Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Goedkope tv: Sharp LD264, Sony W585, of toch andere opties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
este Tweakers,

Ik ben aan het zoeken naar een niet al te dure televisie, van ongeveer 46 inch. Zal voornamelijk gebruikt worden voor Netflix, misschien wil ik in de toekomst een console aansluiten.

Smart TV geef ik niet zoveel om. Wil er een Chromecast bijkopen en waarschijnlijk een Android TV settopbox, zodra deze beschikbaar zijn.

Ik heb goede verhalen gelezen over de W605 van Sony, maar deze vind ik eigenlijk net iets te duur. Ik twijfel tussen:

pricewatch: Sharp LC-46LD264E Zwart

pricewatch: Sony Bravia KDL-48W585B Zwart

Mijn voorkeur gaat stiekem uit naar de eerste, uiteraard omdat deze een stuk goedkoper is. Ik kan er echter bijna niets over vinden. Dat geldt eigenlijk ook voor optie nummer twee. Veel verschillen zie ik niet met de W605, maar waarom is hij dan toch zoveel goedkoper?

Concrete vraag is: heeft iemand ervaring met deze tv’s, en is het wat? Ik snap dat het allemaal niet top zal zijn, maar ik wil liever geen kat in de zak kopen.  Mijn budget ligt zo rond de 500 euro.

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 09:52
Ik zou mijn budget iets oprekken en voor de w6 gaan.
Vooral vanwege de lage inputlag bij consolegames op de gamemodus.
Daarnaast is het paneel dat in de w6 zit beter met contrasten en kleurweergave.

[ Voor 25% gewijzigd door Jelmar1990 op 01-10-2014 07:41 ]

• apis29
  • Niet online
Jelmar1990 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:39:
Ik zou mijn budget iets oprekken en voor de w6 gaan.
Vooral vanwege de lage inputlag bij consolegames op de gamemodus.
Daarnaast is het paneel dat in de w6 zit beter met contrasten en kleurweergave.
Waar heb je uberhaupt info over de W585 gevonden :D ? Toevallig kwam ik gister ook achter het bestaan ervan en zag ook zo goed als geen verschillen. Motionflow zit verschil in en enige was misschien dat de W585 edge-lit zou zijn ipv direct-lit bij de W605B (maar uiteraard weer tegenstrijdige info) ... paneelinfo in eerste instantie niks over tegengekomen ... Maar misschien is het gewoon een R480 met x-reality pro upgrade. De paneelcode van 48" W605B lijkt precies op die van de 40R480.

Sharp uit de 260 serie zou ik overslaan maar ook meer omdat er geen paneel van Sharp zelf in zit wat eigenlijk de enige reden is om een Sharp te nemen ... dan is de pricewatch: Samsung UE46H6203SW Zwart schijnbaar een stuk betere tv, op prijsniveau van de Sony dat wel ...

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 01-10-2014 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt. Dat van die Harp vermoedde ik al een beetje, maar waar vind je info over dat paneel apis? De w585 is overigens uitverkocht bij de winkel waar ik nog een aantal tegoedbonnen van heb liggen, dus waarschijnlijk wordt het een W6.

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:22:
Heren, bedankt. Dat van die Harp vermoedde ik al een beetje, maar waar vind je info over dat paneel apis? De w585 is overigens uitverkocht bij de winkel waar ik nog een aantal tegoedbonnen van heb liggen, dus waarschijnlijk wordt het een W6.
In dit topic wordt veel info geplaatst en ook via de links die worden gepost (en dan nog her en der crosschecken aangezien het af en toe tegenstrijdig is en/of niet bijgewerkt met nieuw beschikbare info): https://www.avforums.com/...ed-part-2.1655689/page-13

Sharp zelf maakt overigens alleen nog hele grote formaat panelen geloof ik (60" & +) gelezen te hebben. Voor deze prijs en formaat van de 264 is weinig alternatief zag ik en misschien zit er wel een gewoon degelijk paneel in; zag dat ze waarschijnlijk van dezelfde fabrikant zijn als die Sony in z'n W7/8 serie gebruikt maar geen specificaties of typenummer vermeld dus blijft gissen of het ook precies hetzelfde 50Hz type is als in de 32 en 42 inch W7/8 ... (zal wel niet gezien de prijs).

Verwijderd

Topicstarter
thanks! Neem het zeker mee in mijn beslissing.
Pagina: 1