Pc is dood... wat is er kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 01:48
Hallo beste tweakers.

Ik had al een paar maanden last van dat mijn pc steeds aan het uitvallen was,toen heb ik dit gedaan.

Voeding teruggestuurd (was volgens hun niks mis mee en ze hebben een ''stress'' test gedaan)
ram/moederbord teruggestuurd (was ook niks mis mee)
nieuwe behuizing voor betere airflow
windows opnieuw geinstalleerd.
een ander stopcontact proberen
Wachten en hopen

Maar nu is het probleem,mijn pc doet helemaal niks meer,hij wilt niet aan geen draaiende fans of wat dan ook (hij staat nu al 4+ uur met stroom erop en nogsteeds niks)

Ik denk persoonlijk dat het aan de voeding ligt.

Weet iemand waardoor dit zou komen ? (heb namelijk geen zin om direct nieuwe onderdelen te kopen zonder zeker te weten)

Mijn Pc:

AMD FX 8320
Gigabyte 970a ud3p
8gb 1333mhz ram van elixer
Coolermaster g750m voeding
gtx 770 gainward phantom
1x 1tb hdd van samsun
1x 2tb hdd van western digital
1x 90gb ssd van corsair
thermaltake level 10 gt behuizing

Wie o Wie kan mij helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kijk eens naar de condensatoren op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
sebastius schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:13:
Kijk eens naar de condensatoren op het moederbord?
zal ik morgen direct doen (is nu wat te donker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
Ik gok eveneens je voeding aangezien hij op bepaalde momenten uitviel en het nu ineens zelfs niet meer doet. Misschien zijn ze bij Coolermaster een beetje te laks geweest bij het testen? Heb je de mogelijkheid om bij iemand anders een voeding te lenen? Misschien onder tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Daar kan je naar kijken, maar je kan ook net zo goed naar buiten kijken, lijkt mij even nuttig. ;)

Probeer iig eerst zoveel mogelijk onderdelen te schrappen, één reepje geheugen, mobo, CPU, videokaart en voeding, dit is genoeg om de PC te starten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Vincent_Mertens schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:22:
Ik gok eveneens je voeding aangezien hij op bepaalde momenten uitviel en het nu ineens zelfs niet meer doet. Misschien zijn ze bij Coolermaster een beetje te laks geweest bij het testen? Heb je de mogelijkheid om bij iemand anders een voeding te lenen? Misschien onder tweakers...
Ik heb geen mogelijkheid om een voeding te lenen (of iemand moet ze hele pc uit elkaar willen halen) :P
de voeding is trouwens niet getest bij coolermaster,maar bij de webshop waar ik hem gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 19:11

Thomg

Aww yiss

Zou eerst alles eruit halen om kortsluiting uit te sluiten, anders kan je vrijwel zeker wel zeggen dat je voeding overleden is. Een moederbord laat meestal nog wel merken als er wat mis met het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Net even me pc opengehaald en ik zie nergens iets wat op schade lijkt,alle condensatoren zien er nog goed uit. en ik zie nergens een teken van schade.

Wat denken jullie ? gewoon een nieuwe voeding kopen (en zo ja,hebben jullie een niet al te dure suggestie ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NoelMakers1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:56:
Net even me pc opengehaald en ik zie nergens iets wat op schade lijkt,alle condensatoren zien er nog goed uit. en ik zie nergens een teken van schade.
Ja zoals ik al zei:
-The_Mask- schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:23:
Daar kan je naar kijken, maar je kan ook net zo goed naar buiten kijken, lijkt mij even nuttig. ;)
Maar dit al gedaan:
Probeer iig eerst zoveel mogelijk onderdelen te schrappen, één reepje geheugen, mobo, CPU, videokaart en voeding, dit is genoeg om de PC te starten.
NoelMakers1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:56:
Wat denken jullie ? gewoon een nieuwe voeding kopen (en zo ja,hebben jullie een niet al te dure suggestie ?)
Ga of heb je de CPU ook overgeklokt? Zonder overklokken kan een goede 400/450W voeding namelijk al meer dan genoeg zijn. Maar ik zou eerst gaan testen en niet nutteloos willekeurige onderdelen kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:06:
[...]
Ja zoals ik al zei:
[...]

Maar dit al gedaan:
[...]

[...]
Ga of heb je de CPU ook overgeklokt? Zonder overklokken kan een goede 400/450W voeding namelijk al meer dan genoeg zijn. Maar ik zou eerst gaan testen en niet nutteloos willekeurige onderdelen kopen.
Cpu is nooit geoverclocked geweest,en ik kan helaas niet alles gaan testen,ik heb daar niet de onderdelen voor of mensen die bereid zijn om dat voor me te doen.

Ik zat voor een nieuwe voeding te denken aan een seasonic van 620 watt,moet die goed genoeg zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Seasonic M12II EVO 620W is genoeg voor twee GTX 770's, maar aangezien je moederbord geen SLI ondersteund lijkt mij dat wat overdreven. Of wil je het moederbord nog upgraden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:51:
De Seasonic M12II EVO 620W is genoeg voor twee GTX 770's, maar aangezien je moederbord geen SLI ondersteund lijkt mij dat wat overdreven. Of wil je het moederbord nog upgraden?
Ik wil mogelijk in de toekomst gaan kijken voor een upgrade naar een i7,en mogelijk sli dus een voeding die dat aan zou kunnen zou mooi zijn,hoef ik er dan niet weer een bij te kopen :P

Zou deze seasonic daar geschikt voor zijn ? over zijn er betere/andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
i7 is alleen maar zuiniger dus dat is geen probleem zolang je niet gaat overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
-The_Mask- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:06:
i7 is alleen maar zuiniger dus dat is geen probleem zolang je niet gaat overklokken.
Dat is mooi,Zal deze voeding dan goed zijn ? of zijn er betere alternatieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
-The_Mask- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:45:
Voor 70 euro is de pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W wel degene die de meeste kwaliteit bied voor je geld.
Denk dat ik die dan maar morgen ga bestellen :P
Pagina: 1