Toon posts:

CPU koeler bout+moer maat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj tweakers! Onlangs heb ik mijn kast opengetrokken en componenten losgehaald. Hierbij is een van de plastic pushpins beschadigd geraakt waardoor mijn koeler (intel stock als ik het goed heb, iig een i7 cpu) niet meer strak op de CPU zit. Nu wil ik dus bouten, moertjes en plastic/rubber washers halen om 'm alsnog te kunnen bevestigen, maar hiervoor moet ik wel de maat weten. Iemand die me verder kan helpen? :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Boekje van je moederbord staan denk ik wel de maten in van het "gat" in je moederbord, als je dat weet hoef je alleen nog maar naar de lengte te kijken. Het "gat" in de koeler is namelijk even groot.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is al een probleem, dit is een pre-assembled systeem dus geen boekjes e.d. Dadelijk thuis effe typenrtje opzoeken :p

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 12:23 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het gat van een standaard pushpin is 4mm.

Tik gewoon een 2e hands koeler op de kop, v&a staat er vol mee.

[ Voor 44% gewijzigd door Hippocampus op 30-09-2014 12:24 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
Wat voor plastic pushpins zit er in? Kan je eventueel een foto of een link naar zo'n CPU koeler plaatsen? Ik heb een vermoeden wat er misschien gebruikt is en wie weet heb ik nog wel zo'n plastic pushpins hier liggen.
Is het misschien een soortgelijke bevestiging als in onderstaande link?

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/nl/rr-tx3e-22pk-r1-874026.html?sc.ref=Homepage

Wanneer je een socket 775 wilt gaan vastschroeven, moet je toch wel wat ervaring hebben met het monteren van CPU koelingen. Bij het vastschroeven moet je ook een backplate gebruiken voor de stevigheid / bevestiging en die vindt je niet zo gemakkelijk. Weet waar je aan begint als je gaat schroeven!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop gewoon voor 10 of 15 euro een andere koeler. Waarom moeilijk doen om een matige stockkoeler vast te zetten ? Als je toch met spullen aan de slag gaat zet er dan ook veren tussen zoals bij een waterblok.

Verwijderd

Topicstarter
jovadca schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:50:
Wat voor plastic pushpins zit er in? Kan je eventueel een foto of een link naar zo'n CPU koeler plaatsen? Ik heb een vermoeden wat er misschien gebruikt is en wie weet heb ik nog wel zo'n plastic pushpins hier liggen.
Is het misschien een soortgelijke bevestiging als in onderstaande link?

[afbeelding]

Wanneer je een socket 775 wilt gaan vastschroeven, moet je toch wel wat ervaring hebben met het monteren van CPU koelingen. Bij het vastschroeven moet je ook een backplate gebruiken voor de stevigheid / bevestiging en die vindt je niet zo gemakkelijk. Weet waar je aan begint als je gaat schroeven!
Zulke pins zijn het precies ja! Die plastic puntjes onderop zijn verbogen en afgebroken in een geval, beetje lomp zitten trekken tegen beter weten in..

• jovadca
Wat wil je zelf? Wil je jouw CPU koeler weer monteren, wil je een nieuwe kopen of wil je een schroefbevestiging maken op de oude?

Ik heb in ieder geval nog 2 van die complete bevestigingen hier liggen. (Het witte en het zwarte deel.)

Verwijderd

Topicstarter
Als het even kan wil ik deze koeler weer bevestigen :p Kan ik die 2 pins overkopen? :)

• jovadca
Ik heb je een PM gestuurd.

• jovadca
QuincydeKoster:

Waarom reageer je niet op je PM?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:58:
Als het even kan wil ik deze koeler weer bevestigen :p Kan ik die 2 pins overkopen? :)
Ik weet niet welke socket je hebt, maar voor 5 euro heb je dezelfde koeler als die je nu hebt.
V&A aangeboden: Intel I5 4670K stock koeler
Pagina: 1