cooler zal de processor heel snel heet worden en stoppen, je hebt geluk dat het geen AMD is, die gaan kapot bij zulks oneigenlijk gebruik.
Nee ik heb die er niet op gezet? ik dacht dat het ventilatortje die aan de processor vast zat genoeg was? :c

• Mektheb
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:48:
[...]

nee ik heb hem serieus vervangen maar na jullie comments heb ik meteen al door dat ik het verkeerd heb gedaan :'(

Is het mogelijk dat ik het moederbord niet heb "gefrituurd" (las ik in een andere comment) en wat moet ik nu doen???
Begin eerst is met de Processor weer eruit te halen, en 100% te controleren of hij er goed in zit !

Kan maar op 1 manier doe je dat niet dan krijg je dit

http://nl.tinypic.com/vie...c=i5n50x&s=5#.VCqY4_l_t8E

Als je hem daarna goed geplaatst heb, monteer je de Cooler erop ( kan ook maar op 1 manier )
En daarna start je de pc pas op ( druk je pas op de aan knop )

Uit veiligheid zou ik de Computer eerst is afkoppelen voor je er mee bezig gaat.

Maar eigenlijk moet je de winkel waar hij vandaan komt dit laten oplossen. 8)

• lvl21magikarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:49:
Dit is de koeler:
[afbeelding]

Dit is de processor:
[afbeelding]

Dus, welke van de 2 heb je geplaatst / vervangen?
zijn die 2 op de afbeelding niet hetzelfde?

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Jezus, na 10jaar afwezigheid weer eens een reactie van mij.

stop met trollen, dit kan nooit serieus zijn

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

Ja ik zat te klooien met de plaatjes. Nu is het wel goed.

• Mektheb
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

Nee, dat kleine vierkante blokje is je Processor dat andere is puur de Cooler.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37
Je moet helemaal niet zelf aan de computer gaan sleutelen. Wanneer de computer bij ontvangst het niet doet heeft de leverancier een fout gemaakt met de assemblage en kennelijk ist het systeem ook niet getest.
Dit probleem moet de leverancier herstellen, niet jij. Door er zelf aan te gaan zitten "klooien" maak je het probleem mogelijik erger en kan de leverancier zich daarop gaan beroepen als dingen stuk zijn.

Bij aanschaf van een kant-en-klaar systeem moet je niet zelf gaan experimenteren binnen de garantieperiode.

[ Voor 8% gewijzigd door Allard op 30-09-2014 13:53 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• lvl21magikarp
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

Begin eerst is met de Processor weer eruit te halen, en 100% te controleren of hij er goed in zit !

Kan maar op 1 manier doe je dat niet dan krijg je dit

http://nl.tinypic.com/vie...c=i5n50x&s=5#.VCqY4_l_t8E

Als je hem daarna goed geplaatst heb, monteer je de Cooler erop ( kan ook maar op 1 manier )
En daarna start je de pc pas op ( druk je pas op de aan knop )

Uit veiligheid zou ik de Computer eerst is afkoppelen voor je er mee bezig gaat.

Maar eigenlijk moet je de winkel waar hij vandaan komt dit laten oplossen. 8)
Ik heb het online samengesteld maar ik zou er even naar kijken ik kom er zo op terug

• Mektheb
Bij twijfel foto's maken en vragen en posten.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Direct telefonisch contact opnemen dat hij het niet doet en dat zij hem moeten maken.

Xbox: Gulpener88

• lvl21magikarp
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

Nee, dat kleine vierkante blokje is je Processor dat andere is puur de Cooler.
ookee nou dan weet ik zeker dat de cooler van de processor er op zit, is het goed als ik even een foto maak van hoe het eruit ziet?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Maak eens wat foto's van die zaak (de PC).

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Bel de winkel op en laat hen het herstellen. Niet verder kloten!
Dit is garantie! Door het zelf te doen hoef je je er niet meer op te beroepen straks.
gewoon bellen dat hij het niet doet en dat je los de cpu in het doosje hebt gekregen.

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:58:
Bel de winkel op en laat hen het herstellen. Niet verder kloten!
Dit is garantie! Door het zelf te doen hoef je je er niet meer op te beroepen straks.
gewoon bellen dat hij het niet doet en dat je los de cpu in het doosje hebt gekregen.
Het lijkt me sterk dat de cpu in het doosje zat. Het zal wel de boxed koeler geweest zijn die extra meegeleverd was.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

Je moederbord of CPU frituur je niet zomaar. Mijn oude Core2 DUO heeft een maand zonder koeler gedraaid ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:00:
[...]

Het lijkt me sterk dat de cpu in het doosje zat. Het zal wel de boxed koeler geweest zijn die extra meegeleverd was.
Ik heb wel is een PC geassembleerd gehad van een lokale computer toko waar de AMD CPU verkeerd in de socket zat en dat er dus gewoon doorgedrukt was.

• lvl21magikarp
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/9qk5j5.jpg
^deze heb ik erin zitten

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z9ctck.jpg
^deze zat er eerst in

moet ik ook een foto maken van de processor?

• Mektheb
Ok zo te zien heb je nu de Originele koeler gemonteerd, en die Tranquillo is een aftermarket koeler.

Maar dan nu de hamvraag, het kleine blokje de Processor heb je die gemonteerd of zat die er al wel in ?

Of heb je alleen deze koeler eraf gehaald ?

• lvl21magikarp
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:01:
[...]

Ik heb wel is een PC geassembleerd gehad van een lokale computer toko waar de AMD CPU verkeerd in de socket zat en dat er dus gewoon doorgedrukt was.
in de doos van de Gelid tranquillo cooler zat de Intel i5 cooler en de processor zat al in de computer.

• lvl21magikarp
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
Ok zo te zien heb je nu de Originele koeler gemonteerd, en die Tranquillo is een aftermarket koeler.

Maar dan nu de hamvraag, het kleine blokje de Processor heb je die gemonteerd of zat die er al wel in ?

Of heb je alleen deze koeler eraf gehaald ?
de processor zat er al in :3 ik dacht dat die cooler van de intel i5 de processor was hah maar de Tranquillo cooler zat eerst boven de processr

Verwijderd

Je hebt dus gewoon de koeler verwisseld. Bij het plaatsen van de andere koeler, zat er een soort sticker / folie op de onderkant (die het voorgeplakte koelpasta beschermd). Heb je dat er afgehaald voor het monteren?

• Mektheb
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
[...]

in de doos van de Gelid tranquillo cooler zat de Intel i5 cooler en de processor zat al in de computer.
Dan hebben ze alles wel juist gemonteerd.

Ze hebben echter een niet orginele koeler gemonteerd in plaats van de gene die meegeleverd word.

Maar je krijgt nog steeds geen beeld ?, hoe heb je alles achter aangesloten ( kan je daar een foto van maken )

Heb namelijk het idee je onboard zit terwijl je een GPU heb.

Dus graag een foto van de achterkant en hoe je de kabels hebt aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 30-09-2014 14:05 ]

• JST94
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:03:
[...]

Waarom ben je uberhaupt dan gaan sleutelen? Als het erin zat had het gewoon moeten werken, als dat niet het geval is had je meteen de winkel moeten contacteren zonder aan je computer te gaan sleutelen., ik ben bang dat je hierdoor je garantie kwijt bent..

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Die andere weer netjes terugzetten en zorgen dat de koelpasta een beetje fatsoenlijk er op zit en daarna bellen met de leverancies. Als het systeem niet werkt, dan heb je recht op garantie en dan repareren ze het maar.

Xbox: Gulpener88

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Het was dus wel gewoon goed in elkaar gezet, zoals je hem gekregen heb was goed. Heb je überhaupt wel geprobeerd om hem aan te zetten zoals hij was toen hij binnenkwam?

• lvl21magikarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:04:
Je hebt dus gewoon de koeler verwisseld. Bij het plaatsen van de andere koeler, zat er een soort sticker / folie op de onderkant (die het voorgeplakte koelpasta beschermd). Heb je dat er afgehaald voor het monteren?
om eerlijk te zijn heb ik daar niet niet gekeken ik zag het wel in een video, is het een groot probleem als ik die er op heb gelaten? (weet ik niet zeker)

Verwijderd

In ieder geval, voordat je er nu iets mee gaat doen, zou ik gewoon iemand die er verstand van heeft de koeler terug laten plaatsen en kijken waarom je geen beeld hebt. Niet meer aanzitten...
nlafleur schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:05:
[...]

om eerlijk te zijn heb ik daar niet niet gekeken ik zag het wel in een video, is het een groot probleem als ik die er op heb gelaten? (weet ik niet zeker)
Ja dat is een groot probleem. Het zal je PC niet direct kapot maken, maar zal er wel voor zorgen dat hij na een paar minuten uit zal vallen. Hij zal te heet worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 14:07 ]

• Mektheb
Mensen ik denk hij gewoon niet op de GPU zit maar op het Mainboard kwa beeld en het daarom niet werkt.

Als hij even een foto maakt van de achterkant en de aansluitingen ( kabels ) dan denk ik we al ver komen

• JST94
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:06:
In ieder geval, voordat je er nu iets mee gaat doen, zou ik gewoon iemand die er verstand van heeft de koeler terug laten plaatsen en kijken waarom je geen beeld hebt. Niet meer aanzitten...
Dit. het bedrijf zal wel kunnen zien dat er mee gerotzooid is. Zat er geen stickertje wat verwijderd/kapot moest worden gemaakt als je de kast opent? Ik heb verschillende geassembleerde computers gezien en elk bedrijf plakt er dan een stickertje op ivm garantie.
Mektheb schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:06:
Mensen ik denk hij gewoon niet op de GPU zit maar op het Mainboard kwa beeld en het daarom niet werkt.

Als hij even een foto maakt van de achterkant en de aansluitingen ( kabels ) dan denk ik we al ver komen
Als hij op zijn moederbord zit moet hij toch ook gewoon beeld krijgen? ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door JST94 op 30-09-2014 14:07 ]

• Mektheb
Stickertjes bepalen dat niet, want een HDD / Geheugen en GPU vallen allemaal onder het motto mag door consument vervangen worden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste nlafleur, het is duidelijk dat hier iets niet helemaal goed gaat en dat je er het niet veel vanaf weet. Dat is niet erg, maar ga het niet erger maken dan het is. Uit bescherming sluit ik voorlopig dit topic. Ga terug naar de winkel en laat het daar onderzoeken. Ga niet meer zelf knutselen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.