Er staat een fout in dit artikel;
nieuws: Oracle laat databases voortaan ook op eigen cloudplatform draaien
Jammer helaas dat jullie eerder geen aandacht hadden besteed aan de SPARC M7 toen deze bij HotChips onthuld werd een paar maanden terug. Ik had wel nog een paar items in de nieuwssubmit gegooid, want die Software in Silicon features zijn toch wel erg leuk en Oracle is heel erg hard bezig SPARC weer goed op de kaart te zetten.
nieuws: Oracle laat databases voortaan ook op eigen cloudplatform draaien
Dit is helemaal niet waar, Intel heeft echt 0,0 te maken gehad met de ontwikkeling van SPARC. Bron: Ik werk zelf binnen de SPARC organisatie. Ik mag er weinig over zeggen waarschijnlijk; maar de M7 is gewoon intern door de vormalige mensen van Sun ontwikkeld bij Oracle, voortbordurend op de T4/T5 & M5/M6 generatie (die allemaal rond dezelfde S3 core zijn opgetrokken). Wat Larry wel gezegd heeft in zijn praatje is dat Oracle naast zijn eigen hardware platform ook met Intel samenwerkt om optimale ondersteuning voor Oracle in memory database in Intel hardware te krijgen. Maar in feite is de M7 gewoon een keiharde concurrent voor de high end Intel Xeons, en andersom.In samenwerking met Intel is de Sparc M7-processor ontwikkeld. Deze cpu zou zogeheten 'software-in-silicon'-features bevatten en moet volgend jaar beschikbaar komen.
Jammer helaas dat jullie eerder geen aandacht hadden besteed aan de SPARC M7 toen deze bij HotChips onthuld werd een paar maanden terug. Ik had wel nog een paar items in de nieuwssubmit gegooid, want die Software in Silicon features zijn toch wel erg leuk en Oracle is heel erg hard bezig SPARC weer goed op de kaart te zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Squee op 30-09-2014 06:06 ]
Please do not contact me telepathically.