Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Omdat 95% van mijn ervaring met AMD heeft te maken en mijn vraag over een Intel gaat plaats ik hier even een topic.

Ik heb een pc staan met een Intel core 2 duo E4500 @ 2,2 GHz. 4GB RAM en een Asus p5k moederbordje. So far so good. Alleen heb ik er een stock koelertje op zitten wat resulteert in een cpu die 75/77 graden word tijdens een potje league of legends met als gevolg dat de cpu gaat throttlen.

Koeler zit goed gemonteerd , koelpasta is in orde (artic silver , rijstkorreltje) maar de tempratuur blijft veel te hoog. Nu wil ik dus een andere (low budget) koeler en de cpu een overklok geven naar +- 3 GHz.

Ik dacht zelf aan de cooler master Hyper 103.

Dit lijkt me een redelijke koeler , maar ik kan weinig over de prestaties terug vinden. Wel zijn er genoeg montage video's. Is deze aan te raden of zouden jullie voor een paar euro extra een andere koeler aanraden met een significant betere koeling?

Mvg ,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Dit is dus eigenlijk een aankoopadvies vraag.

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move Cooling ----> CAA.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45
Als je voor low budget een goede koeler wilt is het misschien verstandig om tweedehands te gaan kijken. Koelers kan je ook niet echt iets kapot aanmaken waardoor ze niet goed zouden kunnen werken tweedehands lijkt mij.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de Cooler Master Hyper 103 besteld , geleverd en gemonteerd. Max temp is nu gezakt tot 58 graden. Dus dik 20 graden er vanaf. Ik zeg , missie geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een update...

Net even 3 kwartier Prime95 laten lopen om de tempratuur te testen bij maximale belasting.

Word nu op z'n heetst 68 graden , waar de max op 73,4 graden ligt. Dus daar blijft hij ruim onder. En dit is met een OC naar 2,87 GHz.

Tot zover een top koelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Het is al even gelden dat je dit tpic gebruikte. Maar toch de vraag met welke intel CPU gebruik je deze koeler. Wil deze ook kopen voor mijn Core i5 uit Broadwell gen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:54:
Even nog een update...

Net even 3 kwartier Prime95 laten lopen om de tempratuur te testen bij maximale belasting.

Word nu op z'n heetst 68 graden , waar de max op 73,4 graden ligt. Dus daar blijft hij ruim onder. En dit is met een OC naar 2,87 GHz.

Tot zover een top koelertje!

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
htc-kevin-OSx schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:26:
Het is al even gelden dat je dit tpic gebruikte. Maar toch de vraag met welke intel CPU gebruik je deze koeler. Wil deze ook kopen voor mijn Core i5 uit Broadwell gen.
[...]
Hij gebruikt de C2D E4500 zoals in de titel staat. Die heeft ongetwijfeld een hogere TDP dan jouw i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Ja klopt. Ik heb een Core i5 5675C gebouwd op een 14nm arcitecture en 65W. moet deze koeler meer als voldoende zijn in plaats van de standaard.
johnkeates schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Bij gebruikt de C2D E4500 zoals in de titel staat. Die heeft ongetwijfeld een hogere TDP dan jouw i5.
Bedankt:)

BrittaWeij

Pagina: 1