advies gevraagt voor nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• T. Visser
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:36
Ik zoek een?
Ik wil een nieuwe videokaart kopen want mijn huidige videokaart (hd 7850 2gb) zorgt ervoor dat ik soms ineens geen beeld meer heb en als ik bijvoorbeeld watchdogs op de hoogste settings speel dan stottert die, ik zit zelf te denken aan de volgende 4 videokaarten maar als er betere alternatieven zijn hoor ik dat graag
- gtx 780 6gb
- gtx 780 ti 3gb
- gtx 970 4gb
- gtx 980 4gb

Wat is je budget?
€700 maximaal, ik wil het gewoon zo goed mogelijk voor elkaar hebben

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem:
Processor: i7 4790K 4GHz with turbo mode boost up to 4.4GHz
Processorkoeler: swiftech h220x
Moederbord: Asus Maximus VII Hero
RAM-geheugen: 32GB DDR3
HDD/SSD: 2TB HDD en 256GB SSD
Optische drive: Bluray speler/brander
Monitors: 2 23 inch Full HD monitors (ik wil er nog een 3e en mss een 4e monitor bijzetten wat wss de Asus VG248QE word)
voeding: BeQuiet1 1000W

ik heb de videokaart nodig om te gamen maar ook voor het kijken van films). in de toekomst wil ik de videokaart ook nog gaan overklokken.

[ Voor 3% gewijzigd door T. Visser op 30-09-2014 11:45 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Wil je een heel goede kaart kopen, ga dan voor een GTX 980. Zuinig, snel, 4GB geheugen en makkelijk overklokbaar met de standaard koelers (met dank aan de zuinigheid). Die kaart is natuurlijk wel behoorlijk aan de prijs.

Een andere optie is om voor een goede prijs/prestatie-verhouding te gaan en dan zou ik eens rondkijken bij de tweedehands kaarten. Voor goed geld kun je dan bijvoorbeeld een 280X of een 7950 Boost op de kop tikken en daarmee zou je ook een heel eind moeten komen.

[ Voor 52% gewijzigd door JoepD op 30-09-2014 11:36 ]

Verwijderd

Als je op 3 schermen gaat gamen zou ik echt gaan voor die GTX980 4GB aangezien je dat geheugen nodig gaat hebben.

• T. Visser
de MSI Radeon R9 280X GAMING 6GB is in vergelijking met de gtx 780 6gb zo`n 100 euro goedkoper maar is die ook wat betreft prestaties vergelijkbaar met de gtx 780 6gb ?

uiteraard zou het mooi meegenomen zijn als de videokaart ook zuinig en stil is maar dat is geen vereiste want ik wil alles gewoon goed voor elkaar zitten zodat ik de eerste paar jaar niet hoef te upgraden.
verder wil ik de nieuwste games ook op de hoogste settings kunnen spelen.

en ik vraag mij af hoeveel vRAM je eigenlijk moet hebben want ik heb volgens mij ergens gelezen dat je soms wel meer dan 4gb vRAM nodig hebt (al komt dat niet vaak voor)

@ACSG_Vergan: is 4GB dan wel voldoende of zou daar de gtx 780 6GB juist weer beter zijn (of vergelijkbare prestaties leveren)

[ Voor 9% gewijzigd door T. Visser op 30-09-2014 11:56 ]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 10:18
Er zijn ook 780GTX met 6GB die schijnen voor de ram hongerige spellen het beter te doen dan de GTX 780 met 3GB. De 290x zit daar dan weer tussen in. 6GB ram lijkt dus geen overbodige luxe. Misschien een 2e hands Titan op de kop tikken? Ik vind nog niks aan reviews over de 980 4gb vs 780gtx met 6gb. Als je reviews met elkaar gaat vergelijken lijkt de 980 wel nog steeds hoger te presteren dan de 6gb 780gtx. Dus misschien is 4gb nu de sweetspot voor games.

Je gamet op 1080p. de 980gtx zou het dus goed moeten doen, alleen een gtx 980 met 8Gb zou helemaal de bom zijn, maar ik weet niet of die nog verwacht kan worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Gizzy op 30-09-2014 12:02 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMD doet het nogsteeds beter op de hoge resoluties, waarschijnlijk omdat het geheugen sneller bereikt kan worden. Een R9 290 lijkt mij voor 3x FullHD wel de meest slimme keuze prijs/prestatie gezien.

De GTX970 is ook heel leuk, maar blijft wat achter op hoge resoluties, al is het verschil niet heel groot doorgaans.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:04:
AMD doet het nogsteeds beter op de hoge resoluties, waarschijnlijk omdat het geheugen sneller bereikt kan worden. Een R9 290 lijkt mij voor 3x FullHD wel de meest slimme keuze prijs/prestatie gezien.

De GTX970 is ook heel leuk, maar blijft wat achter op hoge resoluties, al is het verschil niet heel groot doorgaans.
Jup. De 900-serie van Nvidia is mooi, maar als je op hoger dan 1080p wil gamen is AMD 9/10 keer gewoon the way to go.

• T. Visser
Gizzy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:59:
Misschien een 2e hands Titan op de kop tikken?
bedoel je de titan met 12 GB ram of die met 6GB ?
zie deze wel 2e hands maar werkt die echt beter dan bijvoorbeeld de gtx 980 4GB of de gtx 780 6GB ?
Asus GTX titan 6GB

een AMD videokaart zoals de r9 290x is ook een optie, ik wil gewoon 1 van de beste videokaarten hebben die ik voor €700 of minder kan kopen (uiteraard liever ruim binnen het budget dan wat erbuiten)

en momenteel game ik nog op 1080p maar na een tijdje wil ik ook wel 1440p proberen als dat echt veel mooier is

Verwijderd

Lees anders is even wat benchmarks?

• T. Visser
benchmarks die ik tegenkom lees ik sowieso altijd maar weet alsnog niet welke nu het beste is voor mij, zoals of je het beste 6GB of meer vRAM kunt hebben of dat je beter naar de nominale snelheid kunt kijken.
dus als iemand mij kan uitleggen waar je vooral op moet letten dan weet ik dat ook weer.
maar zal sowieso nog is zoeken of ik een benchmark kan vinden met de gtx 780 6GB, gtx 780 ti 3GB, gtx 970 4GB, gtx 980 4GB en wat videokaarten van AMD zoals de r9 280x/r9 295x (met de gtx 780 6GB heb ik zo nog geen benchmark gezien dus daar moet ik dan ff naar zoeken)
Pagina: 1