Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 15:30
Ik zoek een nieuwe televisie na de nodige ellende met toestellen die binnen een korte tijd kapot gingen
Ik zoek een toestel van maximaal 700 euro.
De televisie wordt voornamelijk gebruikt om op te gamen met een PS4 en films te kijken via een USB-stick of Blu-Ray. Daarnaast moet het toestel een headphonejack of tulpaansluiting voor audio hebben, aangezien ik de televisie op een analoge versterker wil aansluiten. Een lichtsensor is ook een vereiste.
Smart-functies zijn een grote plus, aangezien er op de kamer waar het toestel komt te staan geen antennesignaal doorkomt.
Ik heb zelf inmiddels al een Sony 48W605b en 42W706b hier gehad. Daarnaast heb ik een Samsung 50F6200 geprobeerd, maar deze had binnen een dag de nodige defecten dus gaat weer terug.
Ik was erg gecharmeerd van de W7, aangezien deze een mooi beeld had, diepe zwartwaarden, lage inputlag had en standaard erg goed ingestelde scene-instellingen had die aangepast werden op het materiaal dat er weergegeven werd.
Nu ben ik op het moment aan het kijken naar soortgelijke toestellen. Vooral de W828/W829 en Samsung H6400 springen er op dit moment uit vanwege de goede recensies.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, aangezien ik zowel met Sony als Samsung nu slechte ervaringen heb gehad.
Persoonlijk neig ik naar een Sony, maar als er een beduidend beter toestel van een ander merk voor het zelfde bedrag op de markt is zal ik hier zeker voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vervelend dat je al zo veel pech hebt gehad! Zelf vind ik dat Sony mooie modellen in het programma heeft. Zeker voor gamers vanwege de lage input lag. Wat betreft een model uit de W8 serie moet je er ten opzichte van de W7 serie er rekening mee houden dat deze deels hetzelfde zijn, zeker de 42 inch varianten. Ze bevatten namelijk in dat formaat dezelfde panelen; de W8 voegt voornamelijk 3D toe. Als je zou gaan voor een 50 inch model W8 heb je wel een beter paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik had al het idee dat ik bij deze gebruikersnaam een topic had gezien en inderdaad, je had al een topic over televisies geopend.

Daaruit blijkt dat je de televisie bij de Media Markt hebt gekocht waar je slechte ervaringen mee hebt. Geen idee of je nu weer bij de Media Markt een nieuw toestel mag uitkiezen, maar ik zou de koop ontbinden en ergens ander je toestel halen. Liever nog bij een webwinkel dan bij de Media Markt.

Ik heb dezelfde ervaring met producten van de Media Markt. Of de producten zijn terug gebracht en worden als nieuw verkocht (Zo heb ik een iPod gehad die als nieuw verkocht werd maar waar de muziek van de vorige eigenaar nog op stond) of de producten zijn al direct bij aankoop defect.

Vervolgens iedere keer weer moeite moeten doen met het terugkrijgen van geld omdat ze alleen willen ruilen. Gelukkig wel altijd gelukt.

Koop het ergens anders en de kans dat het feilloos werkt is ineens een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
@Dimens

Heb jij dan ook het vermoeden dat als ik elders een w7 zou halen deze ook beter zou zijn?
Ben nog steeds erg gecharmeerd van het beeld en andere eigenschappen van het toestel.
Ik heb inmiddels met Media Markt afgesproken dat ze het huidige toestel, een Samsung 50F6200 komen ophalen aangezien deze niet in mijn auto past.
Welke webshop zou je me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Jelmar1990 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:40:
@Dimens

Heb jij dan ook het vermoeden dat als ik elders een w7 zou halen deze ook beter zou zijn?
Ben nog steeds erg gecharmeerd van het beeld en andere eigenschappen van het toestel.
Ik heb inmiddels met Media Markt afgesproken dat ze het huidige toestel, een Samsung 50F6200 komen ophalen aangezien deze niet in mijn auto past.
Welke webshop zou je me aanraden?
De 42W706 is gewoonweg een goede televisie van Sony en zou dit soort kuren niet moeten vertonen. Geen idee wat ze bij de Media Markt doen, maar op de een of andere manier gaat alles daar kapot.

Een ander winkel zoals de BCC of zo of een webwinkel die hier op Tweakers goed staat aangeschreven zou ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zelfde panelen in de 42 W805/15/28 maar als het goed is zal de LED Motion bij de 828B iets beter zijn vanwege backlight scanning ipv blinking. In de review van hdtvtest valt alleen te lezen dat het beeld wel erg donker wordt ...; het zou in principe vergelijkbaar moeten zijn met de Impulse Mode [puur BFI, geen beeldinterpolatie] bij de 100Hz modellen [puur BFI, geen beeldinterpolatie]... (waar zo lovend over gesproken wordt ivm gaming). Jammer dat er in de review van de 42" W8 niet verder wordt ingegaan op het effect van de LED Motion, vooral tov de W705 waar ze het over duidelijke flicker hebben maar bij de 50" W829 op Impulse Mode hier veel minder last van is.

[BFI = Black Frame Insertion; helpt tegen (waarneembare) ghosting en motion blur]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik drie(!) Sony KDL-42w706b's gehad. Deze hadden allemaal verschillende problemen met het scherm, van extreme bleeding tot rijen pixels die uitvielen.
Uiteindelijk heb ik na de reeks toestellen mijn geld terug kunnen krijgen, en ben ik weer op zoek naar een nieuw toestel.
Momenteel is mijn oog op de volgende toestellen gevallen:

Sony 42w815b (650,-)
Sony 42w828B (699,-)
Sony 50w706b (749,-)

Op internet lees ik veel positieve artikelen over alle drie de toestellen. Vooral de 828 lijkt het goed te doen bij recensenten en eigenaren.
Verder heb ik op AV Forums gelezen dat er in de 50 inch w7 een ander paneel zit. Zou dit van betere kwaliteit zijn dan die van het kleine broertje?
Verder vraag ik mij af of er een verschil in de beeldkwaliteit van de verschillende w8'en zit, aangezien er een prijsverschil van 50 euro tussen zit.
Welk toestel zou de beste keuze zijn? Ik zit op een afstand van 2,10 en gebruik het toestel voornamelijk om te gamen. 50 inch is waarschijnlijk te groot, maar als de kwaliteit veel beter is wil ik wel voor dit toestel gaan aangezien ik waarschijnlijk over twee jaar toch op mezelf ga wonen en dan waarschijnlijk op een iets grotere afstand kom te zitten.
Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Ik neig ook naar een Sony w8. Zijn goedkope Ultra HD's geen optie of staan die nog teveel in hun kinderschoenen? Ik heb ook gehoord dat ultra HD's niet echt geschikt zijn voor gaming vanwege de hoge aantal pixels en lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
Ik heb zelf al naar een ultra HD TV gekeken maar helaas moeten concluderen dat je op de maat die voor mij betaalbaar is (40 inch) het verschil op mijn kijkafstand niet de moeite waarde is. Daarnaast is er nog amper content en kunnen veel UHD TVs op dit moment maximaal 30 fps via HDMI in 4K weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mocht je toch nog eens de 42w705b willen proberen, deze is nu in de aanbieding voor 544,- bij de MM, ik haal hem van het weekend op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Ik ga voor de 50W828b. Dat lijkt me echt een geweldige TV. Nu maar hopen dat er binnenkort een leuke aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ben je eigenlijk een paar weken te laat. In het Sony topic geven mensen aan dat ze bij Expert en BCC deze tv voor 720 euro hebben meegenomen. Dat lijkt mij een erg mooie prijs voor deze tv.
Pagina: 1