Er bevindt zich geen (...) na veranderen schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-07 23:38
Beste Tweakers

Ik heb een klein probleempje.

Onlangs heb ik mijn SSD losgekoppeld om er tijdelijk een HDD op aan te sluiten (enkel om te zien welke gegevens er op de HDD staan).

De SSD stond origineel op de :G (Programma's en Games) schijf, maar na deze verandering kon dit blijkbaar niet meer en plaatste ik deze maar op de :P (Programma's en Games) schijf.

Nu krijg ik echter bij verschillende applicaties de melding "er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in :G".

Deze melding krijg ik oa. als ik Guild Wars 2 opstart, de melding wordt getoond waarna de game werkt zoals het hoort, zonder meldingen of problemen.

Deze melding krijg ik echter ook als ik Flash video's kijk. Neem nu een video op Tweakers. Soms, niet altijd, krijg ik de melding en dan crasht het volledige Flash-gebeuren. Ik weet niet wat de oorzaak is, aangezien het maar random gebeurd.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Alvast van harte bedankt!

RRV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat komt door dat crappy software de windows drive letters hardcoded of persisterend gebruikt.
Enige optie voor je is om de drive letter te veranderen naar wat het was. Gewoon even doen zou ik zeggen, of heb je een reden om dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
johnkeates schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:02:
Dat komt door dat crappy software de windows drive letters hardcoded of persisterend gebruikt.
Enige optie voor je is om de drive letter te veranderen naar wat het was. Gewoon even doen zou ik zeggen, of heb je een reden om dat niet te doen?
Dit had ik al geprobeerd, maar de letter G komt om één of andere manier niet meer voor in het lijstje... Vandaar dat ik dan maar voor de P gegaan ben.

Is er soms een mogelijkheid om die "ghost" G terug te vinden en te verwijderen zodat het terug beschikbaar wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door RRV op 30-09-2014 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50
Een ander apparaat of partitie heeft blijkbaar de letter G verworven. Als je het betreffende apparaat of partitie een andere drive letter geeft dan zou je de SSD weer terug op G kunnen zetten.

Ik heb zoiets nog nooit eerder met een partitie gedaan waar een Windows installatie op stond. Ik durf dus ook niet te garanderen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
EricJH schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 04:07:
Een ander apparaat of partitie heeft blijkbaar de letter G verworven. Als je het betreffende apparaat of partitie een andere drive letter geeft dan zou je de SSD weer terug op G kunnen zetten.

Ik heb zoiets nog nooit eerder met een partitie gedaan waar een Windows installatie op stond. Ik durf dus ook niet te garanderen dat het werkt.
Het probleem is dat ik nergens de partitie zie staan die de letter G heeft overgenomen, vandaar denk ik dat het een vorm van ghost is, aangezien diezelfde SSD, die nu P heet, de letter G had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kan je de G: partitie/schijf ook niet vinden via Disk Management? Of via Minitool Partition Wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Haribo112 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:13:
Kan je de G: partitie/schijf ook niet vinden via Disk Management? Of via Minitool Partition Wizard?
De G komt nog steeds nergens voor jammer genoeg.

Wel zijn er partities te zien bij Partition Wizard die als *: aangeduid staan. Bij de schijf van de P is die 128MB groot.

Maar deze partities zijn op alle drie mijn schijven te zien, dus daar zal het wel niet aan liggen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:33
Start eens regedit en ga naar deze container:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

verwijder daar eens de sleutel met de G drive

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Quadradial schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:51:
Start eens regedit en ga naar deze container:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

verwijder daar eens de sleutel met de G drive
Fantastisch! Dit was inderdaad de oplossing!

De container verwijderd, de pc opnieuw opgestart en toen verscheen de G drive weer in de lijst met namen!

Ondertussen Guild Wars 2 opgestart en de melding kwam niet meer tevoorschijn, bij deze denk ik dat alles terug is zoals het voorheen was.

Dank je wel allemaal voor de hulp!
En dank je wel Quadradial voor de oplossing, je bent een held!
Pagina: 1