Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nest Protect, 220V, bruine draad nodig en fase gevoelig

Pagina: 1
Acties:

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 19:49
Ik heb net een Nederlands Nest Protect gekregen. Ik heb het 220 volt model gekozen om niet te afhankelijk te zijn van batterijen. De voorkeurspositie die Nest aangeeft is montage aan het Plafond. Maar omdat de Nest de bruine 220v (fase) nodig heeft, moet ik zo'n draad trekken naar het plafond potje. Op zich geen moeilijk probleem, maar ik had daar geen rekening mee gehouden.

Als je denkt de Nest op een stopcontact aan te sluiten (wand montage mag namelijk ook volgens de gebruiksaanwijzing), komt er nog bij dat de Nest, naar Amerikaans model, fase gevoelig is, dus blauw moet aan blauw en bruin moet aan bruin. Je kan dus geen stekker in het stopcontact steken om de Nest te voeden. Nest beweert dat de Protect kapot gaat als hier tegen gezondigd wordt.

Dit alles zou de reden kunnen zijn dat Nest zegt dat het 220V model door een professional moet worden geïnstalleerd. Volgende keer koop ik een batterij model.

[ Voor 10% gewijzigd door Dick99999 op 29-09-2014 20:38 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Meet je waar de fase zit en monteer je een haakse stekker, je moet dan wel erg debiel zijn om hem op zijn kop in te pluggen.
Of juist op zijn kop met het snoer zo kort dat het niet andersom kan.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 19:49
Voor alles is een tweaker proof oplossing te bedenken. Moet een Nederlandse versie nu echt fase afhankelijk zijn, zeker als er een energiebedrijf achter zit achter die versie zit?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een rookmelder ga je toch ook never met een stekker aansluiten? Altijd een vaste aansluiting maken zou mijn advies zijn.

Ben wel erg benieuwd wat ze bedoelen met fase gevoelig bij 230V AC.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:01

Snow_King

Konijn is stoer!

twixx schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:29:
Een rookmelder ga je toch ook never met een stekker aansluiten? Altijd een vaste aansluiting maken zou mijn advies zijn.

Ben wel erg benieuwd wat ze bedoelen met fase gevoelig bij 230V AC.
Gok niet zo zeer fase gevoelig, maar ik denk dat ze de nul delen met iets anders.

Wellicht dat de nul ook richting de ketel gaat, iets in de richting.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 14:50
Beste is inderdaad alles meteen goed doen, maar als het teveel werk is en je wilt toch een normaal stopcontact gebruiken: pak zo'n spanningszoeker schroevendraaier.. licht op bij de fase, niet bij de nul. Doe daarna met viltstift een markering op zowel het stopcontact en de stekker en dan zit 't wel goed.
Pagina: 1