Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Al die Apple dingen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het is gerucht na gerucht, minuscule updates die ook weer geruchten zijn, of simpelweg geen nieuws. Waarom krijgt Apple zoveel coverage en andere dozenschuivers niet? Waarom zien we geen berichten over een mogelijke kans op een mogelijkheid dat er een update komt voor de Dell XPS13 ofzo?

Tweakers is een nieuwssite. Geen roddelblad. Dus een beetje journalistiek (bronnen verifiëren dus) zal zeker gewaardeerd worden. Berichtgeving van geruchten werkt het verspreiden van waarschijnlijk onzin alleen maar in de hand.

Zie ook dit juweeltje. Een gerucht dat er een kleine update gaat plaatsvinden aan een product dat allesbehalve nieuw is.
nieuws: Gerucht: Apple is bijna klaar met nieuwe iMacs met retinascherm

日本!🎌

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Clicks sell. Dat soort fud krijgt meer views, reacties en interacties dan posts van andere merken. Tweakers is tegenwoordig een commerciële toko. Er moet geld worden verdiend en de beste manier dat te doen is door content te plaatsen die de aandacht trekt. Kwaliteit is secundair geworden, helaas.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
majic schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:42:
Clicks sell. Dat soort fud krijgt meer views, reacties en interacties dan posts van andere merken. Tweakers is tegenwoordig een commerciële toko. Er moet geld worden verdiend en de beste manier dat te doen is door content te plaatsen die de aandacht trekt. Kwaliteit is secundair geworden, helaas.
Doe je altijd van dat soort stellige uitspraken zonder dat je enig inzicht in de situatie hebt? Wij hebben echt geen gebrek aan pageviews. Als we dat wel hadden zouden we elke pagina volproppen met banners, maar dat doen we niet. Sterker nog, bij veel pageviews krijg je helemaal geen banners voorgeschoteld. Sensatie en pageviews zijn nooit een reden om ergens over te schrijven voor ons.

In vergelijking met veel andere techsites brengen wij daarnaast maar weinig geruchten; het leeuwendeel wordt besproken op de redactie en afgeschoten. De afgelopen maanden hebben we bijvoorbeeld een groot aantal geruchten over Apple-zaken, vooral over de nieuwe iPhones, laten liggen.

Als er genoeg redenen zijn om aan te nemen dat een gerucht waar is, dan kunnen we het brengen. Mits het onderwerp interessant is voor onze lezers natuurlijk. iMac's met Retina-schermen vind ik prima in die categorie vallen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Tweakers is al behoorlijk lang een commerciële toko hoor, al ver voordat VNU Media Tweakers had overgenomen.

Pageviews zijn leuk, maar meer pageviews betekent niet automagisch dat er significant veel meer inkomsten gegenereerd worden

De redactie staat altijd open voor feedback over waar ze over schrijven en reageren er ook goed op, dus als je met wat inhoudelijke suggesties komt, dan zullen ze dat vast verwelkomen :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46
Ik ben het wel met de tropic starter eens dat (bijna) iedere zucht van apple op de FP komt te staan. Dit geven volgens mij meerdere tweakers ook aan in hun feedback bij het bericht van website van het jaar.

Dat Tweakers een commerciële toko is snap ik, maar waarom lees ik op de FP voor een groot deel alleen maar berichten over facebook, apple, samsung storingen bij de bank.etc. Waarom kan ik bij de buren wel lezen dat Dell nieuwe monitoren heeft en op tweakers niet ? of dat sitecom een dike router op de markt heeft gebracht ?

Cloud ☁️

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik ben het wel met de tropic starter eens dat (bijna) iedere zucht van apple op de FP komt te staan. Dit geven volgens mij meerdere tweakers ook aan in hun feedback bij het bericht van website van het jaar.
Het is niet iets waarover je een mening kunt hebben, het is iets van feiten en definities. Het hangt ervan af hoe je 'elke scheet' definieert, maar we brengen ongeveer 10-15 procent van de berichten over Apple die tot ons komen; ongeveer 85-90 procent brengen we dus niet.
Dat Tweakers een commerciële toko is snap ik, maar waarom lees ik op de FP voor een groot deel alleen maar berichten over facebook, apple, samsung storingen bij de bank.etc. Waarom kan ik bij de buren wel lezen dat Dell nieuwe monitoren heeft en op tweakers niet ? of dat sitecom een dike router op de markt heeft gebracht ?
Ik snap dat je het breder wilt trekken, maar ik neem even de voorbeelden die jij noemt. Bij de Dell-monitor bij de buren denk ik dat je doelt op dit bericht. Dat had je ook op Tweakers kunnen lezen. Ruim vier maanden geleden.

Het andere bericht, over die Sitecom-router, hadden we met alle liefde gebracht, maar het was inderdaad van IFA, een maand oud dus. Als we het hadden willen brengen, hadden we dat toen moeten doen. Veel mensen rekenen ons - terecht - af op oud nieuws en daar selecteren we dus streng op.

De 'buren', zoals jij ze noemt, doen dat niet. Zij werken met een heel andere insteek, namelijk 'al het nieuws brengen', waarbij het niet ongebruikelijk is dat je dus oude berichten op hun site aantreft.

Dat is geen rare keuze in de online wereld, maar niet een die wij maken: onze lezers zijn kritischer en verwachten meer. En terecht. Wat Hardware.info doet, daar komen wij niet mee weg - hoewel sommigen misschien het idee hebben dat ze door oud nieuws te lezen bij de 'buren' beter op de hoogte te zijn, anderen zouden onmiddellijk opmerken dat het oud nieuws is :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tot slot mijn duit nog even in het zakje: we hebben naar aanleiding van de nieuwe iPhones geïnventariseerd met hoeveel geruchtberichten we er naast zaten. Het blijkt dat we twee zaken hebben gemeld de afgelopen maanden met betrekking tot de nieuwe iPhones die achteraf simpelweg niet blijken te kloppen. Ik durf te stellen dat wij met geruchten, ongeacht of het over Apple of een andere fabrikant gaat, altijd erg terughoudend zijn.

Uiteraard snappen we dat niet iedereen het nieuwswaardig vindt, maar hier verkondigen dat we elke scheet melden of dat we dat zouden doen omdat we commercieel zijn, is gewoon niet waar.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Wilbert de Vries schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:14:
Tot slot mijn duit nog even in het zakje: we hebben naar aanleiding van de nieuwe iPhones geïnventariseerd met hoeveel geruchtberichten we er naast zaten. Het blijkt dat we twee zaken hebben gemeld de afgelopen maanden met betrekking tot de nieuwe iPhones die achteraf simpelweg niet blijken te kloppen.
Ik zou er een nieuwsbericht over schrijven.

flauw

Ik vind het wel meevallen met al dat Apple nieuws. Apple is gewoon booming op het moment, al het nieuws wat er her en der gepubliceerd wordt is gewoon veel Apple.
Pagina: 1